0  |  0

شکل‌گیری کانون‌های توسعه و کارآفرینی شهری، لازمه رشد شهرها

شکل‌گیری کانون‌های توسعه و کارآفرینی شهری، لازمه رشد شهرها

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: لازمه رشد و پیشرفت شهرها شکل‌گیری کانون‌های توسعه و کارآفرینی در این شهرهاست.
علی ربیعی دقایقی پیش در شورای اداری استان مرکزی که در شهرستان فراهان برگزار شد اظهار داشت: دولت "روحانی" دولت کم حرف و دولتی با صدای کوتاه و شنوا بود اما این کم حرفی سبب نشنیدن حرف مردم نیست بلکه نیازهای مردم بیشتر شنیده می‌شود و کمتر سخن گفته می‌شود.
وی افزود: نمانیده شهرستان فراهان در مجلس ویژگی‌های شاخصی دارد که سبب شده این شهرستان‌ها برای ما در عدد و رقم در میان سایر حوزه‌ها نمونه باشند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سه شهر تفرش، فراهان و آشتیان ظرفیت‌های انسانی خوبی دارند و ما در این سه شهر نیروی باسواد و خوب داریم که جای رشد بسیار مشاهده می‌شود که این موضوع به ما کمک زیادی در راستای پیشرفت می‌کند.
ربیعی بیان کرد: نزدیکی دیدگاه‌ها میان مسئولان استان مرکزی کمک زیادی به برطرف‌سازی مسائل موجود می‌کند و گفتنی است که هیچ شهری رشد نکرده مگر اینکه همه در آن متحد بوده‌اند و کانون‌های توسعه و کارآفرینی شهری شکل گرفته این در حالی است که در برخی شهر‌ها پول و ثروت زیادی وجود دارد اما نمی‌توانند از آن به خوبی استفاده کنند و رشد پیدا نمی‌کنند و درآمد‌های خود را در تهران سرمایه گزاری می‌کنند.
وی ادامه داد: کانون کارآفرینی شهر باید دلسوز باشند تا شهر رشد کرده و مسائل و مشکلات آن برطرف شود که در این شهرستان هم باید کانون‌های کارآفرینی و توسعه گسترش یابد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: شهری خوب است که در آن سرمایه‌ اجتماعی بالا باشد، وقتی کانون کارآفرینی شهر از افراد دلسوز تشکیل شده باشد آن شهر رشد پیدا می‌کند که خوشبختانه این مورد را در این سه شهر شاهد هستیم، بنابراین لازم است که این موضوع را در این شهرها تقویت کرد.
ربیعی اضافه کرد: لازم است که وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی خود را به کانون‌های کارآفرینی و توسعه شهر تبدیل کنیم، گفت‌و‌گوی اجتماعی برای توسعه فراهان، تفرش و آشتیان داشته باشید ما هم کمک می‌کنیم، یکی از مشکلات ما در استان مرکزی که حالا در این سه شهرستان با توجه به جذب نیروی اخیر کارخانه تولید گونی کمتر دیده می‌شود تثبیت اشتغال است.
وی افزود: تعداد نیروی کاری که هر سال وارد بازار کار می‌شود به افراد دهه شصتی که در دهه 80 هم شغل نگرفته‌اند اضافه می‌شود و 20 تا 30 سال دیگر جامعه به سمت جامعه میانسالی و سالمندی می‌رود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در سه شهرستان تفرش، فراهان و آشتیان ظرفیت‌های خوبی برای شکل‌گیری صنعت وجود دارد و لازم است که سهم این سه شهرستان از سهم استان که 2.9 درصد از 20 هزار بیلیارد تومان است و برش سه شهرستان را هم مشخص می‌کنیم را به سمت اشتغال‌های پرکششی که رسته‌های آنها مشخص شده ببریم و بنده فکر می‌کنم در کنار صنایع دیگر به صنایع تکمیلی بپردازیم.
امسال سعی می‌کنیم نرخ بیکاری را کاهش دهیم
ربیعی بیان کرد: کاهش قیمت تمام شده را هم پیگیری می‌کنیم، علاوه بر این 291 میلیارد تومان هم حاصل زحمت نماینده این شهرستان‌ها است، اگر این کانون‌ها شکل بگیرد و این پول‌ها جذب شود برای ما هم خوشایند است.
