0  |  0

به دنبال اصلاح بودجه سال ۹۷ پارک های علم و فناوری هستیم

به دنبال اصلاح بودجه سال ۹۷ پارک های علم و فناوری هستیم

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: به دنبال اصلاح بودجه پارک های علم و فناوری برای سال ۹۷ هستیم.
وحید احمدی در نشست روسای پارک های علم و فناوری در وزارت علوم گفت: بودجه پارک های علم و فناوری بسیار کم است و قرار است در سال ۹۷ این بودجه اصلاح شود.
وی افزود: پارک های علم و فناوری به طور میانگین دهه دوم فعالیت خود را دنبال می کنند که باید بررسی دقیق و جدی در فعالیت آنها صورت گیرد تا این مراکز بتوانند در موضوع اقتصاد دانش بنیان نقش داشته باشند.
معاون پژوهشی وزارت علوم تاکید کرد: زمانی که یک استاندار یا فرماندار به وزارت علوم می آید و درخواست می کند که یک مرکز رشدی در استان وی راه اندازی شود این به این معنی است که موضوع پارک های علم و فناوری در کشور در حال تقویت شدن است و لایه های میانی مدیریتی به این موضوع توجه می کنند.
احمدی اظهار داشت: علی رغم اینکه بیش از ۱۰ سال از عمر پارک های علم و فناوری کشور گذشته بود این پارک ها زمین نداشتند که طی سه سال گذشته مشکل آنها حل شد.
وی عنوان کرد: پارک های علم و فناوری ایران در مازندران با مشکل زمین مواجه بودند که مشکل آنها را حل کردیم.
معاون پژوهشی وزارت علوم اظهار داشت: برنامه داریم در سال ۹۷ به طور کامل موضوع مسائل و زمین پارک های علم و فناوری برطرف شود.
احمدی تاکید کرد: پارک های علم و فناوری ابزار قوی و اثرگذار در تحقق دانشگاه کارآفرین به شمار می روند و می توانند مشکلات و چالش های این موضوع را برطرف کنند.
وی اظهار داشت: باید مراقب باشیم که پارک های علم و فناوری از ماموریت های خود فاصله نگیرند و هر یک از پارک های علم و فناوری باید تعیین کنند که از حوزه اقتصاد مقاومتی چه قسمت هایی را می توانند عملیاتی کنند در واقع باید این مراکز نقش فعال و اثر گذار در این حوزه داشته باشند
معاون پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: باید کنسرسیوم هایی میان پارک های علم و فناوری ایجاد شود تا این مراکز بتوانند در مناقصه های بزرگ شرکت کنند.
احمدی خاطرنشان کرد : همچنین پارک های علم و فناوری باید مشاورهای خارجی برای خود داشته با شند. مانند وضعیتی که در پروژه های مشترک میان وزارت نفت با دانشگاه ها انجام شد و هر کدام از دانشگاه های فعال در این پروژه ها دارای مشاور بین المللی شدند.
وی عنوان کرد: باید آرندی شرکت های بزرگ بین المللی و شرکت های بزرگ داخلی در پارک های علم و فناوری ایجاد شود.
معاون پژوهشی وزارت علوم با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه به موضوع فناوری توجه ویژه ای شده است، گفت: پارک های علم و فناوری باید سهم خود را در اجرای برنامه ششم توسعه تعیین کنند.
احمدی با بیان اینکه سیاست اصلی دولت ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری است تاکید کرد: معاونت پژوهشی وزارت علوم با همکاری پارک های علم و فناوری باید در این زمینه برنامه ریزی کنند تا بتوانیم در حوزه اشتغالزایی نیز فعالیت کنیم بر این اساس هر یک از پارک های علم و فناوری باید اعلام کنند که چه نقشی در موضوع اشتغالزایی خواهند داشت.
معاون پژوهشی وزارت علوم اضافه کرد: در برخی از پارک های علم و فناوری صندوق پژوهش فناوری فعال شده اما برخی از پارک ها نیز این صندوق را ندارند که بر راه اندازی و تاسیس این صندوق در پارک ها و استان ها تاکید داریم.
وی به پروژه های اقتصاد مقاومتی که این وزارتخانه باید آنها را پیگیری کند، اشاره کرد و گفت: موضوع دانشگاه کارآفرین ارتباط با صنعت، مهارت افزایی و صلاحیت حرفه ای قرار گرفتن پنج دانشگاه کشور در رتبه های برتر بین المللی و آمایش پژوهشی پروژه های وزارت علوم در اقتصاد مقاومتی است که وزارت علوم باید آن را دنبال کند.
احمدی در پایان گفت: پارک های علم و فناوری باید در حوزه آمایش پژوهش و فناوری نقش اساسی داشته باشند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com