0  |  0

سرمایه‌گذاری جسورانه کشورهای اسلامی در نوآوری‌

سرمایه‌گذاری جسورانه کشورهای اسلامی در نوآوری‌

مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس گفت: شبکه انتقال و تبادل فناوری دی-هشت از سال ۱۳۹۱ با اخذ مجوز فعالیت خود در سومین نشست وزرای صنعت کشورهای دی هشت تاکنون فعالیت‌های متعددی را برای افزایش همکاری‌های فناوری کشورهای عضو سازمان دی-هشت آغاز کرده است. دبیرخانه این شبکه مسئولیت ایجاد بستر مناسب همکاری میان فناوران کشورهای عضو را برعهده دارد و هر سال نشست‌های متعددی را با موضوعات مختلف در حوزه فناوری برگزار می‌کند.
وی افزود:یکی از موضوعات روز دنیای نوآوری، سرمایه‌گذاری جسورانه در نوآوری‌ها است که نهادهای این حوزه با عنوان سرمایه‌گذاران مخاطره پذیر (Venture Capital) به سرعت در کشورهای اسلامی در حال ایجاد و رشد است. از این رو، دبیرخانه این شبکه برگزاری اولین نشست از مجموعه نشست­های سرمایه‌ گذاری فناوری دی-هشت (Technology Investment Meetings) را با موضوع «سرمایه‌گذاری مخاطره پذیر» در مهرماه سالجاری (اکتبر ۲۰۱۷) برگزار خواهد کرد».
صفاری‌نیا درخصوص اهداف اصلی این نشست گفت: آشنایی صندوق‌های مخاطره‌پذیر کشورهای اسلامی با یکدیگر، انتقال تجربیات، بررسی مدل‌های روز سرمایه گذاری در نوآوری‌ها و مدیریت سرمایه­پذیران در صندوق‌های مخاطره‌پذیر از محورهای اصلی است و انتظار داریم توافق درخصوص سرمایه گذاری مشترک، یکی از خروجی­های این نشست باشد.
وی همچنین افزود: در نظر داریم با دستاوردهای مورد انتظار از این نشست، بتوانیم نشست‌های سال‌های آینده این رویداد را با حضور شرکت‌های نوآور نوپا و سرمایه‌گذاران فعال از کشورهای عضو برگزار کنیم و فضای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در نوآوری را در بین کشورهای مسلمان ایجاد کنیم.
دبیر شبکه انتقال و تبادل فناوری دی-هشت گفت: امیدواریم این نشست بتواند در رسیدن به اهداف خود با موفقیت عمل کند و برنامه‌های طراحی شده برای این نشست برای صندوق‌های مخاطره‌پذیر کشورها مفید و موثر باشد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com