0  |  0

معرفی برترین های استارتاپ ویکند «موپک»

معرفی برترین های استارتاپ ویکند «موپک»

در مراسم اختتامیه یک استارت آپ ویکند، ۱۱ تیم پس از فرصت ارائه ۵ دقیقه‌ای و همچنین ۳ دقیقه زمان اختصاصی پاسخگویی به سوالات داوری، نتیجه حداقل سه شبانه‌روز تلاش خود را به دست آوردند.
دکتر سید حسین حسینی دبیر اجرایی رویداد موپک گفت: ۹۰ نفر متقاضی ثبت‌نام داشتیم که ۱۰ – ۱۲ نفر از این اشخاص به دلایل شخصی امکان حضور در رویداد را نیافتند و همچنین ۲۰ – ۳۰ نفر نیز بیش از ظرفیت درنظر گرفته شده درخواست شرکت کردند که بنا به ضوابط درنظرگرفته شده از پذیرش‌شان معذور شدیم؛ بنابراین در مجموع می‌توان گفت ۱۲۰ نفر متقاضی شرکت در رویداد داشتیم.
وی افزود: ۵۰ ایده، مرتبط با محورهای تعریف شده، در روز اول رویداد ارائه شد. از این تعداد نهایتا ۱۱ تیم با مشارکت ۸۵ نفر که توسط دوستان حاضر در رویداد رأی کسب نموده بودند برای رقابت آماده شدند.
حسینی گفت: آنچه در این رویداد اتفاق افتاد ماحصل نگاه سیستمی به موضوع ایده‌پردازی توسعه شهری بود. تلاش کردیم مردم را نیز در این امر مشارکت دهیم و فرهنگ کارآفرینی و ایده‌پردازی شهری را ترویج دهیم. می‌دانیم که کار ما اولین گام در دعوت مردم به عرصه ایده‌پردازی است.
دبیر اجرایی رویداد موپک گفت: هدف دیگر ما از برگزاری این رویداد ایجاد تعامل و آشنایی بین تیم‌های استارت‌آپی جدید و تیم‌های باتجربه سابق بود و به همین جهت بخشی از رویداد را به برگزاری نمایشگاه اختصاص دادیم تا بتوانند از تجربیات ایشان بهره‌مند شوند.
پشتیبانی معاونت علمی از کسب و کارهای جدید
مهندس زادمهر دبیر کارگروه دانش‌بنیان ستاد توسعه فناورهای نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در این چهار سال، سعی کرده است در حوزه کسب و کار کشور تغییر ایجاد کند. فشار زیادی به کسب و کارهای جدید کشور وارد شد اما معاون علمی و فناوری رییس جمهور همواره تلاش کردند این کسب و کارها را پشتیبانی کنند.
وی ادامه داد: شاید در سال دهها استارت آپ برگزار شود؛ ما استقبال می‌کنیم چرا که هدف را آموزش و ترویج می‌دانیم. ترس از ارائه ایده باید فرو نشیند. این تلاش‌ها باید پیوسته باشند. اگر استارت‌آپی می‌خواهد موفق باشد باید تلاش شبانه‌روزی داشته باشد زیرا می‌خواهد کسب و کار کشور را تغییر دهد.
دبیر کارگروه دانش‌بنیان ستاد توسعه فناورهای نرم و هویت‌ساز گفت: ما به دنبال به وجود آوردن شرکت‌های خلاق هستیم. امروز می‌دانیم که به جای تمرکز بر تکنولوژی باید به دنبال نوآوری بود. ایده‌های نوآورانه می‌توانند معضلات شهری را حل کنند.
ویداد موپک که سه روز پیاپی برگزار شد پس از ۵۴ ساعت رقابت سالم ۱۱ تیم که از راهنمایی مشاوران حوزه‌ کسب و کار بهره‌مند شده بودند؛ جمعه شب با برتری سه تیم «لایم»، «می‌رسونمت» و «ایزی پارک» و همچنین انتخاب تیم برگزیده هیات داوران (سازیانه) به کار خود پایان داد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com