0  |  0

تفاهم‌نامه همکاری توسعه تولید محصولات دانش‌بنیان حوزه سلامت امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری توسعه تولید محصولات دانش‌بنیان حوزه سلامت امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری توسعه تولید محصولات دانش‌بنیان حوزه سلامت در راستای تحقق برنامه توسعه تولید محصولات دانش‌بنیان و پروژه صیانت از بازار ملی در حوزه دانش‌بنیان (برنامه ماده 43 و اقتصاد مقاومتی) میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور امضا شد.
در راستای توسعه فناوری حوزه سلامت و تحقق اهداف «برنامه توسعه تولید محصولات دانش‌بنیان» ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، تفاهم‌نامه ای میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امضا شد.
یکی از مهم‌ترین ارکان اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخل است. مقام معظم رهبری بارها در فرمایشات خود به اهمیت تولید داخل اشاره داشته‌اند و تاکید ایشان بر این کلیدواژه در سال‌های اخیر بیش‌ازپیش نمایان است.
مصرف کالای تولید داخل، زنده کردن تولید داخل، جلوگیری از خریدهای تضعیف کننده تولید داخل، نقش تولید داخلی در کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی، مشارکت دستگاه‌ها و اقشار مختلف در رونق تولید داخل، اهمیت شرکت‌های تولید کننده محصولات دانش‌بنیان و مواردی از این دست، همگی از مصادیقی است که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.
در این راستا دولت نیز با تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی سعی داشته است تا اقدام و عمل مد نظر ایشان را جامه عمل بپوشاند.
از اقدامات اساسی این حوزه به تدوین برنامه ملی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و «پروژه صیانت از بازار ملی در حوزه محصولات دانش‌بنیان از طریق پیوست فناوری بخش در وزارتخانه‌های بهداشت، نیرو، جهاد کشاورزی و ارتباطات» می‌توان اشاره کرد.
هدف غایی تفاهم‌نامه موجود، حمایت هدفمند و هوشمندانه از تولید با کیفیت واقعی داخلی و جلوگیری از سو استفاده واردکنندگان و توسعه تولید محصولات دانش‌بنیان بخش بهداشت است.
در این راستا این تفاهم‌نامه با هدف توسعه توانمندی‌های فناورانه شرکت‌های تولیدکننده محصولات دانش‌بنیان داخلی و بازار سازی برای محصولات دانش‌بنیان حوزه سلامت تدوین شده است و پیگیری خواهد شد.
اهداف
در راستای دستیابی به اهداف اصلی مطرح شده این تفاهم‌نامه اهدافی را چون توسعه نظام ارزیابی و رتبه‌بندی تولیدکنندگان محصولات دانش‌بنیان داخلی حوزه سلامت در جهت تشخیص تولیدکنندگان صاحب صلاحیت داخلی را دنبال می‌کند.
از دیگر اهداف این طرح می‌توان به بازارسازی محصولات دانش‌بنیان داخلی و ارتقا ابزارهای مؤثر در حمایت از تولیدکنندگان داخلی محصولات دانش‌بنیان حوزه سلامت در جهت بهره‌گیری از ظرفیت بازارهای قابل مدیریت در گسترش و رقابت‌پذیر شدن شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور داخلی اشاره کرد.
برنامه‌ریزی برای ارتقای توانمندی‌های داخلی و تولید و صادرات محصولات دانش‌بنیان در حوزه‌های اولویت‌دار حوزه سلامت با تمرکز بر اقلام کلیدی دارو و تجهیزات پزشکی، فعال‌سازی و استفاده موثرتر از ظرفیت‌های موجود تجهیزات و امکانات بخش سلامت از طریق بازسازی و نوسازی دیگر این اهداف هستند.
همچنین ارتقا کیفیت و استاندارد محصولات سلامت با بهره‌گیری از محصولات دانش‌بنیان و فناوران نظیر محصولات زیست‌فناوری و گیاهان دارویی و نیز استفاده از ظرفیت تأمین مالی داخلی و خارجی برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و ارتقا نظام مالی دانش‌بنیان در بخش بهداشت از جمله اهداف مطرح‌شده خواهند بود.
تفاهم‌نامه همکاری توسعه تولید محصولات دانش‌بنیان حوزه سلامت میان سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به امضا رسید.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com