1  |  4

5 ویژگی شخصیتی که سبک زندگی کارآفرین را تشکیل می‌دهند

5 ویژگی شخصیتی که سبک زندگی کارآفرین را تشکیل می‌دهند

هنگامی که کسب و کاری را سازماندهی می‌کنید و مسئولیت موفقیت یا شکست آن را بر عهده می‌گیرید، به یک کارآفرین تبدیل می‌شوید. اما چه چیزی باعث می‌شود سبک زندگی کارآفرینان را داشته باشید؟ این اساسا فرض اولیه‌ای است که باعث می‌شود شور و اشتیاق‌تان برای راه‌اندازی کسب و کار به سودآوری بیانجامد.

در شیوه زندگی یک کارآفرین، او هر آنچه را که انجام می‌دهد؛ دوست دارد و آنچه را که دوست دارد، انجام می‌دهد. حتی اگر به معنای به‌دست آوردن پول کمتری باشد.

تمرکز آنها بیشتر بر مزایای شیوه زندگی است که با کار روی کسب و کارشان ارائه می‌دهند. ماندن در خانه با خانواده، ساعت‌های کار انعطاف پذیر، روحیه خلاق و راضی، کار با افرادی که دوست دارند و ... از این قبیل هستند. 

در اینجا به چند ویژگی اشاره می‌کنیم که به شما در ایجاد یک سبک زندگی کارآفرینانه کمک خواهد کرد:

  • استقلال:

استقلال روح برای موفق شدن به‌عنوان یک کارآفرین و ایجاد سبک زندگی کارآفرینانه ضروری است. اراده شما برای انجام کاری به تنهایی؛ اشتیاق شما به عمل و کسب درآمد از آن، تنها نیروی محرک شماست. درست مثل خانم خانه داری که کوکی‌ها را به عنوان هدیه برای خانواده و دوستان خود می‌پزد و از ادامه این کار خوشحال است. توجه داشته باشید که این فرد با دارا بودن استقلال روحی و هدفی که برای کار خود دارد ممکن است شروع خوبی برای راه اندازی کسب و کاری از کوکی‌های دست سازش داشته باشد.

  •  انعطاف‌پذیری در کسب و کار:

یکی از دلایلی که افراد می‌خواهند کسب و کار خودشان را داشته باشند، انعطاف‌پذیری در ساعات کاری‌شان است. انعطاف‌پذیری یکی دیگر از ویژگی‌های شخصی است که فرد در سبک زندگی کارافرینانه باید داشته باشد. در صورت فروش محصول یا ارائه خدمات، باید با توجه به هدف مورد نظرتان و صنعت و مشتری خود، استراتژی طراحی کنید. اگر به اندازه کافی برای تنظیم تاکتیک‌های خود در موقعیت‌های متغیر، انعطاف‌پذیری نداشته باشید؛ نمی‌توانید موفق باشید.

  • توانایی تحمل شکست:

در شیوه زندگی کارآفرینی افراد فقط در جستجوی پول نیستند. اما این بدان معنا نیست که پول دغدغه آنها محسوب نمی‌شود. کارآفرینان به اندازه‌ی کافی از تلاش خود راضی هستند. توجه داشته باشید که آنها به واسطه شکست‌های‌شان ناامید نمی‌شوند و همواره تلاش می‌کنند. انعطاف‌پذیری شخصیت یکی از ویژگی‌های اساسی این افراد است. آنها به همان اندازه قادر به دست‌یابی به موفقیت هستند که می‌توانند شکست بخورند.

5 ویژگی شخصی که سبک زندگی کارآفرین را تشکیل می‌دهند

  • متعهد بودن:

هنگامی که تصمیم به تبدیل شدن به کارآفرین و زندگی به سبک آنها را دارید؛ فقط یک برنامه نداشته باشید. بر بهترین بودن در هر آنچه که شما قصد دارید انجام دهید؛ متمرکز باشید. و قبل از آنکه قدم اول را بردارید، برنامه‌ریزی کنید.

اولین وظیفه شما این است که تصمیم بگیرید، چه می‌خواهید انجام دهید. توجه داشته باشید که نقاط مورد نظرتان در سرمایه گذاری جدید چه هستند. پس از شناسایی کسب و کار مناسب، تحقیقات‌تان را در زمینه صنعت و بازار هدف آغاز کنید. به دنبال فرصت‌ها و استفاده از آنها باشید.

  • واقع بین بودن:

همه‌ی خواسته‌های شما برآورده نخواهد شد. باید این را درک کنید. اگر فکر می‌کنید که در شش یا دوازده ماه موفق خواهید شد، برنامه‌ای ناامیدکننده خواهد بود. فردی در ایجاد سبک زندگی کارافرینانه موفق است که واقع بین باشد. اهداف را تعیین کنید. آن را در طول زمان گسترش دهید. اهداف غیرقابل دستیابی را تعیین کنید و آنها را کنار بگذارید. کارآفرینان رویکردی واقع‌گرایانه برای دستیابی به موفقیت دارند.

مارال مختارزاده (کارشناس ارشد کارآفرینی)

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com