0  |  6

منظور از سبک زندگی کارآفرینانه چیست؟

منظور از سبک زندگی کارآفرینانه چیست؟

زندگی به‌شیوه کارآفرینان فرصت‌ها را غنیمت می‌داند. این سبک زندگی در مورد یادگیری چیزهایی است که باید بدانیم و انجام کارهایی است که دوست داریم انجام دهیم. می‌توانیم تبدیل به فردی شویم که همیشه آرزویش را داشتیم.

من راه را می‌بینم:

جهان به منزله بازاری بالقوه است. فناوری و اینترنت امکان طراحی کسب و کارهایی را ایجاد کرده که بتوان از هر جای دنیا تنها با  یک لپ تاپ و اتصال به اینترنت آنها را مدیریت کرد. این به این معنی نیست که فقط با فشردن دکمه‌های صفحه کلید رایانه‌مان بتوانیم درآمد کسب کنیم؛ اما واقعیت این است که نوآوری‌ها و فناوری‌های امروزی موجب افزایش منحنی یادگیری و تسهیل ورود کارآفرینان مشتاق به صنعت شده است. 

این واقعیت پیامدهای جالبی به‌همراه دارد: دیگر مهم نیست چه کسی و کجا هستیم!

آنچه اهمیت دارد:

داشتن چیزی است که مردم می‌خواهند

دانستن اینکه مشتریان کجا هستند و چگونه می‌خواهیم به آنها محصول و خدمت ارائه دهیم

با پیشنهادات و محصولات‌مان؛ مشتریان را کاملا راضی و خوشنود کنیم

منظور از سبک زندگی کارآفرینانه چیست؟

اما قبل از اینکه به سمت کسب و کار و سبک زندگی کارآفرینی برویم، مهم است که ابتدا به این شیوه زندگی به شکل معادله‌ نگاه کنیم. طراحی سبک زندگی با شناسایی چیزهایی که به آن علاقه‌مند هستیم و در مورد آنها اشتیاق داریم؛ در ارتباط است. مهم این است که رویای کسب و کارمان را داشته باشیم. این رویا متعلق به ماست. اجازه ندهیم دیگران بگویند رویای‌تان احمقانه وغیرواقعی است. باید از مسیر حرکت به سوی رویای‌مان لذت ببریم و با شور و هیجان‌مان به آنها وحتی خودمان ثابت کنیم اشتباه می‌کنند. باید در این  مسیر؛ دائما در حال یادگیری باشیم.

سفر در مسیر سبک زندگی کارآفرینانه:

سفر به سوی سبک زندگی کارآفرینانه بسیار شبیه رانندگی شب‌هنگام در بزرگراه است. چراغ های خودرو روشن است و می‌توانیم ببینیم که چگونه و با چه سرعتی در جاده در حال حرکت هستیم. اما فراتر از آن فقط سیاهی است. می‌دانیم که در نهایت تابلوها و علایم رانندگی موجود در جاده به ما جهت می‌دهند و ما را نسبت به آنچه در ادامه مسیر پیش خواهد آمد؛ آگاه خواهند کرد.

توجه کنید مسیر تبدیل شدن به کارآفرین نیز دقیقا شبیه به رانندگی در شب است. باید در مسیرمان به نشانه‌ها توجه داشته باشیم. همان‌طور که راه را ادامه می‌دهیم، آنچه که در طول راه یاد می‌گیریم و تجربه‌هایی که به‌دست می‌آوریم را برای خود منسجم و یکپارچه کنیم.

از خود بپرسیم،‌ در مسیری که تاکنون پشت‌سر گذاشته‌ایم، تا چه اندازه زندگی را واقعا آن‌طور که دوست داشتیم دنبال کرده‌ایم؟ آیا دوستان و شرکایی که در این راه پیدا کردیم؛ جز بهترین‌های ما خواهند بود؟

«آنچه که باید بدانیم» و «آنچه که دوست داریم انجام دهیم» را یاد بگیریم. تنها در این صورت می‌توانیم تبدیل به کسی شویم که آرزویش را داریم.

مارال مختارزاده (کارشناس ارشد کارآفرینی)

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com