0  |  0

انجام 16 معامله در فستیوال‌های بازار دارایی فکری

انجام 16 معامله در فستیوال‌های بازار دارایی فکری

اکبر قنبرپور رئیس مرکز فن بازار ملی ایران گفت: پیش از ایجاد بازار دارایی فکری در کشور سازوکار امن و مطمئنی برای عرضه اختراعات به بدنه صنعت و سرمایه‌گذاران وجود نداشت. مخترعین با عدم اعتماد نسبت به بازار و صنعتگر روبه رو بودند. گاهی اوقات فرایندهای طولانی برای ارائه اختراع یا نوآوری خود به سرمایه گذار پیش رو داشتند.
به گفته قنبرپور، پارک فناوری پردیس معاونت علمی با همکاری سازمان بورس در شرکت فرابورس ایران بازاری را ایجاد کرد. از طریق این بازار تلاش می‌شود تا بستر امن و آسانی برای تبادل اختراع و حفظ مصادیق مالکیت فکری ایجاد شود.
وی بیان کرد: تابلو فرابورس همزمان با راه‌اندازی بازار دارایی فکری راه‌اندازی شد و تا امروز 230 مورد اختراعاتی که ارزیابی فنی و مطالعات بازار آن‌ها انجام شده در این تابلو عرضه‌شده است.
رئیس مرکز فن بازار ملی ایران توضیح داد: تابلو اختراعات مانند تابلو سهام شرکت‌ها برای عموم مردم جالب توجه نیست که به خرید و فروش سهام در آن بپردازند. از این رو نیاز به رویدادهایی که بتوانیم طرفین عرضه و تقاضای این حوزه را با هم مواجه کنیم وجود داشت. این نیاز با برگزاری فستیوال‌های عرضه نوآوری پیاده‌سازی شد.
به گفته وی، در این رویدادها اختراعات در انواع مختلف چون واگذاری قطعی، اعطای لیسانس، سرمایه‌گذاری مشترک، فروش یا واگذاری مدت‌دار قابل ارائه به سرمایه‌گذار هستند.
قنبرپور بیان کرد: در طول 7 فستیوال برگزار شده 50 مورد اختراعات به سرمایه‌گذاران عرضه شده که 16 مورد معامله هم در این رویدادها داشته‌ایم و این یعنی بیش از 30 درصد اختراعات عرضه‌شده در فستیوال‌ها به معامله رسیده‌اند.
وی همچنین به حمایت‌های معاونت علمی در امضا قراردادهای این رویدادها اشاره کرد و گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تسهیلاتی به میزان 60 درصد قیمت معامله تا سقف 500 میلیون تومان را به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه به سرمایه‌گذاران و صنعتگران در این رویداد اعطا می‌کند.
فن بازار ملی ایران پس از برگزاری 7 دوره از فستیوال‌های تخصصی با هدف ارائه اختراعات به سرمایه‌گذاران و صنعتگران، هشتمین فستیوال تخصصی خود را این بار در حوزه صنعت سنگ و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، انجمن سنگ ایران، شرکت فرابورس و اتاق بازرگانی ایران برگزار کرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com