2  |  8

۶ اصل طلایی برای موفقیت در کسب و کار جدید

۶ اصل طلایی برای موفقیت در کسب و کار جدید

برای موفقیت در کسب و کار جدیدی که قصد راه‌اندازی آن را دارید دو دسته عوامل را باید در نظر بگیرید.

دسته اول عواملی که تحت کنترل شما هستند، مثل آشنایی با قوانین‌، آموختن مهارت‌های مورد نیاز‌، جذب سرمایه مناسب و.... دسته دوم عواملی که خارج از کنترل شما هستند، مثل وضع قوانین جدید‌، کمبود ناگهانی مواد اولیه و مواردی از این دست.

در ادامه شش اصل طلایی را به شما یادآوری می‌کنیم که با توجه کافی به این موارد می‌توانید خود را برای رویارویی با دنیای کسب و کار آماده کرده و تا حد زیادی کنترل امور را در دست بگیرید.  

اصل اول‌:بزرگ فکر کنید اما آهسته و پیوسته حرکت کنید:

از مقیاس کوچک‌تر شروع کردن، گرچه ممکن است حرکت شما را کندتر نشان دهد اما در عین حال باعث می‌شود قدم‌های‌تان را ایمن‌تر بردارید. برای اینکه کسب و کاری پایا راه بیندازید و به‌عنوان کارآفرین در بازار ماندگار شوید باید از مقیاس کوچک شروع کنید.

کوچک شروع کردن می‌تواند اشتباهات‌تان را محدود کند. این امر باعث می‌شود برای اصلاح و بهبود به منابع کمتری نیاز پیدا کنید. در نتیجه شانس موفقیت کسب و کارتان را افزایش می‌دهد.

اصل دوم: کارآفرینی در تعطیلات آخر هفته:

اولین گام‌های کسب و کار جدیدتان را به موازات شغل فعلی‌تان آغاز کنید. برای این کار می‌توان از کارآفرینی در آخر هفته استفاده کرد. بدین ترتیب می‌توانید به‌کار عادی خود ادامه دهید و از تعطیلات آخر هفته برای آزمون و اجرای ایده‌های‌تان، پیدا کردن مشتری و ... استفاده کنید. این کار روش معقولی است که برای شروع کارآفرینی در ژاپن و آمریکا به کار گرفته می‌شود.

اصل سوم: محافظه کارانه ارتباط برقرار کنید‌:

ایجاد شبکه ارتباطی، کاری است که هر کارآفرین باید انجام دهد.

ساختن شبکه‌ای قوی از افراد فامیل‌، دوستان یا شرکای کاری می‌تواند برای شما مزیت رقابتی ایجاد کند و این مزیت احتمال موفقیت‌تان را افزایش می‌دهد.

۶ اصل طلایی برای موفقیت در کسب و کار جدید

اصل چهارم: شریکی خوب برای خود پیدا کنید:

تنها به این دلیل که شخصی در دسترس است، اولین کسی است که داوطلب می‌شود، یکی از خویشاوندان یا یک دوست است، او را به‌عنوان شریک کاری انتخاب نکنید. باید فردی را جستجو کنید که خود اشتیاق به کارآفرینی داشته و دارای ویژگی‌های ذیل باشد‌:

  • شما را به لحاظ مهارت‌‌، دانش‌، تجربه و شخصیت برای کسب و کارتان تکمیل کند.
  • در ایده‌ها و چشم‌اندازهای شما برای کسب و کارتان سهیم باشد.
  • در تحمل مخاطرات کسب و کارتان سهیم باشد.

اصل پنجم‌: قبل از شروع به کار، قوانین و مقررات را بررسی کنید:

برای اینکه کارآفرین موفقی باشید باید بدانید چگونه قرارداد منعقد کنید‌، چگونه شرکت و طرح‌تان را ثبت کنید. قوانین بیمه‌، مالیات‌، کپی رایت و مواردی از این دست را در حرفه خود باید قبل از شروع کسب و کار بررسی کنید.  

اصل ششم‌: برای یک خروج به‌موقع برنامه‌ریزی کنید:

یکی از سخت‌ترین بخش‌های کارآفرینی در صورت لزوم‌، خاتمه‌دادن به کسب و کار در زمان مناسب است. تنها تعداد کمی از صاحبان کسب و کارها برای خروج از کسب و کارشان می‌توانند منطقی و به‌موقع تصمیم بگیرند. حتی اگر شرکت‌تان سود ده باشد با مشاهده‌ی تغییرات ناگهانی قوانین و حتی فناوری و سلایق مشتریان باید به گزینه خروج فکر کنید. تصمیم گرفتن در این مورد بسیار مشکل است، اما اگر بتوانید در زمانی مناسب این کار را انجام دهید شانس دوباره‌ای دارید تا کسب و کار موفق دیگری ایجاد کنید.  

برگرفته از کتاب الگوهای تصمیم‌گیری کارآفرینان‌، روش‌ها‌، چارچوب‌ها و نقشه‌های ذهنی. نوشته دکتر محمد حسن مبارکی، روزا مهرابی و امیر محمد کلابی.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com