0  |  0

جشنواره «نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری» برگزار می‌شود

جشنواره «نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری» برگزار می‌شود

محمود تلخابی مجری پروژه آموزش و پرورش شناختی که این طرح با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی به اتمام رسیده است ضمن تشریح نقش علوم شناختی در آموزش و پرورش اظهار کرد: معلم ها به عنوان کنش گران اصلی نظام تربیتی با موقعیت های پیچیده ای مواجه هستند که نیازمند تفکر و حل مسئله است. به دلیل تغییرات فرهنگی، اجتماعی و تکنولوژیکی این پیچیدگی در تعامل انسانی با یادگیرندگان و خانواده‌ها همواره در حال افزایش است و حرفه معلمی را دشوارتر و پیچیده‌تر می‌سازد. از این رو، لازم است معلم ها با تأمل درباره مسائل اساسی حرفه خود مانند یادگیری، ارزشیابی و ارتباط، راه های تازه‌ای را کشف کنند.
تلخابی ادامه داد: به بیان دیگر، کنش گری در این موقعیت پیچیده، مستلزم نوآوری و خلق محیط های یادگیری اثربخش است. هم اکنون، در پیوند میان علوم شناختی و تعلیم و تربیت، قلمرو مطالعاتی جدیدی به وجود آمده است که درصدد مطالعه ویژگی های محیط یادگیری اثربخش است و امکان خلق این نوع محیط های یادگیری را از نظر شناختی و اجتماعی، بررسی می‌کند.
عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان همچنین بیان کرد: در کنار این نوع مطالعات که توسط دانشمندان علوم یادگیری انجام می شود، شایسته است معلمان نیز در فرایند بازاندیشی و نوآوری در فرایند یادگیری مشارکت کنند.
تلخابی در بخش بعدی سخنان خود درباره "جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری" که در تبریز با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی برگزار می شود گفت: جشنواره نوآوری در فرایند یاددهی - یادگیری، اقدامی در این راستا است تا معلمان نتایج حاصل از تأملات شخصی و پژوهش های خرد را با همکاران خود در میان بگذارند و از دستاوردهای جدید علوم یادگیری نیز آگاهی پیدا کنند.
ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی ضمن حمایت از برگزاری جشنواره "نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری" در تبریز، صد عنوان کتاب با موضوع علوم شناختی برای این جشنواره ارسال کرد. عنوان این کتاب ها، ذهن، یادگیری و آموزش، کاربرد اصول علم ذهن، مغز و تربیت، ترجمه محمود تلخابی، آزاده بزرگی و لاله صحافی است که به معاونان آموزش متوسطه، روسای ادارات تکنولوژی و معلمان برگزیده این جشنواره اهدا می شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com