0  |  0

سرمایه‌گذاری در طرح‌های دانش‌بنیان آسیب‌شناسی می‌شوند

سرمایه‌گذاری در طرح‌های دانش‌بنیان آسیب‌شناسی می‌شوند

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی گفت: موضوع سرمایه گذاری برای طرح ها وایده‌های دانش‌بنیان در راستای اهداف تشکیل شورای سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان بررسی و آسیب‌شناسی می شوند.
علیرضا دلیری در نخستین نشست شورای سرمایه‌گذاری دانش بنیان اظهار کرد : شورای سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان با هدف توسعه ، هماهنگی و به روز رسانی سیاست های تامین مالی و سرمایه گذاری اقتصاد دانش بنیان تشکیل شد تا با استفاده از نظرات و پیشنهادات و راهکارهای خبرگان و صاحبنظران حوزه پول، بازار سرمایه و فناوری مشکلات و موانع سرمایه گذاری در حوزه دانش بنیان رفع شود و هیچ مسیر یا بستر نامشخص و نامعلومی پیش رو نداشته باشند.
وی به اهداف دیگر تشکیل شورای سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: جایگاه مناسب و شایسته برای شرکت های دانش بنیان در ساختار اقتصادی کشور ، ساماندهی امور صندوق های پژوهش و فناوری و هماهنگی میان آن ها ، اطمینان از رقابت پذیر شرکت های دانش بنیان در بازارهای منطقه ای و بین المللی و نظارت بر ظرفیت سازی نیروهای تخصصی نیازمند به کسب شایستگی استانداردهای بین المللی از دیگر اهداف تعریف شده در ساختار تشکیل این شورا است .
دلیری با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی معاونت علمی در حوزه سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان گفت : در گذشته معاونت علمی اقدامات بسیاری را درحوزه سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان انجام داده است که راه اندازی بورس ایده ، راه اندازی تابلوی بورس SME و دانش‌بنیان ، راه اندازی صندوق‌های جسورانه ، بررسی وضعیت ۲۶۰ شرکت دانش بنیان و همکاری با نهادهای مالی از جمله بانک‌ها و سازمان اوقاف از جمله این اقدامات بوده است .
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه درادامه اظهار کرد : ما با تشکیل این شورا قصد داریم تا نیازهای حوزه سرمایه گذاری در حوزه دانش بنیان را در جلسات مختلف بررسی کنیم تا تعیین شود که آیا شروع خوبی در این حوزه داشته ایم .
وی بیان کرد : ما معتقدیم سرمایه گذاری از طریق تامین مالی پایدارتراز سایرسرمایه گذاری‌ها از جمله وام است بنابراین هلدینگ های بزرگ و نهادهای سرمایه گذاری بزرگ چه خصوصی و چه نیمه خصوصی باید در حوزه دانش بنیان سرمایه گذاری کنند تا وضعیت شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها بهبود یابد .

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com