0  |  1

تأسیس و توسعه مرکز شتاب‌دهی و نوآوری با همکاری معاونت علمی، بانک ملی و دانشگاه شریف

تأسیس و توسعه مرکز شتاب‌دهی و نوآوری با همکاری معاونت علمی، بانک ملی و دانشگاه شریف

طی جلسه‌ای‌ با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و محمدرضا حسین زاده عضو هیئت‌مدیره بانک ملی ایران تفاهم‌نامه‌های همکاری، تأسیس و توسعه مرکز شتاب‌دهی و نوآوری و همچنین استفاده از فناوری ذخیره و پردازش داده ، میان ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و فضای مجازی، بانک ملی و دانشگاه صنعتی شریف امضاء شد.
‎بانک ملی ایران می‌تواند بسترساز توسعه فناوری در حوزه پولی و بانکی باشد
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در این جلسه همکاری شکل‌گرفته میان بانک ملی و معاونت علمی را مسیری به‌سوی توسعه کسب‌وکارهای نوپا خواند و گفت: حمایت از استارتاپ ها می‌بایست از شکل وام و تسهیلات به‌سوی سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر سوق پیدا کند، که خوشبختانه بانک ملی ‌ با ورود به این مسیر، می‌تواند بسترساز توسعه فناوری در حوزه پولی و بانکی باشد.
‎ معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این جلسه، از ورود بانک ملی به فضای حمایت از نوآوری و فناوری در حوزه استارتاپی ابراز خوشحالی کرد و گفت: بانک ملی ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین بانک دولتی، می‌تواند بستر بسیار مناسبی برای توسعه فناوری‌های مختلفٰ به‌ویژه در حوزه پولی باشد. در ادامه محمدرضا حسین زاده آمادگی بانک ملی ایران را برای ورود به عرصه‌های جدید نوآورانه و کمک به شکل‌گیری و توسعه کسب‌وکارهای نوپا را اعلام کرد.
ستاری در ادامه بانک ملی ایران را پشتوانه‌ای‌ قوی برای حوزه علم و فناوری کشور دانست و تأیید کرد: دانش در کشور به حمایت‌های همه‌جانبه نیاز دارد که خوشبختانه بانک ملی ایران در این زمینه پیشتاز بوده است.
در ادامه جلسه خاتونی عضو هیئت‌مدیره و معاون فناوری اطلاعات بانک با اشاره به نیاز شبکه‌های بانکی به تجهیزات ذخیره‌سازی اطلاعات بیان کرد: با توجه به نیاز اساسی سیستم بانک ملی به تجهیزات ذخیره‌سازی اطلاعات در کشور، راه‌اندازی مرکز نوآوری در عرصه خدمات و سرویس‌های مالی لازم بود، که امیدواریم با همکاری‌های شکل‌گرفته در این زمینه شاهد پیشرفت‌های بیشتر باشیم.
وی گفت: بانک ملی ایران قصد دارد در اقدامی نو همزمان با حمایت از نخبگان دارای ایده از آن‌ها برای ارائه خدمات نوین برای مردم کمک بگیرد.
‎خاتونی گفت: گاهی به‌عنوان یک موسسه و سازمان اگرچه وظیفه استقرار و پایداری سرویس‌ها را در کشور بر عهده‌داریم، ولی در کنار آن وظیفه دیگر ما این است که از کسانی که با شجاعت به راه‌اندازی سامانه‌هایی این‌چنین کارساز در کشور می‌پردازند حمایت کنیم به همین منظور با اعتقاد بر حمایت از جوانان و نخبگان کشور و فراهم‌سازی بستری مناسب، به‌گونه‌ای‌ قدم برمی‌دارد تا صاحبان ایده و نخبگان کشور با فراغ باز و بدون استرس کار خود را پیش گیرند.
در ادامه جلسه مهدی فقیهی دبیر ستاد فناوری اطلاعات و ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این تفاهم‌نامه را در راستای انجام وظایف بازار سازی ستاد برشمرد و افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه بانک ملی ایران به‌عنوان اولین بازار بانکی استفاده‌کننده از ذخیره‌ساز تولیدشده به‌عنوان محصول دانش‌بنیان تولید داخل است که می‌تواند نمونه‌ای موفق برای توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان داخلی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات باشد.
