0  |  3

7 ویژگی که به شما کمک می‌کند تیم‌هایی با نتایج شگفت‌انگیز ایجاد کنید

7 ویژگی که به شما کمک می‌کند تیم‌هایی با نتایج شگفت‌انگیز ایجاد کنید

امروزه سازمان‌ها بیش از هر زمان دیگری نیازمند مشارکت افراد به‌صورت کار تیمی هستند. در محیط متغیر امروزی ما نیازمند افرادی هستیم که به سازمان وفادار بمانند.

در این مقاله سعی داریم تا با بیان ۷ ویژگی مهم؛ رمز و راز ایجاد تیم‌هایی با نتایج شگفت‌انگیز را بیان کنیم. در ادامه با ما همراه باشید:

1-مشارکت:

شما باید بتوانید تیم‌تان را درگیر کنید. بدون مشارکت کارکنان شانس‌تان را در کسب موفقیت به صفر رسانده‌اید. در ایالات‌متحده میانگین مشارکت کارکنان تنها 32 درصد است، این نشان می‌دهد، رهبران به‌اندازه کافی مؤثر نیستند. بدیهی است نمی‌توانید با کارکنان تنها از پشت میز یا از طریق ایمیل ارتباط برقرار کنید، باید بیرون بروید و با آنان ملاقات کنید، با آن‌ها صحبت کرده و ارتباط برقرار کنید. باید بینش و اهداف‌تان را به‌اشتراک گذاشته و برای افراد مشخص کنید چرا در این بینش نقش دارند. زمانی که بتوانید این کار را انجام دهید، تیم‌های‌تان از شما پیروی خواهند کرد و نسبت به هدف متعهد خواهند شد.

2- همدل بودن:

هنگامی‌که همدل باشید؛ به خود اجازه می‌دهید ارتباطاتی بسیار قوی با تیم‌تان برقرار کنید. این امر به شما کمک می‌کند تا خود را در موقعیت‌های دیگران قرار دهید، ارتباطات بهتری ایجاد کنید و درک متقابل بین شما و مخاطب‌تان؛ افزایش پیدا کند. همان‌طور که استفان کاوی می‌گوید، "اگر می‌خواهید درک شوید؛ اول باید بتوانید درک کنید." همچنین همدلی به شما کمک می‌کند تا اعتماد ایجاد کنید، که پایه و اساس یک رهبری ایده‌آل است.

3-مشتاق بودن:

اگر می‌خواهید کارکنان مشارکت داشته باشند؛ اول از همه خودتان باید مشغول به کار شوید، شما باید علاقه و شور و شوق خود را نسبت به اهداف نشان دهید؛ اگر شما مشتاق نیستید، پس چرا از دیگران انتظار چنین رفتاری دارید؟ شور و شوق مسری است هر چه بیشتر اشتیاق داشته باشید کارکنان نیز دچار چنین احساسی نسبت به کارشان خواهند شد.

7 ویژگی که به شما کمک می‌کند تیم‌هایی با نتایج شگفت‌انگیز ایجاد کنید:

4-توانمند ساختن کارکنان:‌

وقتی کارکنان را در موقعیتی قرار ‌دهید که بتوانند در آن موفق باشند؛ بیشتر افراد در آن مشارکت می‌کنند. هیچ‌کس نمی‌خواهد کاری را انجام دهد که نتیجه ضعیفی به‌دنبال داشته باشد. هنگامی‌که افراد موفق می‌شوند، اعتمادبه‌نفسی بدست می‌آورند که انگیزه‌بخش و مشوق آن‌ها برای انجام بهتر کارها خواهد بود.

5-قدرتمند کردن افراد:

توانمندسازی تیم‌ها از طریق کاهش موانع پیش روی آن‌ها صورت می‌گیرد. ما باید آزادی را به کارمندان‌مان هدیه دهیم .باعث تعجب است که چگونه بسیاری از شرکت‌ها با محدود کردن کارکنان خود، نتایج و رشد خود را خنثی می‌کنند. تیم‌های خود را  قادر سازید تا بهترین راه را برای رسیدن به اهداف بیابند. ژنرال پاتون می‌گوید: "هرگز به مردم نگویید چطور کارها را انجام دهند؛ به آن‌ها بگویید که چه کاری باید بکنند و ابتکارات‌شان شما را متعجب خواهد کرد." هنگامی‌که به مردم قدرت می‌دهید، انگیزه، تعهد و مالکیت را افزایش می‌دهید که درنهایت به نتایج مثبت می‌انجامد.

6-تشویق کردن:

هنگامی‌که تیم‌های‌تان را درگیر فرآیندهای مربوطه می‌کنید، باید روی تشویق کردن آن‌ها متمرکز شوید تا به پیشرفت خود ادامه دهند. آنچه به رسمیت شناخته شود، تکرار می‌شود. پاداش دادن یا ستودن تیم‌ها، بهترین راه برای تشویق آن‌ها است. باید پیشرفت‌ها را گزارش کنید. باید برای به چالش کشیدن تیم‌تان وقت صرف کنید تا آن‌ها را تشویق کنید کار را به پایان برسانند.

7-اجرایی کردن امور:

رهبران بزرگ باید بتوانند نقشه‌های خود را اجرایی کنند. آن‌ها باید الگو باشند، قادر باشند آستین‌شان را بالا بزنند و با تیم‌شان کنار یکدیگر کار کنند. آن‌ها باید نشان دهند، که می‌دانند چگونه رهبری کنند، تخصص و دانش لازم برای آنچه باید انجام شود را داشته باشند و بتوانند طرح و رویکردی را که منجر به موفقیت می‌شود، را اجرا کنند. این مقوله به ایجاد اعتماد کمک می‌کند و به کارکنان این حس را القا می‌کند که با شما کار می‌کنند، نه برای شما!

در آخر اینکه رعایت نکات ذکرشده کمک خواهد کرد تا کمتر با تیم‌تان دچار تعارض شوید و از فرصت‌های پیش رو لذت ببرید.

مارال مختارزاده (کارشناس ارشد کارآفرینی)

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com