0  |  0

ماراتن تولید محتوای دیجیتال فرهنگی کردستان برگزار می‌شود

ماراتن تولید محتوای دیجیتال فرهنگی کردستان برگزار می‌شود

پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، در رابطه با ماراتن تولید محتوای دیجیتال فرهنگی کردستان گفت: در این رویداد تاکید ویژه بر صنایع فرهنگی است زیرا بر خلاف گذشته که صنایعی چون نفت، گاز و پتروشیمی در توسعه اقتصادی حائز اهمیت ویژه بود، امروزه صنايع فرهنگي از این جایگاه برخوردار است و کشورهایی می توانند در آینده موفق باشند که در این حوزه سرمایه گذاری کرده باشند. صنایع فرهنگی در واقع آن گونه‌ از صنعت است كه به خلق ايده، توليد و توزيع محصولات و خدماتی می‌پردازد که ماهیت فرهنگي دارد و مخاطب آن‌ها جنبه‌های فرهنگی فرد و جامعه است.
وی توضیح داد: دراین رویداد افراد صاحب ایده در زمینه سرویس های دیجیتالیِ موسیقی، فیلم، انیمیشن و بازی های رایانه ای، گردشگری و صنایع دستی، سلامت و سبک زندگی، معارف دینی، فرهنگ و ادبیات کردی، فرهنگسازی عمومی و حقوق شهروندی، می توانند شرکت کنند و در یک مسابقه علمی و عملیاتی و با راهنمایی خبرگان این حوزه به تولید آثار دیجیتال بپردازند.
دبيرستاد توسعه فرهنگ علم فناوري واقتصاددانش بنيان ، شناسایی و جذب کارآفرینان بالقوه و نوپا در مراکز دانشگاهی را از اهداف این رویداد برشمرد و گفت: توسعه فضای تعامل و همفکری بین اساتید و دانشجویان، خلاقیت و ایده پردازی با رویکرد بازار، هدایت و حمایت از ایده ها به جهت تجاری‌سازی آن ها و ایجاد تسهیلات لازم برای ادامة فعالیت، فراهم آوردن بستر ارتباط بین نهادهای صنعتی و دانشگاهی، بسترسازی توسعه فناوری های بازار محور در دانشگاه با هدف حرکت سریع به سمت استقرار دانشگاه نسل سوم، آموزش مبانی تولید محتوای دیجیتال فاخر و حمایت از تولیدکنندگان محتوا از جمله اهدافی است که در این رویداد دنبال می شود.
وی با بیان این‌که در پایان ماراتن تولید محتوای دیجیتال فرهنگی کردستان، ایده ها و طرح های تیم های شرکت کننده توسط داوران بررسی شده و برگزیدگان انتخاب می‌شوند، بیان کرد: تیم های برگزیده برای تجاری سازی محصولات و ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای در شتابدهنده ای که توسط «زیست بوم تولید محتوای دیجیتال» با حمایت اداره کل فناوری اطلاعات استان کردستان و همکاری دانشگاه پیام نور راه‌اندازی شده است، مورد پذیرش قرار می گیرند.
مشاور معاون علمي وفناوري ريس جمهوري افزود: قصد داريم تا پايان سال ١٥ ماراتن توليد محتوي ديگر درساير استانها توسط همين تيم برگزار کنیم.
ماراتن تولید محتوای دیجیتال فرهنگی کردستان با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com