0  |  0

دانشگاه کارآفرین نیاز امروز جامعه ما

دانشگاه کارآفرین نیاز امروز جامعه ما

قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در توسعه جوامع،‌ گفت: نیاز امروز جامعه ما داشتن دانشگاه کارآفرین و نسل جدید است به همین دلیل پایان نامه‌های دانشجویی باید به سوی رفع نیازها و حل مشکلات سوق داده شوند.
«عبدالرضا باقری» ضمن بازدید از طرح‌های عمرانی و خوابگاه جدید دانشگاه آیت الله حائری میبد با اشاره به ضرورت تربیت نیروی انسانی متناسب با نیاز جامعه در بخش‌های مختلف، اظهار کرد: باید قدری از کمیت‌گرایی فاصله بگیریم و به کیفیت بپردازیم.
وی استفاده از فرصت‌ها و زمینه‌ها در راستای ارتقای کیفی ظرفیت‌های علمی و آموزشی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را ضروری دانست و افزود: دانشجویان باید وارد فضای صنعت شوند تا در آینده کارآفرین باشند.بنابراین نباید صرفا به کلاس درس اکتفا کنند.
قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری یکی از مزیت‌های استان یزد و شهرستان میبد را نیروی انسانی عنوان کرد و گفت:‌ ایجاد مراکز رشد و تقویت آنها در مراکز آموزش عالی از دیگر ویژگی‌های استان یزد در حوزه آموزش است.
این مقام مسئول تصریح کرد: مراکز آموزش عالی باید مشکلات مختلف شهرستان را مرتفع کنند تا شهرمیبد برای استان و کشور الگو باشد.
باقری، عدم نقش آفرینی دانشگاه‌ها در راستای رفع مشکلات شهری را نشان دهنده عدم وجود پیوند دانشگاه با جامعه دانست و ادامه داد:‌ دانشگاه‌ها نقش مهمی در توسعه و مدیریت هرچه بهتر جوامع دارند.
رییس هیات امنا و هیات ممیزه وزارت علوم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نیاز امروز جامعه ما، دانشگاه کار آفرین و نسل جدید است به همین دلیل پایان نامه‌های دانشجویی باید به سمت رفع نیازها و حل مشکلات سوق داده شوند.
وی با بیان این‌که امروز هیچ مشکلی بدون راه حل علمی قابل رفع شدن نیست،‌افزود:‌ با توجه به ثبت جهانی یزد دانشگاه‌ها باید از فرصت بوجود آمده برای ایجاد رشته‌های جدید و تقویت همکاری با دانشگاه‌های جهان استفاده کنند.
«کمال دهقانی فیروزآبادی» نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به این‌که میبد 22 سال رتبه اول کنکور را داشته و خوشبختانه در این شهرستان دانشگاه‌های مختلف وجود دارد لذا میبد مینیاتوری از کشور است که باید بعد از قطب فرهنگی و صنعتی به قطب علمی تبدیل شود .
«عباس کلانتری» رییس دانشگاه آیت الله حائری و رییس شورای مراکز آموزش عالی شهرستان میبد با اشاره وضعیت آموزش عالی شهرستان میبد،‌ خاطرنشان کرد: با همه ظرفیت‌های خوبی که در میبد وجود دارد دانشگاه میبد می‌تواند طی چند سال آینده به یک دانشگاه برتر در سطح کشور تبدیل شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com