0  |  0

پرورش «کارآفرین»، اولویت‌ آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر

پرورش «کارآفرین»، اولویت‌ آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای فناوری اطلاعات بوشهر با اشاره به اینکه مهارت‌افزایی کلید حل مشکل بیکاری است گفت: پرورش «کارآفرین» از اولویت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر است.
هانی فروزانی در بازدید از کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای بوشهر با بیان اینکه مهارت‌آموزی در همه عرصه‌ها کاربرد دارد اظهار داشت: ارتقای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در افزایش اشتغال با مهارت‌آموزی دارد.
وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دارای اهمیت خاصی در نظام آموزشی است تاکید کرد:ارتقای جایگاه آموزش فنی و حرفه‌ای به نفع مردم و دوای بسیاری از دردها است.
فروزانی با اشاره به تجربیات کشورهای موفق در زمینه آموزش‌های مهارتی گفت: کشورهایی توانسته‌اند چرخه تولید و اشتغال را خوب جلو ببرند که سیستم فنی و حرفه‌ای خوبی دارند.
وی با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی و اهمیت آن در شرایط کنونی بیان کرد: در این مبحث آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند جایگاه مهمی داشته باشد و یک پایه مهم اقتصاد مقاومتی آموزش فنی و حرفه‌ای است.
سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای فناوری اطلاعات بوشهر با بیان اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: در گستره وسیعی از انواع آموزش‌ها، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و یا آموزش‌های مهارتی به سبب ابعاد کاربردی و عملی بودنشان در ایجاد، تقویت و رشد قابلیت‌های انسانی سهم قابل توجهی را دارند.
فروزانی افزود: به طوری که امروز صاحب‌نظران اقتصادی با ارائه نظریه‌های توسعه نیروی انسانی، بر ضرورت سرمایه‌گذاری در زمینه آموزش برای توسعه قابلیت‌های انسانی و افزایش سطح مهارت‌های حرفه‌ای تاکید دارند.
وی فراگیری این آموزش‌ها را به عنوان ابزاری برای مقابله با بیکاری در کاهش زمان بیکاری افراد جویای کار امری مهم دانست و تصریح کرد: خصیصه این آموزش‌ها، نوعی پرورش کارآفرین است، به این معنی که افراد پس از کسب مهارت و تخصص دانش فنی، قادر می‌شوند که فرصت‌های شغلی مناسبی را به دست آورند و یا در نهایت فرصت شغلی ایجاد کنند.
وی با بیان اینکه پرورش «کارآفرین» از اولویت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر است خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی به جویندگان کار توصیه می‌شود با فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با علائق، توانایی‌های خود و نیاز بازار کار زمینه خود اشتغالی یا کسب فرصت‌های شغلی موجود را برای خود فراهم آورند.
فروزانی از ارائه آموزش‌های مهارت‌افزایی به صورت رایگان خبر داد و گفت: خدمات آموزشی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی در سراسر استان بوشهر به صورت کاملا رایگان انجام می‌پذیرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری تسنیم
مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com