0  |  0

کاهش درآمد شهرداری تهران با استفاده از اقتصاد دانش بنیان جبران می‌شود

کاهش درآمد شهرداری تهران با استفاده از اقتصاد دانش بنیان جبران می‌شود

سمیع الله حسینی مکارم معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در خصوص درآمدهای پایدار شهرداری با توجه به رکود در بخش مسکن اظهار کرد: در گذشته حدود 72 درصد درآمد شهرداری تهران از طریق دریافت عوارض مربوط به ساخت و ساز در کلانشهر تهران تامین می شد، اما اکنون این درآمد به 40 درصد کاهش یافته است. بنابراین نیاز است چاره ای اساسی برای کسب درآمد پایدار شهرداری اندیشیده شود.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران ادامه داد: باور داریم که اقتصاد دانش بنیان و خلاق می تواند تمام معادلات سنتی درآمد و هزینه را به صورت مثبت تغییر دهد. در نتیجه می توانیم کاهش درآمد شهرداری تهران از محل عوارض ساخت و ساز را با کمک اقتصاد دانش بنیان جبران کنیم.
وی درباره بهره گیری از علم اقتصاد جهت درآمدزایی برای شهرداری تصریح کرد: به همین منظور یک اتاق فکر اقتصاد شهری متشکل از اساتید و نخبگان دانشگاهی تشکیل دادیم تا بتوانند ایده های نو و خلاق را پیرامون مسائل اقتصادی در حوزه شهری استخراج کنند و حتما نتایج امید بخشی در بر دارد.
حسینی مکارم افزود: به مرکز مطالعات ماموریت دادیم تا ظرفیت‌ها و امور مبتنی بر دانش‌های نوین را که در درآمدزایی مستمر و پایدار شهری موثر هستند، مشخص کنند تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود بهره لازم را ببریم.
وی گفت: البته این مطالعات و بررسی ها زمان بر است، لذا تاکنون به جز چند لایحه ارائه شده، خروجی خاصی نداشته است و به محض به دست آمدن نتیجه، از آن بهره برداری خواهد شد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com