1  |  0

ارائه خدمات ارزی بانکی به شرکت‌های دانش‌بنیان

ارائه خدمات ارزی بانکی به شرکت‌های دانش‌بنیان

تفاهم نامه‌ای مبنی بر ارائه انواع خدمت بانکی با شرایط ویژه به شرکت های دانش بنیان با تمرکز به خدمات ارزی بین صندوق نواوری و شکوفایی و یکی از بانک های عامل منعقد شد.
بهزاد سلطانی، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در مراسم امضای تفاهمنامه با یکی از بانک های عامل برای ارائه خدمات به شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: برای فرهنگسازی لازم است که برای فارغ التحصیلان جوان صدها میلیارد هزینه شود تا به خارج از کشور نروند و به شغل های دست دوم روی نیاورند.
وی با بیان اینکه حمایت از فارغ التحصیلان جوان منجر به راه اندازی شرکت های دانش بنیان و تولید محصولات مورد نیاز مردم بر پایه دانش خواهد شد، گفت: سرعت تکنولوژی به قدری بالاست که اگر از الان به فکر نباشیم در آینده باید با هزینه های زیاد برخی از تکنولوژی ها را وارد کشور کنیم.
سلطانی با بیان اینکه واردات منجر به خروج ارز از کشور می شود، خاطرنشان کرد: مسیر تحقق اقتصاد دانش‌بنیان تنها به عهده صندوق نوآوری و شکوفایی نمی تواند باشد؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی، وزارت علوم، معاونت علمی و فناوری و... می توانند در این مسیر تاثیرگذار عمل کنند.
وی با بیان اینکه طی چهار سال اخیر ۲۲۲۰ طرح مربوط به ۲۳۱۵ شرکت دانش بنیان به تصویب رسیده است، گفت: از این تعداد ۷۰۷ طرح خاتمه یافته موفق داشته ایم که این طرح ها کوتاه مدت بوده و مابقی طرح ها طی دو سال آینده به نتیجه می رسد.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه ۲۲ طرح ناموفق داشته ایم عنوان کرد: این طرح های مصوب منجر به اشتغال برای ۶۷ هزار نفر شده است.
سلطانی با تاکید بر اینکه تاکنون با هشت بانک تفاهمنامه برای ارائه خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد کرده ایم گفت: چهار بانک دیگر در دست بررسی هستند تا بتوانیم خدمات بانکی به شرکت های دانش بنیان ارائه کنیم.
به گفته وی سرمایه هایی که بانک ها اعلام کردند، شامل ۱۱۰۰ میلیارد تومان با ضریب پنج برابری نسبت به سرمایه گذاری صندوق است. یعنی ۱۱۰۰ میلیارد تومان ظرفیت بانکی برای شرکت ها تا پایان سال ایجاد شده است.
ارائه خدمات ارزی توسط بانک عامل به شرکت های دانش‌بنیان
وی با تاکید بر اینکه بالاتر از اینها مسئولیت بانک های کشور است که در این راستا گام بردارند گفت: زیرا بانک ها می توانند قدرت مالی کشور را به سمت شرکت های دانش بنیان هدایت کنند.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه فضای کنونی برای حمایت از شرکت ها به واسطه بانک ها فضای آماده ای نیست، گفت: باید این فضا به گونه ای برای حمایت از شرکت ها فراهم آید که به لحاظ اقتصادی و فنی قابل اتکا باشد. از این رو درصدد هستیم که با بانک های کشور اعم از خصوصی و دولتی در این راستا خدماتی را به شرکت های دانش بنیان ارائه دهیم.
سلطانی ادامه داد: بدین واسطه شرکت های دانش بنیان می توانند محصولات خود را به بازار عرضه کنند و برای صادرات نیز گام بردارند.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به تفاهمنامه ای که با یکی از بانک های عامل منعقد کرده اند، گفت: این خدمات با شرایط ویژه با تمرکز به خدمات ارزی به شرکت های دانش بنیان ارائه می شود؛ همچنین خدمات خرد و ویژه بانکداری الکترونیک، خدمات اعتباری، خدمات سرمایه گذاری و تامین سرمایه از جمله خدماتی است که بانک باید به شرکت های دانش‌بنیان ارائه کند.
سلطانی افزود: در مقابل صندوق نوآوری و شکوفایی نسبت به افتتاح حساب و تمرکز منابع تا سه هزار میلیارد ریال از منابع ارزی و ریالی تا پایان دوران تفاهمنامه خود نزد شعب بانک اقدام می کند.
اعتبار این تفاهمنامه از تاریخ امضا به مدت سه سال است که با توافق طرفین قابل تمدید است. این تفاهمنامه کلی تعهدات صندوق نوآوری و شکوفایی و قرارداد تسهیلات اعطایی بانک به معرفی شدگان از سوی صندوق که بر اساس مفاد این تفاهمنامه انجام پذیرفته اند تا تسویه و واریز کلی بدهی ها کماکان به قوت خود باقی می ماند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com