0  |  2

با اين چهار پرسش، می‌توانيد بفهميد كارآفرين هستيد يا نه!

با اين چهار پرسش، می‌توانيد بفهميد كارآفرين هستيد يا نه!

به هر جا كه نگاه می‌كنید، رهبران فكری مدرن و جوان را مشاهده می‌كنید كه با سبك‌زندگی كارآفرینانه، در حال پول در آوردن هستند و از عناوین جذاب، سرمایه‌گذاری سودآور، و حتی سایت‌های دوستیابی منحصر به فرد خود استفاده می‌كنند. جامعه، از اصلاح سیستم سرمایه‌داری خطرپذیر و فضاهای اداری باز استقبال می‌كند و كلمه‌ی "كارآفرین" هم در بین مردم مرسوم شده و به شعار روزمره‌ی آنها تبدیل شده است.

ولی مشكلی كه وجود دارد این است كه آیا وقتی كسی از این شعار استقبال می‌كند و یا وقتی همه كارآفرین می‌شوند، این كلمه معنی خود را از دست خواهد داد؟

چه كسی شایسته‌ی كارآفرینی است؟

بزرگ‌ترین چیزی كه كارآفرینان را از افراد دیگر متمایز می‌سازد این است كه افراد كارآفرین دوست دارند در حوزه‌های مختلف و بدون قید و بند مجوز و .... به ساخت ایده‌های جدید مشغول شوند تا به یك نتیجه‌ی عالی دست یابند.

با كمی دقت بیشتر، شما هم می‌توانید سه تفاوت اصلی دیگر بین كارآفرینان و مالكان كسب و كارهای كوچك را پیدا كنید. این تفاوت‌ها عبارتند از:

سرمایه‌گذاری:

كارآفرینان دوست دارند برای رشد كسب و كارهای خود، از سرمایه‌ی خارجی استفاده كنند. این سرمایه ممكن است در قالب سرمایه‌گذاری خطرپذیر، سرمایه‌گذاری مردمی، وام‌های كوچك، یا سرمایه‌گذاران فرشته‌خو باشد.

استراتژی:

یكی از اجزای اصلی كارآفرینی این است كه برای كسب و كار خود، یك استراتژی خروج داشته باشید. كارآفرینان معمولا مدت زیادی در یك مسیر باقی نمی‌مانند. آنها پیشگامانی هستند كه از یك ایده و نوآوری پول درآورده و سپس به سمت ایده‌ی بزرگ بعدی حركت می‌كنند.

تكنولوژی:

كارآفرینان دوست دارند از چارچوب فنی و تكنولوژی‌هایی كه ذاتا قوی هستند استفاده نمایند. آنها همیشه به دنبال ابزارهای تكنولوژیكی هستند تا بتوانند ایده‌های خود را به طور كارآمدتر و پرسودتر اجرا كنند.

این تفاوت‌ها كامل و جامع نیستند و همچنان در این زمینه موارد زیادی برای بحث وجود دارد. اگر هنوز مطمئن نیستید كه كارآفرین هستید یا نه، ادامه‌ی مطلب را بخوانید تا این مسئله را عمیق‌تر بررسی كنیم.

این سوالات را از خود بپرسید:

با پاسخ به چهار پرسش زیر، یك بار و برای همیشه می‌توانید تكلیف خودتان در مورد كارآفرین بودن را مشخص كنید.

1 . آیا به دنبال ریسك هستید؟

یكی از بارزترین ویژگی‌های افراد كارآفرین، تحمل ریسك است. وقتی سایر افراد راه‌حل‌های بی‌ثبات و ترسناك را می‌بینند، افراد كارآفرین هم به فرصت‌ها و امكانات توجه می‌كنند. آنها با دید باز به آینده نگاه می‌كنند و به همین خاطر بدون هیچگونه معطلی، كاری را كه پر از ریسك به نظر می‌رسد انجام می‌دهند.

2 . در مورد رشد شخصی، چه احساسی دارید؟

افراد كارآفرین به شدت تمركز می‌كنند تا هر چیزی كه در مورد صنایع خود می‌توانند انجام دهند یاد بگیرند. آنها همیشه رو به جلو حركت می‌كنند، از اطلاعات استفاده كرده و در حال یادگیری هستند.

3 . وقتی كسی به شما "نه" بگوید چكار می‌كنید؟‌

از نظر كارآفرینان، "نه" همیشه به معنی نشدن یا نتوانستن نیست. از نظر آنها، "نه" یعنی اینكه باید با مهارت بیشتری موقعیت خود را هموار كنند و دوباره تلاش نمایند. این روش مداوم و روحیه‌ی خستگی‌ناپذیر كارافرینان، همان چیزی است كه باعث می‌شود هرساله تعداد زیادی حامی سرسخت و بیلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری به دست آورند.

4 . اوقات فراغت خود را چطور می‌گذرانید؟

اگر یك كارآفرین باشید، این سوال برای شما مثل یك شوخی خواهد بود، چون در این صورت اصلا اوقات فراغت نخواهید داشت. دیگر چیزی به اسم "توازن كار – زندگی" وجود ندارد، چون كل زندگی شما حول محور صنعت و كسب و كارتان می‌چرخد.

برگرفته از سایت entrepreneur.com 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com