0  |  5

6 نكته‌ي كليدي براي كسب اعتبار و حضور مثبت در محيط آنلاين

6 نكته‌ي كليدي براي كسب اعتبار و حضور مثبت در محيط آنلاين

بسياري از كارآفرينان فكر مي‌كنند كه داشتن اعتبار و شهرت در فضاي مجازي، خوب نيست. ولي در واقع اين طرز فكر غلط است، چون كساني كه نمي‌توانند شما را پيدا كنند و تنها راه دسترسي‌شان به كسب و كار شما از طريق اينترنت است، ممكن است فكر كنند شما زرنگ نيستيد يا چيزي را از آنها پنهان مي‌كنيد.

اولين راه‌حلي كه به شما پيشنهاد مي‌كنيم اين است كه مطالب مثبتي را در مورد هويت آنلاين خود منتشر كنيد، مي‌توانيد اين كار را با ايجاد يك وب‌ُسايت براي كسب و كار خود و انتخاب نام دامنه‌ي مناسب آغاز كنيد. در وب‌سايت خود، صفحه‌اي با عنوان "درباره‌ي من" نيز ايجاد نماييد و در آن عكس‌هايي قرار دهيد كه ذهنيت مثبتي از زمينه‌‌ي كاري شما، دستاوردها، و هدف فعلي‌تان ايجاد نمايند. علاوه بر اين، روش‌هاي ابتكاري ديگري هم وجود دارند كه با استفاده از آنها مي‌توانيد حضور مثبت خود در فضاي مجازي را افزايش دهيد. در زير به برخي از اين روش‌ها اشاره مي‌شود:

1 . قبل از اينكه ديگران در رسانه‌هاي اجتماعي مدعي اسم و رسم شما شوند، خودتان اين كار را انجام دهيد.

ممكن است از نظر شما داشتن حساب كاربري در فيسبوك يا توئيتر مهم نباشد، ولي وقتي شما و كسب و كارتان مقداري اعتبار پيدا كرديد و مردم به سوي شما جذب شدند،‌ ممکن است برخي افراد سوء استفاده كرده و به سرعت از نام برند شما عليه خودتان سوء استفاده نمايند. همانطور كه سرقت هويت يك شخص كار وحشتناكي است، براي كسب و كار شما هم مي‌تواند ويرانگر باشد.

2 . مشاركت فعال در سايت‌هاي معروف كسب و كار يا سايت‌هاي شخصي

همين كه در اين سايت‌ها ثبت‌نام كنيد مي‌توانيد اعتبار مثبت كسب كنيد. مي‌توانيد گهگاه به پروفايل خود در اين سايت‌ها مراجعه كرده و در بحث‌هاي انجمن و فعاليت‌هاي صنعتي شركت نماييد تا اگر احيانا يكي از كارآفرينان نظري منفي در مورد شما مطرح كرده بود، با فعاليت‌هاي خود و ارسال مطالب مثبت در سايت، اين نظرات منفي را خنثي كنيد.

  3 . به طور منظم، مطالب جديد در سايت خود بگذاريد.  وبلاگ‌نويسي يك روش ايده‌آل است كه با استفاده از آن مي‌توانيد ارزش‌هاي مثبت خود را مطرح كنيد،‌ تخصص خود را به نمايش بگذاريد، و خودتان را به عنوان يك فرد تاثيرگذار معرفي كنيد. اگر اين كار را به خوبي انجام دهيد مي‌توانيد نظر مثبت بسياري از افراد را به خود جلب كنيد.

4 . نظرات منفي كاربران در سايت را خودتان شخصا بررسي كنيد.

با ابزار Google Alerts يا ابزارهاي مشابه مي‌توانيد هر كامنت يا ديدگاه نه چندان مثبتي كه در مورد شما وجود دارد را پيدا كنيد. بايد به طور ملايم و غيرتدافعي به اين نظرات پاسخ دهيد. بهتر است در پاسخ به اين كامنت‌ها به مطالب مثبت قبلي خود هم اشاره‌اي داشته باشيد. هرگز كامنت‌ها يا نظرات منفي را به اين اميد كه كسي متوجه آنها نخواهد شد ناديده نگيريد!

5 . سعي كنيد مطالب ناخواسته و بي‌ربط را حذف كنيد

هميشه بهتر است از مالك سايت بخواهيد مطالب بي‌ربط را حذف كند،‌ ولي با اين كار ممكن است بهبود زيادي حاصل نشود. سايت‌هاي ويژه و ماهري مثل BrandYourself، از تكنيك‌هاي منحصر به فردي براي حذف محتواي بد استفاده مي‌كنند.

6 . از شهرت و اعتبار خود در فضاي مجازي محفاظت كنيد

اين روزها هر چيزي كه انجام مي‌دهيد يا مي‌گوييد (حتي به طور خصوصي)، در فضاي مجازي منتشر مي‌شود. اصلا امكان ندارد كه يك طور زندگي كنيد و بخواهيد بقيه شما را طور ديگري ببينند، پس قبل از هرگونه پستي در فيسبوك يا جاهاي ديگر، كسب و كار فعلي يا آينده‌ي خود را مدنظر داشته باشيد. در اينترنت همه چيز در نظر گرفته مي‌شود، چه خوب، چه بد، و چه زشت.

امنیت در فضای مجازی

اگر گاهي در گذشته اشتباهي مرتكب شده‌ايد، بهتر است پيش دوستان يا حاميان خود برويد و از آنها بخواهيد در فضاي مجازي، شما را تاييد كرده و اعلام كنند كه با تمركز بيشتري به عرصه‌ي كسب و كار خود بازگشته‌ايد. آنها مي‌توانند لينك‌هايي به مطالب خنثي يا مثبت ايجاد كنند تا تاثير مطالب توهين‌آميز را به حداقل برسانند.

اعتبار مثبت در فضاي مجازي، بهترين روش براي شناسايي مشتريان بالقوه است كه اگر فعال باشيد و اين كار را به درستي انجام دهيد، نيازي نيست براي شناسايي اينگونه مشتريان پولي پرداخت نماييد. اصلا فكر نكنيد كه به طور پيش‌فرض مي‌توانيد اعتبار مثبتي داشته باشيد، براي رسيدن به چنين اعتباري بايد خيلي تلاش كنيد. اعتبار شما به خودتان بستگي دارد، و مي‌تواند عامل نجات يا سقوطتان باشد.

برگرفته از سایت entrepreneur.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com