0  |  0

یک میلیون نفر متقاضی ایجاد مشاغل خانگی هستند

یک میلیون نفر متقاضی ایجاد مشاغل خانگی هستند

«علی ربیعی» در آئین امضای تفاهمنامه همکاری جهاددانشگاهی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و انعقاد قرارداد توسعه مشاغل خانگی در هشت استان برای ٢٠ هزار نفر که در محل جهاد دانشگاهی برگزار شد، افزود: 24 هزار میلیارد ریال (2400 میلیارد تومان) تسهیلات به 600 هزار نفر از متقاضیان ایجاد مشاغل خانگی اختصاص یافته است.
وی اظهار داشت: بر اساس مطالعات انجام شده، 60 درصد از مشاغل خانگی ایجاد شده، هنوز پایدار هستند که رقم خوبی است.
وزیر تعاون ادامه داد: در خصوص 40 درصد دیگر قرار شد که مشکل آنها از طریق کلینیک های اشتغال مورد بررسی قرار گیرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروز بزرگترین مساله دولت اشتغال است، گفت: بی تردید نیازمند ایجاد فرصت های شغلی زیادی هستیم و باید افراد را آماده کنیم که بتوانند با چند متغیر واسط فرصت ها را تبدیل به ایجاد شغل کنند.
وی اظهار داشت: از هر راهی برای ایجاد فرصت های شغلی استفاده می کنیم و در تک تک وزارتخانه ها این مباحث دیده می شود؛ حتی ظرفیت هایی که دیده نمی شوند و نهفته هستند می توانند به فرصت شغلی تبدیل شوند.
**ایجاد 320 هزار شغل با اتصال خدمات به بخش فناوری اطلاعات
ربیعی افزود: تنها با اتصال خدمات به بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در 2 سال گذشته 320 هزار شغل فرصت یابی شد که باید با متغیرهایی به شغل تبدیل شوند. یعنی آنقدر ظرفیت وجود دارد که حتی با میان رشته ای و اتصالات میان بخشی می توان ظرفیت های جدیدی ایجاد کرد.
ربیعی ادامه داد: برای نمونه اتصال خدمات به بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات ظرفیت های بسیار خوبی به ما نشان داده است. همچنین این بخش در اتصال با حوزه گردشگری می تواند مشاغل زیادی ایجاد کند که در حال کار روی آن هستیم؛ در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و حوزه حمل ونقل در حال کار هستیم که نتایج خوبی هم داشته است.
** ماهیت شغل در حل تغییر است
وی در ادامه یادآور شد: تعریف و ماهیت شغل درحال تغییر است؛ حتی تغییر قوانین تامین اجتماعی و سایر قوانین را دنبال می کنیم که مشاغل را به سمت رسمی شدن هدایت کنیم؛ از فرصت یابی جدید شغلی دستاورد خوبی را در سال گذشته و فعالیت 18 ماهه خود و فرصت های نهفته شغلی دریافت کرده ایم و به پیش می بریم.
به گفته ربیعی، در وزارتخانه های بهداشت، نیرو و ورزش فرصت های شغلی زیادی وجود دارد که با مقداری مداخله از جنس تحریک، برنامه ریزی و در نظر گرفتن خدمات و اعتبارات فنی می توان برای دو تا سه سال آینده زمینه سازی فرصت های شغلی مناسبی داشته باشیم.
**تمرکز براشتغال
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: تمرکز ما بر اشتغال است و سیاست اشتغال را در دولت یازدهم و دوازدهم دنبال کردیم؛ کشور همیشه سیاست تولید و رشد داشته و برنامه نویسی ما سیاست های رشد و تولید بوده است یعنی اینکه سیاست اشتغال را ذیل سیاست رشد و تولید تعریف می کردیم.
وی ادامه داد: این نگرشی کلی و شیوه سیاست گذاری بود اما سیاست اشتغال مسیرهای متفاوتی را طی می کند، البته سیاست اشتغال منجر به رشد نیز می شود و سیاست اشتغال تولید، رشد و اشتغال را با هم در برمی گیرد.
ربیعی اظهار داشت: سیاست اشتغال سیاست قابل توجهی است که با مداخله در رشد فراگیر دنبال می شود.
وزیر کار گفت: در حالی که گفته شده رشد کلاسیک در کشور ما بیشتر از 400 هزار شغل ایجاد نمی کند، برخی رسانه ها به اشتباه تیتر زندند که اقتصاد ما ظرفیت 400 هزار شغل دارد در حالی که منظور من گونه ای از رشد بوده که به طور سنتی دنبال می کردیم اما امروز برای دست یابی به حدود یک میلیون شغل به اشتغال فراگیر نیز نیاز داریم .
ربیعی گفت: در هرحال از رشد سنتی و کلاسیک و مداوم یک بخش از اشتغال را ایجاد می کند، برنامه اشتغال فراگیر و اشتغال فراگیر ضدفقر، اشتغال روستایی و اشتغال خانگی نیز بخش دیگری از اشتغال را ایجاد می کند و این برنامه ها مکمل یکدیگرند و مسیرهای ذکر شده درحال پیگیری هستند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com