0  |  2

۷ چیزی که سرمایه‌گذاران فرشته‌خو در کسب‌وکار به‌دنبال آن هستند

۷ چیزی که سرمایه‌گذاران فرشته‌خو در کسب‌وکار به‌دنبال آن هستند

سرمایه‌گذاران فرشته‌خو به‌طورمعمول سه‌چهارم طرح‌های سرمایه‌گذاری را نادیده می‌گیرند، هرچند این نوع سرمایه‌گذاری یکی از محبوب‌ترین انواع تأمین مالی برای کسب‌وکار است و سرمایه‌گذاران فرشته‌خو همیشه به‌دنبال فرصت‌های جدید برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نوپا هستند؛
اما چگونه می‌توان سرمایه‌گذاری فرشته‌خو را برای سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار جذب کرد؟ سرمایه‌گذاران فرشته‌خو به‌دنبال چه هستند؟

سرمایه‌گذاران فرشته‌خو چه می‌خواهند:

1-پتانسیل بازگشت قابل‌اطمینان سرمایه:

سرمایه‌گذاری به شیوه سرمایه‌گذاران فرشته‌خو ریسک زیادی دارد، به‌طوری که سرمایه‌گذاران فرشته‌خو انتظار چیزی بیش از بازگشت سرمایه‌شان را در این سرمایه‌گذاری دارند. آن‌ها به‌دنبال بازدهی بالاتر از سرمایه‌گذاری خود هستند، به‌عنوان‌مثال، آن‌ها می‌توانند در بازار سهام دست پیدا کنند. آلن ریدینگ، یکی از متخصصان پیشرو در سرمایه‌گذاری فرشته‌خو و استاد دانشگاه کارلتون، می‌گوید: "برای هر دلار که یک سرمایه‌گذار فرشته‌خو در شرکتی قرار می‌دهد، پس از هفت سال، می‌خواهد هفت دلار را پس بگیرد."

2-دلیل خوبی برای سرمایه‌گذاری:

به یاد داشته باشید که اکثر سرمایه‌گذاران فرشته‌خو، کارآفرینان موفقی بوده‌اند. آن‌ها از هیجان کمک به ایجاد شرکتی پررونق، لذت می‌برند. با این حال، سه دسته از سرمایه‌گذاران فرشته‌خو وجود دارند که عبارت‌اند از: اقتصادی، لذت جویانه و نوع‌دوستانه . هر نوع دلایل خودشان را برای سرمایه‌گذاری دارند. درحالی‌که یک سرمایه‌گذار لذت‌جو بیشتر به دنبال هیجان ایجاد تازگی است، یک سرمایه‌گذار فرشته‌خوی نوع‌دوست ممکن است بیشتر نگران کمک به جامعه‌اش یا جذب پتانسیل توسعه فن‌آوری‌های زیست‌محیطی باشد. تعیین کنید که به‌دنبال کدام دسته از سرمایه‌گذاران فرشته‌خو هستید و سعی کنید بر همین اساس برنامه‌ریزی کنید

3-تیم مدیریتی باتجربه و پایدار:

وجود تیمی قابل‌اطمینان و جامع با توانایی رهبری ضروری است. اساساً سرمایه‌گذار فرشته‌خو در بین مردم است، بنابراین او نیاز به دیدن شواهدی دارد که نشان دهد کسب‌وکارتان در دست افرادی آگاه، باتجربه، صالح و قابل‌اطمینان است. این افراد دارای مهارت‌هایی هستند که می‌توانند کسب‌وکارشان را به سطح بالاتری هدایت کنند. برای اکثر کسب‌وکارها، تیم مدیریتی شامل افرادی بامهارت و آگاه است که در مورد بازاریابی و فروش محصولات، تولید، مدیریت افراد و حسابداری دانش کافی دارند.

۷ چیزی که سرمایه‌گذاران فرشته ‌خو در کسب‌وکار به‌دنبال آن هستند:

4-طرح کسب‌وکار جامع:

سرمایه‌گذاران فرشته‌خو می‌خواهند طرح کسب‌وکاری را ببینند که هم متقاعدکننده و هم کامل باشد. آن‌ها می‌خواهند بدانند که شما یک چشم‌انداز را برای شرکت‌تان ایجاد کرده‌اید و به‌تفصیل در مورد چگونگی رسیدن به آن فکر کرده‌اید. آن‌ها می‌خواهند چیزهایی نظیر پیش‌بینی‌های مالی، طرح‌های بازاریابی دقیق و جزئیات مربوط به بازارتان را ببینند.

5-ساختار تجاری برای سرمایه‌گذاری:

درحالی‌که برخی از سرمایه‌گذاران فرشته‌خو با دادن وام به یک کسب‌وکار سرمایه‌گذاری می‌کنند، بیش از نیمی از سرمایه‌گذاران فرشته‌خو به دنبال موقعیت مالکیت سهام اقلیت هستند. این بدان معنی است که کسب‌وکار شما باید برای سرمایه‌گذاری، آمادگی ترک بخشی از مالکیت را داشته باشد. اکثر سرمایه‌گذاران فرشته‌خو انتظار یک توافق رسمی سهامداری دارند که ماهیت سرمایه‌گذاری و بازده آن را مشخص کند.

6-فرصت حضور فعالانه:

دغدغه بسیاری از سرمایه‌گذاران فرشته‌خو، فقط پول نیست؛ آن‌ها می‌خواهند فعالانه در توسعه کسب‌وکارتان شرکت کنند. آن‌ها می‌خواهند به‌عنوان یک مربی عمل کنند و گاهی اوقات حتی نقش فعال در مدیریت شرکت داشته باشند.

7-استراتژی خروج قابل‌اجرا:

قبل از اینکه سرمایه‌گذار‌ فرشته‌خو در کسب‌وکار شما سرمایه‌گذاری کند، انتظار دارد که استراتژی خروج را ببیند. همان‌طورکه سرمایه‌گذاران فرشته‌خو صبور بوده و مایل به سرمایه‌گذاری درازمدت هستند، باید ببینند که چگونه می‌توانند از سرمایه‌گذاری‌شان بهره ببرند.

به‌طور خلاصه، اگر می‌خواهید یک سرمایه‌گذار فرشته‌خو در کسب‌وکارتان داشته باشید، باید اطمینان حاصل کنید که کسب‌وکارتان برای سرمایه‌گذاری آماده است. اگر قبلاً چنین کاری نکرده‌اید، آماده‌سازی طرح جامع کسب‌وکار، بازسازی کسب‌وکار خود در صورت لزوم و تکمیل تیم مدیریت‌تان؛ بهترین راه برای آماده شدن برای جذب سرمایه‌گذار فرشته‌خو است.

مارال مختارزاده(کارشناس ارشد کارآفرینی)

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com