0  |  0

دومین دوره مسابقات ایده بازار دریایی برگزار می‌شود

دومین دوره مسابقات ایده بازار دریایی برگزار می‌شود

مجید یوسفی مدیر مرکز رشد واحدهای فناور و دبیر بخش "ایده بازار دریایی در سومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت" با تأکید بر اهمیت حمایت از اندیشه‌های نوین در حوزه دریا گفت: مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر وابسته به پارک علم و فناوری مازندران در نظر دارد، در راستای توجه به ایده پردازی و حمایت از اندیشه‌های نوین در حوزه دریایی، دومین دوره مسابقات ایده بازار دریایی را به‌عنوان یکی از بخش‌های اصلی سومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت با همکاری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی را برگزار کند.
یوسفی ادامه داد: اولین دوره از مسابقات سال گذشته توسط این مرکز با همکاری و حمایت پارک علم و فناوری مازندران انجام شد و در مسابقات سال جاری، بخش دانش‌آموزی نیز علاوه بر بخش دانشجویی و آزاد به این مسابقات اضافه شد و ارزیابی آن به‌صورت جداگانه انجام پذیرفت و جوایز نقدی و نفیسی به 10 ایده برتر هر بخش تعلق می‌گیرد
مدیر مرکز رشد واحدهای فناور با اشاره به اینکه تاکنون تعداد چهار صدوبیست و پنج ایده دریافت شده است گفت: از میان طرح‌های دریافتی 300 ایده توانستند به مرحله دوم راه یابند که از این میان، تعداد 211 ایده در بخش دانش‌آموزی و 88 ایده در بخش دانشجویی توانستند به مرحله دوم راه یابند و درنهایت ایده‌ها در پنج گروه و در دو بخش دانش‌آموزی و آزاد هم چون " صنایع دفاع دریایی، مهندسی دریایی، مهندسی الکترونیک، مخابرات و ارتباطات دریایی، عمومی گردشگری و اقتصاد دریایی همچنین علوم پایه دریایی و فناوری‌های زیستی دسته‌بندی شدند.
وی با اشاره به مرحله دوم ارزیابی ایده‌های دریافتی اظهار کرد: در مرحله دوم ارزیابی ایده بازار دریایی، 299 ایده برگزیده در پنج محور توسط 60 نفر اعضای کمیته علمی مورد ارزیابی قرار گرفت، و درنهایت تعداد 152 ایده توانستند به مرحله سوم راه یابند، که از این میان 103 ایده در بخش دانش‌آموزی و 49 ایده در بخش دانش جویی دریافت شد.
دبیر بخش ایده بازار دریایی در سومین جشنواره دریا مسیر پیشرفت با اشاره به بخش سوم ارزیابی ایده‌های دریایی گفت: در این بخش هر ایده در سه دقیقه توسط ایده پرداز ارائه می‌شود و ارائه ایده در بخش‌های اسلاید، سخنرانی، عکس و فیلم اختیاری است.
وی افزود: ارزیابی ایده‌ها در همان پنج گروه ذکرشده در مرحله دوم و در دو بخش دانش‌آموزی و دانش جویی توسط 40 نفر اعضای کمیته علمی موردبررسی قرار می‌گیرد و درنهایت 34 ایده به مرحله نهایی راه خواند یافت.
ترابی بابیان اینکه مرحله آخر این ارزیابی در تاریخ 11 آبان ماه در حاشیه برگزاری جشنواره صورت خواهد گرفت گفت: در بخش پایانی 34 ایده منتخب خواهد شد که 21 ایده در بخش دانش‌آموزی و 14 ایده در بخش دانش جویی تعلق دارد.
این فعال بخش ایده بازار همچنین افزود: ارزیابی ایده‌ها به‌صورت جداگانه در دو بخش دانش‌آموزی و دانش جویی توسط 20 نفر از اعضای کمیته علمی صورت خواهد گرفت و در هر بخش از ده ایده برتر و ایده منتخب داوران تقدیر خواهد شد.
سومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی در تاریخ 9 الی 11 آبان ماه سال جاری در باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com