0  |  0

امید به زندگی و کسب و کار زنان در اصفهان بالاتر از دیگر استان‌هاست

امید به زندگی و کسب و کار زنان در اصفهان بالاتر از دیگر استان‌هاست

رسول زرگرپور دیروز در سی و یکمین جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان افزود: اصفهان از بلوغ سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بالایی برخوردار است و این موضوع موجب شده است تا بانوان این استان در جایگاه برتری قرار گیرند.
وی با بیان اینکه وضعیت اشتغال بانوان اصفهان نسبت به دیگر استان ها بهتر است، خاطرنشان کرد: با این حال، این مساله به مفهوم وضعیت مطلوب بخش اشتغال این استان نیست.
بر اساس آخرین سرشماری نفوس، از جمعیت حدود پنج میلیون و 200 هزار نفری استان اصفهان حدود دو میلیون و 560 هزار نفر را زنان تشکیل می دهند.
استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه باید تمام تلاش خود را برای توانمندسازی و ارتقای ظرفیت زنان قرار دهیم، افزود: توانمند سازی زنان از ایجاد مکان های اختصاصی و تفکیک فعالیت ها در زمینه ایجاد مراکز رشد و شتابدهی کسب و کار آنان موثرتر است.
زرگرپور تصریح کرد: در صورت عدم توانمندسازی، ایجاد مراکز رشد نیز با مشکل مواجه خواهد شد.
وی گفت: اتاق بازرگانی، شهرک علمی و تحقیقاتی و سازمان فنی و حرفه ای باید برنامه های مدون، مشخص و مستمر خود را در راستای توانمندسازی، کارآفرینی، ایده پردازی و استفاده از ایده های بانوان برای ایجاد کسب و کار و ارتقای خلاقیت ارائه کنند تا در صورت نیاز به حمایت مالی و معنوی، اقدامات لازم انجام شود.
وی با اشاره به مصوبات دهگانه وزارت کشور در چارچوب اقتصاد مقاومتی و در راستای ظرفیت ها و طرح های کارآفرینی زنان در استان ها اظهار کرد: توانمند سازی و ارتقای ظرفیت زنان در ایجاد کسب و کار باید مورد توجه قرار گیرد.
استاندار اصفهان با اشاره به پیشنهاد مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری در باره اختصاص بازارهایی برای فروش تولیدات بانوان اظهار کرد: مشکلات اساسی در زمینه فروش تولیدات مشاغل خانگی وجود دارد بطوری که از یکسو بر توسعه این مشاغل تاکید می شود و از سوی دیگر ایجاد محل فروش این محصولات مغفول مانده است.
زرگرپور بر ضرورت ایجاد مراکز فروش محصولات مشاغل خانگی که بیش از 90 درصد محصولات آن توسط بانوان تولید می شود، تاکید کرد و افزود: دفتر امور اقتصادی استانداری باید این موضوع را از طریق شهرداری ها پیگیری کند.
استاندار اصفهان افزود: بانوان برای تحقق این امر می توانند از غرفه های موجود در بازارهای روز، ایجاد بازارهایی در محل های عمومی همچون پارک ها و فرودگاه ها استفاده کنند.
وی در عین حال بر ایجاد جلسه های توجیهی برای بانوان بمنظور اخذ تسهیلات بسته های حمایتی دولت تاکید کرد و افزود: باید نحوه استفاده از این تسهیلات برای بانوان فعال اقتصادی تشریح شود تا جایگاه خود را در بسته های حمایتی و رونق دولت مشخص کنند.
زرگرپور با بیان اینکه بانوان در عرصه فعالیت های مربوط به گردشگری و بوم گردی نیز بخوبی ورود پیدا کرده اند، افزود: این کار با ظرفیت ها، ماهیت و فطرت بانوان همخوانی دارد و باید تشکل های اختصاصی را برای توانمندسازی زنان و توسعه فعالیت ها در این زمینه راه اندازی کنیم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com