0  |  10

کارآفرینی کودکان؛ درس‌هایی که می‌توانید از 6 کودک میلیونر بیاموزید

کارآفرینی کودکان؛ درس‌هایی که می‌توانید از 6 کودک میلیونر بیاموزید

امروزه هیچ محدودیتی وجود ندارد که کودکان با سنین کم، میلیونر باشند. تعداد کمی از بچه‌ها قبل از اینکه به سن قانونی برسند، ثروت خوبی دارند. آن‌ها صاحبان کسب‌وکارهای کوچک، مخترعان و کارآفرینان هستند.

در صورتی که بتوان از عملکرد دیگران آموخت، محدودیت سنی معنایی نخواهد داشت. این کودکان در اوایل زندگی زحمت زیادی می‌کشند اما متعهد به ادامه مسیر و بهبود عملکردشان هستند.

در این مطلب ۶ کودک کارآفرین و میلیونر را معرفی کرده و بررسی می‌کنیم که چه عواملی به موفقیت آن‌ها کمک کرده است:

۱- Evan of EvanTube:

این کودک ۸ ساله با کمک پدرش، کانال یوتیوب‌‌اش را با نام EvanTube راه‌اندازی کرد و هرساله حدود 1.3 میلیون دلار درآمد دارد. او اسباب‌بازی‌ها را بررسی می‌کند، درباره چیزهایی صحبت می‌کند که بچه‌ها به آن علاقه دارند و نیازهای مخاطبان هم‌سن‌وسال و در حال رشدش را تأمین می‌کند.

درواقع این کودک توانست علیرغم سن کم فرصت پیش رو برای رفع نیاز هم‌سن‌ و سالانش را کشف کند. کاری که بسیاری از ما بزرگسالان عملاً از انجام آن عاجزیم.

۲- Christian Owens:

الگوی او، استیو جابز بود و درنتیجه همین الگو باعث شد در ۱۶ سالگی میلیونر شود. او کامپیوتر شخصی‌اش را به‌عنوان یک نوجوان اختراع کرد. در سن 14 سالگی، شرکت طراحی وب‌اش را ایجاد کرد. او با توسعه‌دهندگان و تولیدکنندگان مذاکره کرد تا از طریق او بسته‌های ساده و با تخفیف برای مشتریان‌شان ارائه دهند.

از او می‌آموزیم که احساسات‌مان را دنبال کنیم و راهی پیدا کنیم که بتوانیم افراد را برای به دست آوردن آنچه می‌خواهند کمک کنیم.

۳- Adam Hildreth

هیلدرت هنگامی‌که فقط 14 سال داشت، با دوستانش برای ایجاد Dubit که نوعی شبکه اجتماعی است، همراه شد. او در انگلستان به‌شدت محبوب بود و در شانزدهمین سالگرد تولدش حدود 3. 7 میلیون دلار در بانک، پس‌انداز داشت. سپس به توسعه Crisp پرداخت، این شرکت که کمپانی نرم‌افزاری است به محافظت از بچه‌ها در برابر هکرها و مزاحمان آنلاین می‌پردازد.

 بنابراین اگر می‌خواهید موفقیت مداوم داشته باشید، راهی برای نوآوری پیدا کنید.

۴- Cameron Johnson

جانسون در سن ۱۱ سالگی از پدر و مادرش خواسته بود تا درست کردن کارت‌های دعوت برای یک مهمانی محلی را به او بسپارند. مهمانان این کارت‌ها را تحسین کردند و شروع به پیش‌پرداخت و سفارش کارت برای مهمانی‌شان کردند. او در سن ۱۴ سالگی شرکت‌اش را تأسیس کرد. سپس به تبلیغ آنلاین و توسعه نرم‌افزاری پرداخت. در دبیرستان، درآمد ماهانه او حدود 400000 دلار بود.

درسی که از او می‌آموزیم این است که همه چیز را خوب انجام دهید و از تغییرات و انجام کارهای جدید نترسید.

۵- Geoff, Dave, and Catherine Cook

این خواهر و برادران سایتی محبوب به شکل رسانه‌ای اجتماعی به نام MyYearbook ایجاد کردند. ایده این کسب‌وکار از اینجا آمد که این بچه‌ها از مدرسه قبلی‌شان نقل‌مکان کردند و به دنبال دوستان جدیدی بودند، بنابراین کتاب آنلاین سالانه را ایجاد کردند. البته این ایده قبل از فیسبوک اجرایی شد.

۶- Farrhad Acidwalla

این نوجوان در سن 16 سالگی بنیان‌گذار رسانه Rockstah شد. این یک آژانس بازاریابی جامع است که 20 کارمند در سراسر جهان دارد. او می‌گوید: «جایگاه و نقش تیم در شرکت من به منزله‌ی ستون فقرات در بدن است.»

چیزی که می‌توانیم از این نمونه بیاموزیم این است که کارآفرینی می‌تواند خیلی ساده‌تر از آنچه فکرش را می‌کنید رشد کند. البته اگر درست فکر کنیم و به‌موقع عمل کنیم.

مترجم: مارال مختارزاده (کارشناس ارشد کارآفرینی)

برگرفته از سایت entrepreneur.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com