0  |  1

چگونه تیمی متفاوت بسازیم؟

چگونه تیمی متفاوت بسازیم؟

شاید بهتر باشد نحوه تفکرتان را نسبت به مقوله استخدام و تشکیل تیم‌های کاری تغییر دهید

چرا تیم فعلی کسب‌و‌کارتان تنوع ندارد؟

معمولاً این مسئله نتیجه بی‌صبری، تعصب یا نبودن برنامه‌ریزی مناسب است. منشأ بسیاری از چنین مشکلاتی مواردی چون تعجیل در استخدام فرد موردنظر با تأکید بیش از حد بر آرایش تیمی است. معمولا زمان کافی برای حصول اطمینان از اینکه شبکه ایجاد شده از افراد متقاضی؛ بهترین گزینه برای شغل خود هستند یا خیر صرف نمی‌شود. مشکل اصلی همین جاست. شما می‌توانید بزرگ‌ترین فرصت‌های شغلی را داشته باشید اما اگر افراد مناسبی را برای اتخاذ این مشاغل انتخاب نکنید، شکست خواهید خورد. قطعاً این شکست در نتیجه فرآیند نادرستی است که بر شرکت‌تان حکم‌فرماست. 

چگونه تیمی متفاوت بسازیم؟

تشکیل کمیته‌ی تعادل، بهترین روش برای اخذ تصمیمات صحیح شغلی:

تیمی شامل افرادی از رشته‌ها و تخصص‌های متنوع را جمع‌آوری کنید و از دیدگاه‌های آنان استفاده کنید. کارمندان خانم را در روند استخدام، مشارکت دهید. اگر بودجه‌تان اجازه می‌دهد مشاور خارجی استخدام کنید. شبکه استخدامی‌تان را گسترش دهید تا بتوانید کاندیدهای بهتری برای مشاغل داشته باشید. به افراد اجازه شناخت محیط کاری‌تان را بدهید. پیشرفت در ایجاد محیط کاری متنوع باید واقعی باشد. همچنین تنوع نژادی و قومی منجر به افزایش 35 درصدی در رشد درآمد خواهد شد.

هدف‌تان برای تنوع‌بخشی را به گسترش استعدادها بکشانید. تلاش کنید تا موقعیت شرکت‌تان در میان رقبا، فرصت‌های رقابتی بیشتری را دارا باشد. هنگامی‌که این اتفاق می‌افتد، شما افرادی را استخدام خواهید کرد که نیازهای مورد نظرتان را تحقق خواهند بخشید. حال می‌بینید که همین تنوع‌ها محافظت کننده از کسب‌وکارتان و ضامن پایداری آن است.

مترجم: مارال مختارزاده(کارشناس ارشد کارآفرینی)

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com