0  |  7

11 حقيقت در مورد كارآفرين بودن

11 حقيقت در مورد كارآفرين بودن

من بيش از 30 سال است كه كارآفرين هستم. حقايقي كه در اين مدت در مورد كارآفرين بودن متوجه شدم در اختيار شما هم مي‌گذارم:

1 . موفقيت را مي‌توان با شيوه‌هاي مختلفي تعريف كرد.

هيچ وقت فقط روي ميزان درآمد تمركز نكنيد و اين اشتباه را مرتكب نشويد. به نظر من پول فقط به ما كمك مي‌كند بتوانيم كارهايمان را انجام دهيم (نه كمتر و نه بيشتر). شما مي‌توانيد از پول براي كمك به ديگران استفاده كنيد. همچنين پول اين فرصت را هم به ما مي‌دهد كه سخاوتمند باشيم و كار درست را انجام دهيم.

2 . موفق‌شدن، بيشتر از آنچه كه فكرش را مي‌كنيد طول مي‌كشد.

هيچ راهي وجود ندارد كه بتوانيم سريع موفق شويم و هر كس كه مي‌گويد اين كار ممكن است، حرفش را باور نكنيد. كساني كه همه جا مي‌گويند سريع به موفقيت رسيدند به راحتي سال‌هايي را كه صرف پيشرفت خود كردند ناديده مي‌گيرند. شما هم اگر نمي‌خواهيد مدتي طولاني در اين مسير باقي بمانيد پس همين الان كارآفريني را رها كنيد. چون اين حرفه به وقت و فداكاري زيادي نياز دارد.

وقتي كاري انجام مي‌دهيد بايد به اندازه‌ي كافي براي آن وقت بگذاريد تا بتوانيد به جهش‌هاي متعدد و در نهايت به موفقيت دست يابيد.

3 . راه‌هاي زيادي براي رسيدن به موفقيت وجود دارد.

تا جايي كه مي‌توانيد سعي كنيد از ديگران چيزهاي جديد بياموزيد، به خصوص از كساني كه با سبك زندگي موردعلاقه‌ي شما زندگي مي‌كنند. از آنها سوال بپرسيد، از چيزهايي كه ياد مي‌گيريد نتيجه‌گيري كنيد، وقتي نقشه‌ي راه خودتان را تعيين مي‌كنيد اميدوار باشيد كه هر لحظه بخواهيد مي‌توانيد آن را تغيير دهيد. افراد كارآفرين هميشه در حال حركت هستند. ما موجودات پويايي هستيم، يا به تكامل مي‌رسيم يا مي‌ميريم.

4 . بايد تمايل به فداكاري و ازخودگذشتگي داشته باشيد.

زمان يكي از مواردي است كه بايد از آن بگذريد، پس سعي كنيد از كاري كه انجام مي‌دهيد لذت ببريد. نگذاريد اين فداكاري و تعهد شما ساير بخش‌هاي زندگي‌تان را نابود كند.

5 . با احترام با همه برخورد كنيد.

همه‌ي ما با هم در ارتباط هستيم. وقتي در پايين نردبان موفقيت قرار داريد، در مسير خود با افرادي مواجه مي‌شويد كه دارند از اين نردبان بالا مي‌روند.

6 . اگر از همان ابتدا شخصي با شما خوب رفتار نكرد، انتظار نداشته باشيد كه روابطتان با او بهبود پيدا كند.

متاسفانه در تجربه‌ي شخصي خود من كه اينطور بود.

7 . سعي كنيد صبور باشيد.

با عجله ممكن است شرايط خود را بدتر كنيد. زمان يكي از بزرگ‌ترين دارايي‌هاي ماست. اگر قبل از انجام هر كاري به اندازه‌ي كافي وقت بگذاريد و با فكر در مورد آن كار تصميم بگيريد، راه‌هاي بيشتري براي انجام آن خواهيد يافت.

8 . سعي نكنيد افراد سختگير را تغيير دهيد.

در عوض سعي كنيد نحوه‌ي برخورد خود با آنها را تغيير دهيد. اين تنها راهي است كه تحت‌كنترل شما قرار دارد.

9 . نگرش مثبت داشته باشيد.

مردم مي‌خواهند با كسي كه دوست دارند كار كنند. شما تنها در صورتي خواهيد توانست كوه را جابجا كنيد كه به توانايي خود ايمان داشته باشيد.

10 . حقيقت را بگوييد، حتي اگر دردناك باشد.

ممكن است مردم آنچه كه مي‌خواهيد بگوييد را دوست نداشته باشند، ولي به هر حال با واقع‌بين‌بودن مي‌توانيد روابط طولاني‌مدتي ايجاد كنيد.

11 . به اشتباهات خود اعتراف كرده و سپس به كار خود ادامه دهيد.

وقتي نتوانيد مسئوليت اقدامات خود را بر عهده گرفته و پاسخگو باشيد، عصباني مي‌شويد.

 

با توجه به اين موارد مي‌توانيد يك كارآفرين شويد و اهداف بلند تعيين كنيد. ولي مهم‌تر از همه، روي ايجاد كسب وكاري تمركز كنيد كه فرهنگ والايي داشته باشد، و با كمك كارمندانش كار درست را انجام دهد، و مردم واقعا بخواهند براي آن كار كنند. به نظر من اين كه ديگران دوست داشته باشند براي آدم كار كنند بهترين احساسي است كه ممكن است در جهان وجود داشته باشد.

 

برگرفته از سايت entrepreneur.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com