0  |  0

دانشگاه جهرم در مسیر تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین

دانشگاه جهرم در مسیر تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین

ارتقای دانشگاه جهرم به دانشگاهی کارآفرین و تولید کننده ثروت از طریق تجاری سازی فناوری از اهداف مهم تعیین شده در برنامه راهبردی دانشگاه است.
در این راستا با تاسیس مرکز آپا با ماموریتی منطقه ای و ملی در حوزه فناوری اطلاعات و انعقاد تفاهم نامه با پارک علم و فناوری فارس جهت ایجاد مرکز رشد فناوری، گام هایی اساسی جهت ارائه و توسعه خدمات فناورانه برداشته شده است.
رئیس دانشگاه جهرم در خصوص ارتقای دانشگاه جهرم به دانشگاهی کارآفرین گفت: تاسیس چندین شرکت فناور توسط اعضای هیات علمی دانشگاه در مرکز رشد با موضوعاتی هم چون نانوکامپوزیت ها، تجهیزات الکتریکی و گیاهان دارویی شروعی خوب برای توسعه شرکت های دانش بنیان را رقم زده است.
مسعود نادریان با اشاره به اینکه قرارداد ساخت و راه اندازی نیروگاه تولید همزمان برق و حرارت در پردیس دانشگاه نیز از جمله دیگر دستاوردهای کلان و از اولین قراردادهای جذب سرمایه گذاری خارجی در زمینه انرژی طی سالیان اخیر در سطح کشور است، ادامه داد: علاوه بر جنبه تولیدی، این نیروگاه می تواند به یک مرکز تحقیقاتی منطقه ای در زمینه نیروگاه های chp با هدف کسب و بومی سازی تکنولوژی ساخت و تعمیر و نگهداری ماشین آلات مربوطه، تبدیل شود.
وی اضافه کرد: در این مرکز تحقیقاتی امکان فعالیت اساتید و دانشجویان گروه مهندسی مکانیک و برق وجود دارد که خود می تواند منجر به ارتقای دانش کاربردی دانشجویان و تسهیل در ورود به بازار کار شود.
رئیس دانشگاه جهرم افزود: از طرف دیگر رسالت آموزش و تربیت نیروی انسانی منجر به اجرای برنامه های متنوع دیگری علاوه بر ارایه دروس آموزشی شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه با توجه به چالش اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی، مدیریت دانشگاه اقدام به برنامه ریزی جهت ارتقای مهارت های فنی و کاربردی دانشجویان کرده است، بیان داشت: دانشگاه جهرم در هماهنگی با مرکز آموزش فنی و حرفه ای، دوره های متنوع مهارتی را برای دانشجویان در محیط پردیس و مرکز فنی و حرفه ای اجرا می کند.
وی با اشاره به اینکه در کنار دوره های فنی، اجرای دوره های«آموزش کارآفرینی» نیز می تواند به دانشجویان در جهت راه اندازی کسب و کار جدید کمک کند، گفت: با توجه به وجود زیرساخت مناسب در پردیس دانشگاه و با هدف اجرای مستمر آموزش های مهارتی و کارآفرینی، پیشنهاد ایجاد «مرکز فنی و حرفه ای جوار دانشگاهی» مطرح شده است.
رئیس دانشگاه جهرم ادامه داد: با ایجاد این مرکز و تجهیز آن توسط سازمان، دستگاه ها و ماشین الات مورد نیاز آموزش های مهارتی و شغلی در دانشگاه مستقر می شوند و اساتید و دانشجویان می توانند به صورت مستمر و دائمی از امکانات موجود در راستای تحقیق و پژوهش و کارآفرینی استفاده کنن.
وی گفت: همچنین تلاش بر این است تا ۲۶ ثبت اختراع که توسط اعضای محترم هیات علمی دانشگاه جهرم شده را به مرحله تجاری سازی و تولید انبوه رسانده شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com