وی ادامه داد: چند نکته در این شهرستان‌ها مطرح شد که یکی از آنها نبود صندوق کارآفرینی امید است، آزمون آن گرفته شده و قرار شد بدون آزمون نیرو نگیریم، باید مردم و دولت انسداد اجتماعی را از بین ببرند، صندوق کارآفرینی ان‌شاءالله در این منطقه انجام می‌شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: امسال سعی می‌کنیم جهش خوبی داشته باشیم و نرخ بیکاری را حتی در حد صدم درصد هم بتوانیم کاهش دهیم و اقدام خوبی انجام داده‌ایم، وام‌های بهزیستی از طریق بانک مسکن و همین طور بانک توسعه تعاون را هم پیگیری می‌کنیم.
ربیعی اضافه کرد: استان مرکزی به لحاظ اجتماعی وضعیت خوبی دارد به‌ویژه تفرش، فراهان و آشتیان که کمترین نرخ نزاع را دارند و طلاق هم با نرخ پایین وجود دارد و نشان می‌دهد که اگر یک مقدار سرمایه اجتماعی و انسجام اجتماعی خود را کنترل کنیم می‌توانیم شاخص‌های اجتماعی را بهبود ببخشیم، کمترین بازماندگی از تحصیل و خودکشی را هم ما داریم.
وی افزود: می‌توانیم در زمینه رفاهی هم بیشتر تلاش کنیم، باید کاری کنیم که آیندگان وارث تصمیمات غلط ما نباشند، روزی که وارد کار در تامین اجتماعی شدیم بیش از سه میلیون مستمری‌بگیر تحویل گرفتیم و سال 84 بیش از یک میلیون بود این آمار، این تصمیات غلطی که به قیمت از سفره دیگران برداشتن است و سیاست‌های حمایتی را با سیاست‌های بیمه‌ای مداخله دادن این سرنوشت را رقم زد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: کمتر از 8 هزار میلیارد تومان زمان ورود بنده به این حوزه هزینه درمان بود الان در اثر فشار طرح تحول سلامت 20 هزار میلیارد تومان هزینه درمان است، باید هفت دوازدهم هزینه کنیم و دو دوازدهم ذخیره کنیم برای بازنشسته‌ها، اما 9 دوازدهم هزینه می‌کنیم که سبب عقب‌ماندگی شده است.
ربیعی بیان کرد: به‌طور حتم باید نظام ارجاع را راه‌اندازی کنیم، نمی‌خواهم آمار نگران‌کننده‌ای بدهم اما مصارف استان مرکزی 30.4 درصد افزایش پیدا کرده درحالی که درآمد استان 26.8 درصد، در سال 85 منابع ما یک میلیون و 387 هزار بوده و مصارف ما یک میلیون و خرده‌ای، در سال 95 منابع یک میلیون و 297 بوده درحالی که مصارف ما 200 تا افزایش پیدا کرده است.
ما دنبال شغل دولتی نیستیم و این را باید فرهنگ‌سازی کنیم
وی ادامه داد: تمام هم و غم بنده این است که در چهار سال گذشته ثبات به صندوق‌ها برگرداندم و در چهارسال آینده پویایی و قوی‌سازی صندوق‌ها و تامین بدهی را درنظر دارم، تلاش می‌کنیم که دررابطه با مراکز درمانی تامین اجتماعی هم اقداماتی انجام شود که هیچ بیماری پشت در نماند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: دو نوع مدیر داریم مدیرانی که صیفی‌کاری می‌کنند و مدیرانی که گردوکاری می‌کنند، بنده با اصطلاح صحبت می‌کنم، صیفی‌کارها همان لحظه قصد برداشت دارند و رضایت کوتاه‌مدت را مد نظر دارند اما گردوکاران آنهایی هستند که می‌کارند تا دیگران استفاده کنند به طور قطع باید برای آیندگان برنامه‌ریزی کنیم.
ربیعی خاطرنشان کرد: ما دنبال شغل دولتی نیستیم و این را باید فرهنگ‌سازی کنیم و از منبعی که می‌آید استفاده درست کنیم، پول‌پاشی راه نجات اشتغال نیست و باید از منابع به خوبی و با استفاده از برنامه‌ریزی استفاده کنیم، در غیر این صورت نه شغل ایجاد می‌شود و نه اتفاق خوبی رخ می‌دهد، با عقلانیت، سخت‌کوشی و مدارا که سه سیاست دولت تدبیر و امید است باید پیش برویم.
وی افزود: به‌طور قطع اولویت ما خروجی‌هایی است که از سازمان‌های حمایتی هستند، به سمتی می‌رویم که افرادی که در این حوزه هستند را به کار بگیریم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: تسنیم
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com