0  |  0

عربستان شهر فناورانه می‌سازد

عربستان شهر فناورانه می‌سازد

عربستان قصد دارد با بودجه ای ۵۰۰ میلیارد دلاری شهری با توجه به فناوری‌های نو بسازد که به طور کامل از انرژی های تجدید پذیر استفاده می کند.
عربستان سعودی قصد دارد شهری فناورانه با بودجه ۵۰۰ میلیارد دلاری بسازد. این شهر به طور کامل از انرژی های پاک استفاده می کند و مرکزی برای فناوری‌های نوین در آینده خواهد بود.
پروژه ساخت شهر که Neom نام گرفته، در زمینی دست نخورده در ساحل دریای سرخ، نزدیک مصر و اردن ساخته می شود. در حقیقت این شهر میان هر سه کشور مشترک است.
ولیعهد عربستان این برنامه بلندپروازانه را اعلام کرد که به گسترش استفاده از پهپادها، خودروهای خودران و روبات ها منجر می شود.
زمین مورد نظر برای ساخت شهر ۲۶۵۰۰ کیلومتر مربع است و در آن به صنایعی مانند انرژی و آب، فناوری زیستی، مواد غذایی، تولیدات کارخانه ای پیشرفته و سرگرمی توجه خواهد شد.
این منطقه تا مرزهای مصر و اردن نیز امتداد دارد. به همین دلیل نخستین منطقه خصوصی به حساب می آید که به سه کشور تعلق دارد.
این شهر انرژی مورد نیاز خود را از خورشید تامین می کند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com