0  |  0

حضور در قلب شبکه نوآوری میراث فرهنگی با شرکت در «رویداد استارتاپی پاتوق»

حضور در قلب شبکه نوآوری میراث فرهنگی با شرکت در «رویداد استارتاپی پاتوق»

با مشارکت معاونت علمی، شرکت‌کنندگان «رویداد استارتاپی پاتوق» فرصت استقرار در «خانه سرهنگ ایرج» را به‌عنوان قلب شبکه نوآوری میراث فرهنگی کشور به‌دست خواهند آورد.
رویداد استارتاپی پاتوق با محوریت میراث فرهنگی و گردشگری فرهنگی از تاریخ 1 تا 3 شهریورماه 1396 در محل پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور (موزه ملی) برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان، فعالان و صاحبان ایده در حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی، گردشگری فرهنگی، میراث زبانی، میراث دیجیتال، طراحی لباس، اطلس آثار تاریخی، حفاظت از اشیای تاریخی، هنرهای ملی و معاصر سازی فناوری‌های ایرانی در این رویداد ایده‌های خود را بررسی خواهند کرد.
معاونت علمی ظرفیت‌هایی ایجاد کرده است تا مراکز نوآوری در سطح کشور ایجاد شود. در همین زمینه طی یک همکاری مشترک میان پژوهشگاه میراث فرهنگی و ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویت ساز معاونت علمی یک مرکز فناوری ایجاد می‌شود. در همین راستا یکی از ساختمان‌های ثبت‌شده ملی به نام «خانه سرهنگ ایرج» برای این کار انتخاب و برای آن طرح مرمت احیا در نظر گرفته شد.
این خانه چند ویژگی متمایز دارد، اول این‌که در قلب بافت سنتی تهران است و دوم این‌که نماد یک سنت صد تا 200 ساله شهر تهران است. البته هدف اصلی مرمت و توجه کارکردی به این ساختمان است.
این مکان محل استقراری برای تیم‌های فعال حوزه‌های صنایع‌دستی، میراث و گردشگری خواهد بود. تا محل رفت‌وآمد جوانان نخبه هر شهر و کشوری باشد. حضور فارغ‌التحصیلان و شرکت‌های دانش‌بنیان به فرهنگ بخشی از شهر که این خانه در آن قرار گرفته است کمک خواهد کرد.
این فضا به قلب شبکه نوآوری میراث فرهنگی تبدیل می‌شود. در حال حاضر تلاش ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی این است تا عناصر زیست‌بوم توسعه فناوری برای شرکت‌های حوزه فناوری‌های نرم و فرهنگی را شکل دهد. شرکت‌کنندگان در رویداد استارتاپی پاتوق، فرصت استقرار در این مرکز را به‌دست خواهند آورد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com