در ادامه جلسه خاتونی عضو هیئت‌مدیره و معاون فناوری اطلاعات بانک با اشاره به نیاز شبکه‌های بانکی به تجهیزات ذخیره‌سازی اطلاعات بیان کرد: با توجه به نیاز اساسی سیستم بانک ملی به تجهیزات ذخیره‌سازی اطلاعات در کشور، راه‌اندازی مرکز نوآوری در عرصه خدمات و سرویس‌های مالی لازم بود، که امیدواریم با همکاریهای شکل گرفته در این زمینه شاهد پیشرفت های بیشتر باشیم.
محمدرضا حسین زاده آمادگی بانک ملی ایران را برای ورود به عرصه های جدید نوآورانه و کمک به شکل گیری و توسعه کسب و کارهای نوپا را اعلام کرد.
‎تفاهم‌نامه همکاری در خصوص تأسیس و توسعه مرکز شتابدهی و نوآوری
‎در جریان تفاهم‌نامه همکاری با عنوان تأسیس و توسعه مرکز شتاب دهی و نوآوری، ستاد توسعه فناوری اطلاعات ارتباطات و فضای مجازی ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و فضای مجازی به‌عنوان طرف اول این تفاهم‌نامه، وظیفه حمایت فنی از تأسیس و راه‌اندازی این مرکز و انجام اقدامات لازم در جهت تسریع در اخذ مجوزهای لازم را دارد و در این راستا با فراهم‌سازی و تأمین منابع اطلاعاتی و همچنین کمک‌های مالی به حمایت از تجاری‌سازی و بازاریابی برای فعالیت استارت آپ های تحت پوشش در این مرکز می‌پردازد.
‎بانک ملی ایران به‌عنوان طرف دوم این تفاهم‌نامه مکلف شد، ضمن حمایت‌های فنی و مالی از تأسیس و راه‌اندازی مرکز شتاب دهی، فضا را برای استقرار این مرکز فراهم کند، و با سنجش توان شرکت‌ها و دانش محصولات تولیدشده در مرکز شتاب دهی آن‌ها را در بانک ملی به کار گیرد و درنهایت با ارائه گزارشات منظم توسعه و پیشرفت در حوزه استارتاپی فراهم کند.
‎و درنهایت دانشگاه صنعتی شریف به‌عنوان طرف سوم این قرارداد مکلف به تأمین و بسترسازی در تأسیس این مرکز شتاب دهی به‌گونه‌ای‌ است که با ارائه گزارشات کامل از پیشرفت در این جریان علمی و نظارت بر طرح‌های ارائه‌شده در مرکز شتاب دهی به برگزاری رویدادهای کارآفرینی مرتبط با همکاری ستاد فناوری اطلاعات ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی بپردازد.
تفاهم‌نامه همکاری درزمینه به‌کارگیری فناوری ذخیره و پردازش داده با عملکرد بالا
در این جلسه دومین تفاهم‌نامه در راستای به‌کارگیری فناوری بومی "ذخیره و پردازش داده با عملکرد بالا " میان سه نهاد دولتی بانک ملی ایران، دانشگاه صنعتی شریف و همچنین ستاد توسعه فناوری اطلاعات ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی به امضاء رسید. و بانک ملی ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین بانک دولتی در کشور به‌جای ذخیره‌سازهای خارجی می‌تواند با به‌کارگیری فناوری بومی بستر مناسبی برای توسعه بازار و نمونه مناسبی برای بازار فراهم کند.
‎بر اساس این تفاهم‌نامه استفاده از این از ذخیره‌ساز داده در بانک ملی آغاز شد و اولین خرید مربوطه نیز انجام شد.این فناوری بومی باهدف بازار سازی، توسط پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی شریف، با حمایت ستاد توسعه فناوری اطلاعات ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی توسعه پیداکرده است.
ستاری در پایان از موزه بانک ملی ایران بازدید کرد و اقدام این بانک درراه اندازی موزه را میراثی ماندگار در نظام بانکی ایران دانست.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com