0  |  8

من شکست می خورم اما ادامه خواهم داد!

من شکست می خورم اما ادامه خواهم داد!

من شركت‌هاي مختلفي را راه‌اندازي كردم و تك‌تك آنها را باور داشتم، و براي هر كدامشان از قلب و روح و جانم مايه گذاشته بودم. ولي با اين حال 90 درصد از اين شركت‌ها با شكست مواجه شدند. من با صدها كارآفرين در ارتباط بودم و چيزهاي خيلي مهمي را از آنها ياد گرفتم. يكي از مهم‌ترين چيزهايي كه تا به حال آموختم اين است كه شكست را بپذيريم و از آن درس بگيريم.

ولي ما وقتي ناگهان تمام حاميان خود را از دست مي‌دهيم چه مي‌كنيم؟ وقتي ناگهان هرج و مرج مي‌شود و تنها مي‌مانيم چه كار مي‌كنيم؟‌خب، حالا من به شما مي‌گويم كه وقتي خودم با اين شرايط مواجه شدم چه چيزي به من كمك كرد. اميدوارم براي شما هم مفيد باشد.

1 . شرايط را بپذيريد: بايد بدانيد كه بعضي چيزها تحت كنترل شما نيست. در واقع اين يك ماراتون است نه دوي سرعت. هر چه سريع‌تر بتوانيد جلوي ناراحتي خودتان را بگيريد، به همان ميزان، سريع‌تر مي‌توانيد از آن ناراحتي درس گرفته و به مسير خود ادامه دهيد.

2 . شما تنها نيستيد: سعي كنيد با افراد همفكر خودتان رفت و آمد داشته باشيد. يكي از بزرگ‌ترين دارايي‌هاي شما به عنوان عضوي از جامعه‌ي كارآفريني اين است كه اطراف شما را افرادي احاطه كرده‌اند كه تجربيات بسيار مشابهي دارند. در اين صورت مي‌توانيد در اوقات شكست و موفقيت پشتيبان يكديگر باشيد.

3 . كاري انجام ندهيد: مهم نيست چقدر به كاري كه مي‌خواهيد انجام دهيد معتقد هستيد، مسئله اين است كه در حال حاضر مشكلي وجود دارد. پس يك قدم به عقب برگرديد. نفس عميق بكشيد. مدتي پروژه را كنار بگذاريد و به ملاقات خانواده و دوستانتان برويد. شما فقط يك بار زندگي مي‌كنيد و كار كردن فقط يك مرحله‌ي عبور است. شما از اين مرحله عبور خواهيد كرد ولي اگر مي‌خواهيد برنده شويد بايد فكر و ذهن خود را آزاد كنيد.

4 . براي نبرد آماده شويد: شما در اين بازي بايد احساسات خود را كنار بگذاريد. اين يك كسب و كار است، يك جنگ خونين. بايد سوار اسب شويد و دوباره آن را انجام دهيد. پروژه‌اي كه تا به حال روي آن كار مي‌كرديد اشتباه بوده، پس حالا بايد چكار كنيد؟ شما شوق و انگيزه داريد و اگر اين انگيزه‌ي خود را صرف يك پروژه‌ي مناسب نماييد موفق خواهيد شد.

5 . واقع‌گرا باشيد: 10 سال طول كشيد تا من توانستم به موفقيتي كه مي‌گفتند يك شب طول مي‌‌كشد دست پيدا كنم. كسب و كارهاي موفق سال‌ها و سال‌ها تلاش كردند تا بدين موفقيت دست يافتند. افرادي كه واقعا زرنگ هستند در اين سال‌ها به سختي تلاش مي‌كنند. اگر از 100 كارآفرين موفق نظرسنجي كرده و از آنها بپرسيد كه آيا در اولين محصول خود موفق بودند يا نه، شرط مي‌بندم كه 99 درصد آنها مي‌گويند "به هيچ وجه".

6 . روش ناب (lean) را ياد بگيريد: سودمندي روش ناب براي كار كردن، به اثبات رسيده است. در اين روش، قبل از اينكه وارد مراحل گيج‌كننده بشويد بايد فرضيات خود را اعتبارسنجي كنيد. با ابزارهايي كه در اين دوره و زمانه در اختيار داريد به راحتي مي توانيد اين روش را ياد بگيريد. بهترين راه اين است كه در منطقه‌ي خود، يك كارگاه استارتاپ ناب پيدا كنيد و در دوره‌ي آن شركت كنيد. با گذراندن اين دوره، مهارت‌هاي ارزشمندي خواهيد آموخت كه به شما كمك مي‌كنند خسارات مالي، زماني و ذهني خود را به حداقل برسانيد. 

درباره استارتاپ ناب بیشتر بدانید (ویدیو)

  « شكست بسيار جذاب است. هر چه سريع‌تر شكست بخوريد، بيشتر به موفقيت نزديك مي‌شويد. »  

اميدوارم اين اطلاعات براي شما مفيد بوده باشد و بتوانيد به موفقيت‌هاي بزرگي دست پيدا كنيد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com