0  |  2

چالش‌هایی که افراد موفق بر آنها غلبه می‌کنند (بخش دوم)

چالش‌هایی که افراد موفق بر آنها غلبه می‌کنند (بخش دوم)

بخش اول این مطلب را مطالعه نمایید: چالش‌هايي كه افراد موفق بر آنها غلبه مي‌كنند(بخش اول)

رويكرد افراد موفق در مواجهه با مشكلات، واقعا شگفت‌انگيز است. مواقعي كه ديگران موانع را غيرقابل‌نفوذ مي‌دانند، اين افراد از چالش‌ها استقبال كرده و بر موانع غلبه مي‌كنند.

طرز فكري كه باعث موفقيت مي‌شود، هوش هيجاني(EQ) نام دارد. حفظ اين طرز فكر هم كار ساده‌اي نيست و  چالش هایی وجود دارند که مي‌تواند اين طرز فكر شما را از بين ببرد. اين چالش‌ها مردم را از پا در مي‌آورند زيرا ظاهرا موانعي هستند كه نمي‌توان بر آنها غلبه كرد. ولي تابحال چالش‌هايي از اين قبيل، هرگز نتوانسته‌اند افراد موفق را به زانو در بياورند.

بدبيني

افراد موفق به جاي شكايت در مورد اينكه فلان چيز چطور مي توانست باشد يا چطور بايد باشد، فقط به چيزهايي كه دارند فكر مي‌كنند و قدردان آنها هستند. در نتيجه بهترين راه‌حل موجود را پيدا كرده، مشكل را برطرف نموده و رو به جلو پيش مي‌روند. افراد موفق، از افراد بدبين و منفي‌گرا فاصله مي‌گيرند.

"اگر فردی در حال سيگار كشيدن باشد، شما كل روز را در كنار او نشسته و دود سيگار را تحمل مي‌كنيد؟ البته كه نه، از او دور مي‌شويد. در مورد افراد بدبين هم بايد همين كار را انجام دهيد".

يك روش عالي براي اينكه جلوي شكايت كردن اين افراد را بگيريد اين است كه از آنها بپرسيد چطور مي‌خواهند مشكل را حل كنند. خواهيد ديد كه آنها آرام مي‌شوند يا به جاي شكايت، حرف‌هاي خواهند زد.

 

 

موفقيت شما، حاصل طرز فكر خودتان است. اگر نظم و تمركز داشته باشيد مي‌توانيد مطمئن باشيد كه هیچ چالشی هرگز نمي‌توانند مانع شكوفايي كامل استعدادهاي شما شود.

گذشته يا آينده

گذشته و آينده نيز مثل ترس، محصولات ذهن شما هستند. هر چقدر هم احساس گناه داشته باشيد نمي‌توانيد گذشته را تغيير دهيد و اضطراب شما هم نمي‌تواند آينده را عوض كند. افراد موفق اين را به خوبي مي‌دانند و به همين خاطر روي زندگي در زمان حال تمركز مي‌كنند. اگر ذهن شما دائما جاي ديگري باشد هيچ وقت نمي‌توانيد استعدادها و پتانسيل‌هاي خود را به طور كامل شكوفا كنيد و نمي‌توانيد از واقعيت (خوب يا بد) زمان حال كاملا بهره ببريد. براي اينكه در زمان حال زندگي كنيد بايد دو كار انجام دهيد:

 

  • گذشته‌ي خود را بپذيريد. اگر با گذشته‌ي خود كنار نياييد هرگز شما را ترك نخواهد كرد و روي آينده‌ي شما هم تاثير خواهد گذاشت. افراد موفق مي‌دانند كه تنها زماني كه مي‌توان به گذشته نگاه كرد زماني است كه بخواهيم ببينيم چقدر از مسير را طي كرده‌ايم.
  • عدم قطعيت آينده را بپذيريد و از خودتان انتظارات غيرضروري نداشته باشيد. اكنون و در اين زمان نگراني معني ندارد. همانطور كه مارك تواين گفت"نگراني مثل اين است كه بدهكار نيستيم، ولي بدهي پرداخت مي‌كنيم".

 وضعيت جهان

هر وقت به اخبار جهان نگاه كنيد مي‌بينيد كه فقط خبر از جنگ، حملات خشونت‌آميز، اقتصاد شكننده، و بيماري‌هاي محيطي و ... است. بهتر است اينطور فكر كنيم كه دنيا در يك سراشيبي تند قرار دارد.

ولي افراد موفق نگران نيستند چون هيچ وقت خود را درگير كاري كه توان كنترل آن را ندارند نمي‌كنند و در عوض انرژي خود را بر "توجه" و "تلاش" خودشان متمركز مي‌كنند كه كاملا در حيطه‌ي قدرتشان است. آنها توجه خود را روي چيزهايي كه دارند متمركز مي‌كنند و به دنبال اتفاقات خوب جهان هستند. آنها تلاش خود را هر روز صرف انجام كاري مي‌كنند كه زندگي خود و دنياي اطرافشان را بهبود ببخشند، زيرا همين گام‌هاي كوچك هستند كه دنيا را به مكان بهتري تبديل مي‌كنند.

 موفقيت شما، حاصل طرز فكر خودتان است. اگر نظم و تمركز داشته باشيد مي‌توانيد مطمئن باشيد كه هیچ چالشی هرگز نمي‌توانند مانع شكوفايي كامل استعدادهاي شما شود.

 برگرفته از سایت Entrepreneur.com

بخش اول این مطلب را مطالعه نمایید: چالش‌هايي كه افراد موفق بر آنها غلبه مي‌كنند(بخش اول)

 

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com