0  |  1

7 نکته‌ای که باید درباره سرمایه‌گذاران فرشته‌خو بدانید

7 نکته‌ای که باید درباره سرمایه‌گذاران فرشته‌خو بدانید

امروز باید بدانید که سرمایه‌گذاران فرشته‌خو؛ بیش از هر زمان دیگری در مرکز توجه هستند. برای مثال بخش زیادی از هزینه‌های تکنولوژي در کشور فنلاند توسط این نوع سرمایه‌گذاران، پوشش داده می‌شود. اما دلیل این مشارکت چیست؟ سرمایه‌گذاران فرشته‌خو از مزایای رقابتی حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت‌های پیشرفته لذت می‌برند.

پس از مطالعه و مشاهده‌ی مستقیم بر روی رفتار و نوع تفکر سرمایه‌گذاران‌ فرشته‌خو؛ در اینجا هفت بینش مهم از آنان ارائه می‌شود:‌

۱-با کلمه "فرشته" فریب نخورید:

این سرمایه‌گذاران به خیریه پول اهدا نمی‌کنند. آنان بیشتر سرمایه‌گذارانی منضبط، کارآفرینانی موفق و متخصصینی با تجربه در حوزه فناوری به‌شمار می‌روند. مهم است که اولویت‌های فردی سرمایه‌گذار فرشته‌خو را درک کنید. فرشتگان ممکن است مایل باشند درزمینه‌‌ای که علاقه خاصی به آن‌ دارند یا در شرکت‌هایی که می‌توانند راهنمایی تخصصی به آن ارائه دهند، شروع به‌کار کنند.

۲-به شبکه‌های سرمایه‌گذاران فرشته‌خو توجه کنید:

"چنین سرمایه‌گذاری در واقع ایجاد کسب‌وکاری شخصی است و فرشتگان به‌شدت به شبکه‌های شخصی سرمایه‌گذاران متبحر وابسته هستند. بسیاری از فرشتگان در گروه‌ها به‌طور مشترک با ارزیابی پیشنهادها و ارزش دادن به نظرات دیگران، کار می‌کنند. حتی اگر سرمایه‌گذاران فرشته‌خو به‌‌طور جداگانه کار کنند، آن‌ها ایده‌های‌شان را به اشتراک می‌گذارند و به دیگران گوش می‌کنند. توجه داشته باشید که تایید ایده و کسب و کارتان توسط دیگر سرمایه‌گذاران فرشته‌خو عامل مهمی در اطمینان سرمایه‌گذارتان برای مشارکت با شما است.

۳-نزدیک به محل سکونت‌تان اقدام کنید:

بیشتر سرمایه‌گذاران فرشته خو در۵۰ مایلی از کسب‌وکارتان مستقر هستند و شبکه‌های آنان اغلب در خوشه‌های جغرافیایی قرار دارند. دقت کنید که سرمایه‌گذاران در ابتدا باید برای رفع نیاز مورد نظرشان به شما نزدیک شوند؛ بنابراین اگر به دور از خوشه‌های کسب و کاری که محل استقرار این نوع سرمایه‌گذاران است زندگی می‌کنید؛ ممکن است بعضی از فرصت‌های‌تان را از دست بدهید.

7 چیزی که باید درباره سرمایه‌گذاران فرشته خو بدانید

۴-مسائل مربوط به اصول و ریشه‌های مشترک:

ماکسیم فالدین و کامیل کرماکایف، دو فارغ‌التحصیل استنفورد، هیچ شانسی برای بالا بردن پول نقد از راه‌های تأمین مالی سنتی نداشتند. آنها می‌خواستند یک سایت حراج اینترنتی در روسیه راه‌اندازی کنند. از این رو به جستجوی سرمایه‌گذارانی با وابستگی و قوم ‌و خویشی‌های مربوط به خود رفتند و سرمایه‌گذارانی که ملیت روس یا تجربه بین‌المللی و تجارت الکترونیک در این کشور داشتند را هدف قرار دادند. به‌این ترتیب فالدین وکرماکایف توانستند دو سرمایه‌گذار فرشته‌خوی متخصص در تجارت الکترونیک و بازارهای جهانی را جذب کنند. امروز، ویکی مارت بسیار پررونق است.

۵-فرشتگان برای ضعف و کاستی‌های وخیم در برنامه‌های‌شان به‌دنبال شکار هستند:‌

شما ممکن است برنامه‌ای کاملاً منطقی برای کسب‌وکار ۱۰ میلیون دلاری‌تان داشته باشید. اما سرمایه‌گذاران فرشته‌خو به‌دنبال شرکت‌هایی هستند که می‌توانند تا ۵۰ یا ۱۰۰ میلیون دلار درآمد داشته باشند. این را بدانید که سرمایه‌گذاران فرشته‌خو‌؛ به‌دنبال ایده‌ها و نوآوری‌های متفاوت هستند که مدل‌های کسب‌وکار موجود را ارتقا دهند. اما تنها داشتن ایده‌ای متفاوت و خلاق کافی نیست؛ به میزان پتانسیل اجرایی شدن و استمرار ایده‌تان بیاندیشید.

۶-تیم‌تان مهم‌ترین عامل مد نظر سرمایه‌گذار است:

"سرمایه‌گذاران فرشته‌خو می‌خواهند برنامه‌شان را اجرا کنند، از این‌رو اولویت مهم‌شان را نه‌تنها در مورد پیشینه، بلکه درمورد تیم مدیریتی قرار می‌دهند. سرمایه‌گذاران فرشته‌خو به دنبال شواهدی می‌گردند که نشان‌ دهد، تیم‌تان می‌تواند به خوبی کار کند.

۷-فرشتگان به سرعت در حال پیشرفت هستند:

موفقیت فرشتگان سنتی باعث ایجاد یک نژاد جدید از "Superangels  یا "سرمایه‌گذاران کلان" می‌شود. این صندوق‌ها در شرکت‌های رو به بلوغ سرمایه‌گذاری می‌کنند، اما بیشتر شبیه به صندوق‌های‌ سرمایه‌گذاری جسورانه‌ای هستند که سرمایه را از سرمایه‌گذاران خارجی جذب می‌کنند.

مارال مختارزاده(کارشناس ارشد کارآفرینی)

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com