0  |  0

رویداد استارتاپی «توان تک» برگزار می‌شود

رویداد استارتاپی «توان تک» برگزار می‌شود

رویداد استارتاپی «توان تک» با هدف فرهنگ‌سازی اشتغال توان یابان، شناخت توانایی و ایجاد زمینه‌های ارتباط موثر استارتاپها با معلولان در حوزه فناوری اطلاعات، برگزار می شود.

۱۱ درصد از جمعیت کشورمان را افراد دارای معلولیت تشکیل می‌دهند و از آنجایی که فناوری اطلاعات در سال‌های اخیر با نفوذ در تمام جوانب زندگی بشری، هم نوآوری‌های بی‌شماری در ارائه خدمات بهتر به جامعه فراهم و هم فرصت‌های شغلی فراوانی خلق کرده است، می‌تواند فرصتی در اشتغال توان یابان و شکوفایی توانایی‌های آنان باشد.
براین اساس همزمان با روز جهانی معلولان، رویداد استارتاپی توان‌تِک (Tavan Tech) از ۲۱ تا ۲۴ آذرماه جاری با هدف معرفی توان‌یابان موفق و شاغل در شرکتهای استارتاپی و کسب و کارهای نوپا برگزار می شود.
هم‌افزایی و مشارکت استارتاپ‌های فعال در حوزه معلولیت برای گسترش و توسعه این نوع کسب و کار، آشنایی با فضای تجارت الکترونیک و شناخت فرصتهای اشتغال پایدار در کسب و کارهای نوپا و نیز شناخت توانایی‌ها و مهارت‌های افراد دارای معلولیت، بهبود کیفیت زندگی این شهروندان با استفاده از فناوری اطلاعات و در نهایت رویارویی مدیران شرکت‌های استارتاپی با توانیابان از جمله اهداف برگزاری این رویداد است.
این جشنواره در بخش‌هایی مانند نمایشگاه، کارگاه‌های آموزشی و منطقه ویژه اشتغال و کارآفرینی در مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد برگزار می‌شود و استارتاپهای موفق حوزه فناوری اطلاعات از این رویداد حمایت می کنند.
در نمایشگاه مرتبط با این رویداد در راستای فراهم شدن فرصتهای شغلی و جذب سرمایه گذاری، استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهایی که در حال حاضر با توانیابان همکاری دارند یا تمایل به استخدام آنها دارند حضور خواهند داشت و در کنار آن‌ها، استارتاپ‌هایی که توسط توان یاب‌ها راه‌اندازی شده نیز به ارائه خدمات و محصولات خود خواهند پرداخت.
کارگاههای آموزشی مرتبط با این رویداد استارتاپی نیز با هدف افزایش مهارت‌های توان یابان و توانمندسازی و آشنا کردن آنها با الزامات اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات برگزار می شود. در بخش مسابقه نیز، استارتاپ‌هایی که بنیان‌گذارشان توان‌یاب است با استارتاپ‌هایی که خدماتی برای توان‌یاب‌ها ارائه می‌کنند یا ایده‌هایی برای ارائه خدمات به توان‌یاب‌ها دارند به رقابت خواهند پرداخت.
منصوره پناهی مدیرعامل مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد دراین باره با اشاره به مفهوم اشتغال حمایت‌شده که در اروپا و آمریکا به شکل گسترده در توانمندسازی و اشتغال افراد دارای معلولیت از طریق آموزش‌های حرفه‌ای به کار گرفته می‌شود، گفت: نگرش ما به اشتغال افراد دارای معلولیت، نگرش شهروندی است؛ یعنی ما این افراد را دقیقا به شکل سایر شهروندان می‌بینیم که توانایی‌های لازم را برای مهارت‌آموزی و اشتغال دارا هستند.
وی گفت: در این نگرش، روش آماده سازی اشتغال معلولان را تعریف کرده ایم که در قالب آن ما نه تنها حامی فرد دارای معلولیت هستیم، بلکه در این روش حامی کارفرما و خانواده فرد هم خواهیم بود. ما مدیران و مسئولان حوزه معلولان ایران را به چند کشور اروپایی بردیم و آن‌ها را با این روش آماده‌سازی اشتغال آشنا کردیم. در اثر این بازدیدها مراکز اشتغال حمایت شده در ۱۰ استان راه‌اندازی شده و «رویداد استارتاپی توان تک» را هم با همین نگرش و رویکرد برنامه‌ریزی کرده‌ایم و از فناوری به‌عنوان ابزاری برای ورود و اثرگذاری افراد دارای معلولیت در جامعه بهره خواهیم برد.
درهمین حال گلرخ بحری دبیر اجرایی جشنواره توان تک نیز گفت: نگرش ما در این رویداد توانمندسازی بوده و با توجه به همین نگرش، کارگاه‌های آموزشی ویژه‌ای را برنامه‌ریزی کرده‌ایم؛ کارگاه‌های برنامه‌نویسی، طراحی و تولید اپلیکیشن، مهارت‌های راه‌اندازی کسب‌وکار، تولید محتوا، بازاریابی دیجیتالی و مذاکرات استخدام، روش‌های اشتغال افراد دارای معلولیت و نیز کارگاه آموزشی روشهای دسترسی‌پذیری برای افراد دارای معلولیت از جمله کارگاههای این رویداد چهار روزه خواهد بود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com