0  |  7

عدم اطمينان در كارآفريني

عدم اطمينان در كارآفريني

نمي‌توانيم هم امنيت را افزايش دهيم و هم ريسك زيادي را متحمل شويم...

ما كل زندگي خود را صرف اين مي‌كنيم كه خود را در برابر حوادث ناشناخته‌اي مثل مرگ، تصادف اتومبيل يا آتش‌سوزي و ... بيمه كنيم و نتايج شناخته‌شده‌اي به دست بياوريم و در قبال اين بيمه و تضمين امنيت، پول مي‌پردازيم.

بدين منظور، از بيمه عمر،‌ بيمه درماني، بيمه خودرو، بيمه از كارافتادگي، بيمه مالكان خانه، بيمه اموال شخصي، بيمه تلفات، بيمه بيكاري دولت، و بيمه درآمد از طريق پس‌انداز بازنشستگي و تامين اجتماعي استفاده مي‌كنيم. اينها فقط بيمه‌هاي اصلي و عمومي هستند و انواع بيمه‌هاي ديگر هم وجود دارند. كسب و كارها هم بيمه‌ي خاص خود را دارند تا درآمد را تضمين كنند.

به خاطر اينكه به نتايج شناخته‌شده علاقه داريم، مقدار زيادي از درآمد خود را صرف بيمه‌ي خودمان و كسب و كارهايمان مي‌كنيم تا ريسك خود را كاهش دهيم. ما حتي اگر زندگي خيلي ساده‌اي هم داشته باشيم باز هم دوست داريم از اين بيمه‌هاي اصلي استفاده كنيم. داشتن بيمه، به انسان قوت قلب و اطمينان خاطر مي‌دهد و حتي اگر هزينه‌ي زيادي هم داشته باشد باز هم ارزش دارد. كساني كه نگران هستند، با داشتن بيمه، نگراني‌شان كمتر مي‌شود. بسياري از ما براي شركت‌هاي بزرگي كار مي‌كنيم كه براي ما كار راحت و بيمه‌ي شغلي فراهم مي‌‌كنند. معمولا هر چه شركت بزرگ‌تر باشد احتمال كمتري وجود دارد كه كارتان از دست بدهيد. ولي در صورتي كه بيمه باشيد، حتي اگر كارتان را از دست داديد، از حقوق و مزاياي خيلي خوبي بهره‌مند خواهيد شد.

مدیر اینفو | ریسک پذیری کارآفرینان

مسير پر پيچ و خم نتايج ناشناخته

نوآوري كارآفرينانه يعني روبرو شدن با ريسك‌هاي بزرگ، ريسك‌هاي بزرگي كه ممكن است نتايج كاملا مبهمي داشته باشند و اساسا با تمام بيمه‌هايي كه ما را احاطه كرده‌اند در تضاد هستند. علاوه بر اين، طرح‌هاي بيمه‌ در كارآفريني هم كيفيت پايين‌تري دارند. بنابراين علاقه‌ي زياد ما به بيمه، با علاقه به كارآفريني جور در نمي‌آيد. يعني نمي‌توانيم هم امنيت را افزايش دهيم و هم ريسك زيادي را متحمل شويم.

سرعت كسب و كار، از ثبات و نظم برخوردار نيست، بلكه نامتعادل و بي‌ثبات است. ثبات و تعادل، فقط در گورستان وجود دارد.

يك واقعيت: كارآفريني براي همه مناسب نيست

نوآوري كارآفرينانه، براي همه مناسب نيست. استارتاپ، معمولا يك مسير پر پيچ و خم است كه پستي‌ها و بلندي‌ها و افت و خيزهاي غيرمنتظره‌اي دارد و براي تحمل مسائل ناشناخته‌اي كه در اين مسير وجود دارد بايد كمي انرژي و شور و اشتياق داشته باشيد، و با كمي تعهد و فداكاري بايد از بيمه‌هايي كه با كار در يك شركت بزرگ مي‌توانيد به دست بياوريد چشم‌پوشي كنيد. سعي كنيد كار جديدي انجام دهيد كه هيچ كس نتوانسته است آن را انجام دهد.

به همين دليل يكي از ويژگي‌هاي رايج كارآفرينان موفق اين است كه مشتاق چيزهاي ناشناخته هستند. آنها هميشه با اميد و انرژي، تيم را پيش برده و از چيزهايي كه در حال حاضر دارند چشم‌پوشي مي‌كنند تا در آينده چيزهاي بهتري به دست آورند.

عبور راحت از اين مسير پر پيچ و خم

اگر مي‌خواهيد جهش كارآفرينانه داشته باشيد بايد اين حقيقت را بدانيد كه قبل از شما ميليون‌ها نفر وارد اين مسير شده‌اند. هر كسب و كار كوچك يا بزرگي كه در جامعه مي‌بينيد كار خود را با كسي شروع كرده است كه يك چشم‌اندازي را تعيين نموده و براي رسيدن به اين چشم‌انداز، راحتي را رها كرده و در پي كشف ناشناخته‌ها برآمده است. سعي کنید چيز جديدي ايجاد كنید كه براي ديگران باارزش باشد

برگرفته از businessinsider.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com