0  |  0

ابلاغ اسامی بیش از ۲۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان مشمول معافیت مالیاتی

ابلاغ اسامی بیش از ۲۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان مشمول معافیت مالیاتی

رئیس امور شرکتها و موسسات دانش بنیان گفت: سازمان امور مالیاتی کشور، طی بخشنامه‌ای، اسامی ۲ هزار و ۴۰۱ شرکت‌ دانش‌بنیان که مشمول معافیت مالیاتی در سال مالی ۹۵ شده‌اند را ابلاغ کرد.
سید محمد صاحبکار گفت: بر اساس توافق به عمل آمده با سازمان امور مالیاتی، اطلاعات ۲هزار و ۴۰۱ شرکت دانش‌بنیان که تا پایان سال ۱۳۹۵ در «کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان» تایید شده بودند، به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال شد.
وی ادامه داد: متعاقبا از سوی رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، طی بخشنامه ای، اسامی این شرکت های مورد تایید کارگروه، به همراه مصادیق فعالیت‌های دانش بنیان آنها به ادارات کل امور مالیاتی در سطح کشور ابلاغ شد و برای همه ممیزان مالیاتی لازم الاجرا است.
وی بیان کرد: اطلاعات شرکت‌ها که در اختیار ادارات کل مالیاتی سراسر کشور قرار گرفته، صرفا تا انتهای سال مالی ۱۳۹۵ معتبر بوده و برای استفاده از معافیت‌های مالیاتی در سال‌های آتی، اطلاعات مورد نیاز بصورت سالیانه تکمیل و از سوی دبیرخانه کارگروه اعلام خواهد شد.
رئیس امور شرکتها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی، با اشاره به ماهیت در حال تحولِ نوآوری و تغییرات سریع فناوری گفت: شاخصهای شناسایی شرکتهای دانش بنیان و نیز فهرست کالاها و خدمات دانش بنیان، هر ساله توسط کارگروه مورد بازنگری قرار می گیرد و در صورتی که تولید محصولی پس از چند سال بصورت عادی در بین شرکتها رایج شده و پیچیدگی فنی آن کاهش یافته باشد، محصول از لیست مصادیق مورد تایید کارگروه خارج خواهد شد.
وی ادامه داد: لذا برخی از محصولاتی که در گذشته و بر مبنای فهرستهای قبلی مصوب کارگروه، مورد تایید بوده و از معافیت ها نیز بهره مند بوده، اکنون بر اساس ارزیابی مجدد از شمول معافیت‌ها خارج شده اند.
عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات فناوری ادامه داد: همزمان با استفاده شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان از معافیت‌های مالیاتی موضوع ماده (۳) قانون، امکان برخورداری آنها از سایر معافیت‌های مالیاتی مندرج در جدول شماره ۶ اظهارنامه مالیاتی از جمله معافیتهای مالیاتی واحدهای پژوهشی، فناوری و مهندسی مستقر در پارک‌های علم و فناوری نیز فراهم است.
صاحبکار بیان کرد: معافیت مالیاتی به همه درآمدهای شرکتهای دانش بنیان تعلق نمی گیرد و صرفا درآمد ناشی از کالاها و خدمات دانش بنیان مشمول معافیت مالیاتی است، لذا مصادیق فعالیت‌های مربوط به شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان بصورت الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال شد که خوشبختانه در بخش استعلام‌های سامانه اشخاص حقوقی سازمان امور مالیاتی قابل مشاهده و دسترس خواهد بود.
به گفته وی، با استفاده از ابزارهای دولت الکترونیک، سرعت و دقت در فرآیند اعمال معافیت مالیاتی افزایش می یابد. همچنین با ابلاغ رییس سازمان امور مالیاتی، به منظور بررسی دقیق تر، پرونده مالیاتی شرکتهای دانش بنیان به گروه های ویژه ارجاع می شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com