0  |  0

صندوق حمایت از صنایع الکترونیک از استارتاپ‌ها حمایت می‌کند

صندوق حمایت از صنایع الکترونیک از استارتاپ‌ها حمایت می‌کند

مدیر صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک گفت: این صندوق با شناسایی نیازهای استارتاپ ها در صدد رفع آن بر می آید و از آنها حمایت می کند.
دکتر وحدت در مراسم اختتامیه دومین استارتاپ ویکند تبریز بر نقش و اهمیت حضور استارتاپ‌ها در بدنه اقتصاد تاکید کرد و گفت: این صندوق به خوبی توانسته جایگاه این شرکت‌ها را درک کند و برای حل نیازهای آنها گام‌های خوبی بردارد.
وی افزود: استارتاپ‌ها و تامین‌کنندگان کوچک منبعی کلیدی برای نوآوری بنگاه‌های بزرگ محسوب می‌شوند و نقش مهمی در توسعه نوآوری شرکت‌ها دارند. هم‌اکنون اقتصادهای بزرگ دنیا توجه زیادی به حوزه استارتاپی دارند و میزان فعالیت آن‌ها از سال ۲۰۱۰ تاکنون رشد چشمگیری داشته است. در کشور ما نیز ۱۷۶۵ شرکت دانش‌بنیان نوپا در حال فعالیت هستند.
وحدت همچنین به جایگاه صنعت الکترونیک در اقتصاد استارتاپی نیز اشاره کرد و در این زمینه افزود: میزان و حجم سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف این صنعت مانند خدمات تجاری، سخت‌افزار، نرم‌افزار، کالاهای مصرفی ارتقای مناسبی داشته است.
مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک در ادامه تامین نیازهای سرمایه‌ای، بازار و فنی را سه عامل موفقیت استارتاپ‌ها برشمرد و گفت: نیازهای فنی همان توانمندی‌های فناورانه است و اگر شرکتی به فناوری دسترسی دارد می‌تواند نیاز فنی خود را به سادگی رفع کند. نیازهای سرمایه‌ای نیز در چهار دسته سرمایه اقتصادی، فرهنگی، نمادین و اجتماعی طبقه‌بندی می‌شوند. شرکت برای رفع نیازهای سرمایه‌ای احتیاج به صندوق‌های خطرپذیر و یا VC دارد، زیرا VC می‌تواند علاوه بر تامین سرمایه‌ای اقتصادی مورد نیاز استارتاپ‌ها سه سرمایه‌ای لازم دیگر را نیز تامین نمایند.
وحدت ادامه داد: در کشور ما کمبود VC مشاهده می‌شود و باید در این زمینه تلاش کنیم تا این کمبود جبران شود. صندوق خطرپذیر می‌تواند با تزریق منابع مالی سرمایه اقتصادی را تامین کند، با انتقال دانش و تجربه مدیریتی سرمایه فرهنگی، با در اختیار قرار دادن شبکه ارتباطی سرمایه اجتماعی و با کسب شهرت به واسطه خوش‌نامی سرمایه نمادین یک شرکت را تامین کند.
وی در ادامه نیاز بازار را آخرین حلقه موفقیت یک استارتاپ نامید و اضافه کرد: استارتاپ باید به‌خوبی بتواند با بخش‌های مختلف بازارهای جهانی ارتباط برقرار کند و به اهمیت ورود به شبکه جهانی توجه داشته باشد تا نیاز بازار خود را رفع کرده و موفقیت خود را تکمیل کند.
وحدت گفت: صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک شرکتی دولتی است که منابع مالی خوبی در اختیار دارد و با شناسایی نیازهای مختلف شرکت‌های استارتاپی نسبت به رفع این نیازها اقدام می‌کند. در این زمینه با ارائه خدمات کارشناسی و حمایت‌های مالی می‌توانیم نیازهای فنی و سرمایه‌ای شرکت‌ها را حل کنیم. همچنین با نگاه به بازارهای بین‌المللی و ارائه برنامه‌های مشوقی صادراتی، ارائه تسهیلات شرکت در نمایشگاه‌های خارجی سعی در رفع نیاز بازار شرکت‌های استارتاپی داریم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com