0  |  0

ربع‌رشیدی نوآوردگاه فناوری های همگرا را برگزار می‌کند

ربع‌رشیدی نوآوردگاه فناوری های همگرا را برگزار می‌کند

فناوری‌های همگرا، به مجموعه چهار فناوری اطلاعات، زیستی، شناخی و نانو گفته می‌شود که در هم‌افزایی و یکپارچگی با هم قادراند، به نیازهای از آدمی پاسخ گویند که تاکنون فناوری‌ها دیگر قادر به آن نبوده‌اند.
دستیابی به یک جامعه که با فناوریهای همگرا همپوشانی دارد، از طریق معرفی درست NBIC امکان پذیر است، که خود می تواند مزیت اتصال به پیشگامان این زمینه در سراسر جهان شود.
«نوآوردگاه فناوری های همگرا» رویدادی آموزشی-عملی است که به کارآفرینان جوان آموزش می‌دهد که چگونه می‌توانند برپایه ایده‌های نوآورانه خود، کسب‌وکاری راه‌ بیاندازند و آن را توسعه دهند نوآوردگاه در مدت زمان 5 روز در تاریخ 20 الی 24 آبان ماه برگزار می‌شود.
در این مدت شرکت‌کنندگان یاد میگیرند چگونه تیم تشکیل دهند، ایده‌هایشان را امکان‌سنجی کنند، مدل کسب‌و‌کارشان را طراحی کنند، طرح تجاری کسب‌و‌کارشان را تدوین کنند و همه این موارد را چطور در مقابل سرمایه گذار ارائه دهند.
انعطاف‌پذیر بودن نوآوردگاه به طوری که با توجه به موضوع رویداد نوع کارگاه‌های آموزشی و زمان برگزاری متغیر است مزیتی است که در دیگر رویدادها دیده نمی‌شود.
نوآوردگاه با اجرای Gamification یا بازی‌‌وارسازی خلاقیت را به رویدادهای کارآفرینی وارد کرده‌است، به نوعی که تیم‌ها در نوآوردگاه بودجه مجازی دریافت می‌کنند و باید هزینه‌های کسب‌وکارشان را بصورت شبیه‌سازی شده، از آن بودجه پرداخت کنند.
همچنین کارگاه‌های آموزشی نیز در قالب بازی برگزار می شود و تیم‌ها امتیازهایی را از مربیانشان دریافت می‌کنند. در پایان نوآوردگاه تیم‌ها، طرح و ایده‌هایشان را در مقابل شتابدهنده‌ها و سرمایه‌گذاران ارائه می‌کنند و تیم‌های برتر مورد حمایت قرار می‌گیرند.
یکی از اهداف بزرگ نوآوردگاه، تلاش برای ایده پردازی و توسعه کسب وکارهای مبتنی بر فناوری های همگرا نه تنها در ایران بلکه در سطح بین المللی است. افزایش دانش جهانی دانشجویان کارشناسان ، فناوران و همچنین کارآفرینان می توانند نقش موثری برای ایجاد جامعه و جهان بهتر داشته باشد.
تیم­های برتر این رویداد امکان معرفی به مراکز شتابدهی و مراکز حمایتی را دارند تا درآنجا با استفاده از تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی پیشرفته، خدمات آموزشی و مربیان کارآزموده، به رویای خود تحقق ببخشند.
نوآوردگاه فناوری‌های همگرا برای چه کسانی مناسب است؟
دانشجویان، محققان و فناوران خصوصا در رشته های High-tech (فنی) از قبیل: فناوری نانو، فناوری زیستی، علوم شناختی، فناوری اطلاعات، الکترونیک، مکانیک، MEMS/NEMS و غیره می توانند از این رویداد بهره ببرند.
دانشجویان رشته های مدیریتی و اقتصادی نظیر MBA، مدیریت صنعتی، مدیریت فناوری، ;کارآفرینی، مهندسی صنایع، مدیریت مالی، مهندسی مالی و سایر رشته های مرتبط دستاوردهای خوبی از این رویداد خواهند داشت.
همچنین سرمایه‌گذاران و نهادهای مالی و تامین سرمایه به منظور آشنایی با فرصت ها و پتانیسل های سرمایه گذاری در حوزه فناوری و دیگر علاقه‌مندان به کارآفرینی و توسعه کسب و کار فناورانه مخاطبین خوبی برای این نوآوردگاه هستند.
مزایای حضور در نوآوردگاه فناوری‌های همگرا
نوآوردگاه فناوری های همگرا بهترين فرصت برای صاحبان ايده جهت توسعه کسب‌وکار نوپای خود و جذب سرمايه است. در این رویداد تيم‌های شرکت‌کننده توسط سرمايه‌گذاران خصوصي بزرگ و فعال کشور و امکان جذب شرکت‌کنندگان توسط اين سرمايه‌گذاران رصد می شوند.
این رویداد به افزايش ارتباطات و تشکيل تيم برای صاحبان ايده‌های نوآورانه کمک می کند. شرکت کنندگان می توانند از تجربيات مربيان مجرب و باسابقه در حوزه توسعه محصول و کسب‌وکارهای نوپای فناورانه استفاده کنند.
در نوآوردگاه فناوری های همگرا مباني توسعه يک کسب‌وکار به‌ صورت عملي با رويکرد Gamification آموزش داده می شود.
حضور در کارگاه‌های آموزشي، راهنمایی و مشاوره در تهیه مدل کسب‌وکار؛ آشنايي با سرمايه‌گذاران علاقه‌مند به کسب‌وکار و ايده‌های فناورانه و نیز آشنایی با مهارت‌های مورد نیاز جهت کارآفرینی در حوزه فناوری از دیگر مزیت های حضور در این رویداد است.
نوآوردگاه فناوری‌های همگرا 20 الی 24 آبان ماه 1396 از ساعت 15 الی 19 در پنجمین نمایشگاه و جشنواره فناوری‌های نو و پیشرفته ربع‌رشیدی برگزار می‌شود.
پنجمین نمایشگاه و جشنواره فناوری‌های نو و پیشرفته ربع رشیدی با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 20 تا 24 آبان ماه 96 در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com