0  |  0

پرداخت 8 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در آستارا

پرداخت 8 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در آستارا

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، یوسف پورواجد در نشست صندوق کارآفرینی این شهرستان هدف مهم صندوق را ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال، ازدواج و حمایت از اشتغال کار و مشاغل خانگی عنوان کرد.وی با ارائه آماری از پرداخت تسهیلات در آستارا افزود: در پنج ماه نخست امسال بالغ بر 8 میلیارد ریال به متقاضیان واجد شرایط این شهرستان در حوزه‌های مختلف تسهیلات پرداخت شده است.

رئیس صندوق کارآفرینی امید آستارا با اشاره به جزئیات تسهیلات پرداخت شده این صندوق به متقاضیان شهرستان گفت: صندوق کارآفرینی امید آستارا تاکنون 56 مورد در حوزه‌های مختلف به متقاضیان در قالب، ازدواج، مشاغل خانگی، خود اشتغالی، تفاهمنامه با پایانه باری و کارفرمایی پشتیبان تسهیلات پرداخت کرده است.

وی با تصریح بر اینکه تمام تسهیلات پرداخت شده با کارمزد 4 درصد پرداخت شده است، ادامه داد: در این راستا 20 مورد تسهیلات ازدواج، 4 مورد مشاغل خانگی، 18 مورد خود اشتغالی، 10 مورد تفاهمنامه‌ای و 4 مورد کارفرمایی پشتیبان پرداخت شده است.

پورواجد توسعه گردشگری شهرستان را هدف دیگر صندوق مذکور ذکر کرد و گفت: آستارا از ظرفیت بسیار بالایی در حوزه صنایع‌دستی برخوردار است اما این شهرستان از نبود نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی برای ارائه محصولات خود رنج می‌برد.وی پیگیری ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی در آستارا را یکی از برنامه‌ها بیان کرد و افزود: حمایت و مساعدت فرماندار و شهردار آستارا امری ضروری است.

این مسئول با اشاره به ظرفیت بسیار بالای آستارا در تولید انواع لباس، گفت: برای ایجاد و حمایت از تولیدی‌های لباس به ازای هر طرح دوخت به واجدان شرایط تا سقف 100 میلیون تومان تسهیلات اعطا می‌شود.

وی از افتتاح طرح پرورش ماهیان سردابی در روستای ویرمونی آستارا با حمایت صندوق مذکور خبر داد و خاطرنشان کرد: صندوق کارآفرینی امید آستارا در راستای اجرای این طرح 500 میلیون ریال تسهیلات پرداخت کرده و با اتمام آن برای 4 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

پورواجد با اشاره به افتتاح هنرستان هوشمند دارالفنون عباس‌آباد با اعتبار 10 میلیارد ریال، یادآور شد: صندوق کارآفرینی امید آستارا مبلغ 500 میلیون ریال در قالب تسهیلات برای بهره‌برداری از این هنرستان هوشمند پرداخت کرده است.

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: فارس نیوز
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com