0  |  0

وابستگی مدیران به بخشنامه های اداری از موانع کارآفرینی است

وابستگی مدیران به بخشنامه های اداری از موانع کارآفرینی است

محمد اسماعیل سعیدی درهمایش تکریم کارفرمایان کارآفرین استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه شرایط خاص کنونی نیازمند مدیرانی با ریسک پذیری بالا و روحیه جهادی است ، اظهار کرد : حمایت از کارآفرینان حمایت از اشتغال و تولید ملی است و نباید مقررات دست و پاگیر اداری موجب دلزدگی پیشتازان عرصه تولید شود.

وی با بیان اینکه عرصه تولید در شرایط کنونی و با توجه به مشکلات موجود ، مشابه صحنه مبارزه در دوران دفاع مقدس است، چنانچه بخواهیم با قوانین موجود که برای شرایط عادی نوشته شده با فعالان این عرصه رفتار کنیم ، شکوفایی در زمینه اقتصادی حاصل نخواهد شد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خاطره ای از همرزم دوران دفاع مقدس اش که حاضر نمی شد در برابر گلوله های دشمن سر خم کند ، افزود : همین رزمنده دفاع مقدس، امروز به خاطر بیکاری فرزندش حاضر به سرخم کردن شده است.

رییس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز هم در این همایش با اشاره به نقش کارآفرینان در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی ، گفت : در صورت اصلاح قوانین پیچیده موجود توان شکوفایی اقتصادی حتی با شرایط کنونی و فرسودگی تجهیزات و ماشین آلات صنعتی هم وجود دارد.

صمد حسن زاده خاطرنشان کرد: درعین حال در صورت نوسازی صنایع ، شاهد بهره وری بیشتر و افزایش توان رقابت با تولیدات خارجی خواهیم بود.وی رویکرد دولت در خصوص حمایت از سرمایه گذاری های خارجی به صورت مشارکتی با تولید کنندگان داخلی را مثبت ارزیابی کرد و خواستار اهتمام بیشتر در خصوص کنترل قاچاق شد.

وی با اشاره به حاد بودن شرایط کنونی کشور و تمایل کشورهای اروپایی برای افزایش سهم خود در بازار ایران، اظهارکردبی: اجازه ورود بی رویه کالاهای خارجی برای مدت دو ماه موجب غیرفعال شدن واحدهای تولیدی برای دو سال خواهد شد.

حسن زاده با اشاره به تحول بوجود آمده درعرصه روابط خارجی ایران به واسطه امضای پیش نویس قطعنامه هسته ای ، گفت : چنانچه هوشیار نباشیم همین فرصت تبدیل به تهدید دیگری برای ما خواهد شد.در پایان این مراسم که به همت اداره کل تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی برگزار شد ، از 9 کارفرمای کارآفرین و حامی کارگر استان تجلیل شد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری ایرنا
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com