0  |  0

۶۰ درصد محصولات شرکت‌های دانش بنیان خراسان جنوبی تجاری سازی شد

۶۰ درصد محصولات شرکت‌های دانش بنیان خراسان جنوبی تجاری سازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا دوستی در آیین افتتاح دفتر فناوری شهید مصطفی احمدی روشن پیام نور بیرجند اظهار کرد: در این دفتر ۱۶ شرکت دانش بنیان در حوزه‌های مختلف مستقر شده‌اند.

وی با بیان اینکه عمده این شرکت‌ها در حوزه طرح‌های نوین و حوزه‌های دفاعی و فناوری اطلاعات هستند، بیان کرد: این شرکت‌ها طرح‌های جدیدی روی محتوا و اپلیکشن‌های موبایل در حوزه عمران و واقعیت افزوده طراحی می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه قابلیت اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای ۶۰ نفر ایجاد شده است.دوستی بیان داشت: زمین این مرکز توسط دانشگاه پیام نور بیرجند و زیرساخت‌های آن نیز توسط پارک و علم و فناوری تهیه شده است.

چتر حمایتی پارک علم و فناوری از شرکت‌های دانش بنیان

وی، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را یکی از رسالت‌های پارک و علم و فناوری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این شرکت‌ها مکان است که با بهره برداری از این پروژه این مشکل حل شده تا بتوانند به فعالیت‌های فناورانه خود ادامه دهند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی به زنجیره گمشده دانش و تولید اشاره کرد و گفت: تبدیل دانش دانگشاه‌ها به صنعت همواره یکی از دغدغه‌های کشور بوده که با افتتاح این دفتر در کنار مرکز دانشگاهی سبب می‌شود تا برای دانشجویان انگیزه ایجاد شود.

دوستی اضافه کرد: علاوه بر این با استقرار دفتر در این محیط امکان دسترسی شرکت‌های دانش بنیان به آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه فراهم است که می‌توانند از آن استفاده کنند.وی با تاکید بر اینکه چتر حمایتی پارک علم و فناوری از شرکت‌های دانش بنیان در همه حوزه‌ها است، عنوان داشت: یکی از اهداف اصلی ما در پارک فروش محصولات این شرکت‌ها است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی ادامه داد: طرح‌هایی در پارک علم و فناوری پذیرش می‌شود که بازار به آن نیاز داشته باشد.

دوستی، اشتغال جوانان را یکی از عمده مشکلات کشور به خصوص در بخش فناوری اطلاعات دانست و افزود: در خراسان جنوبی کمبودهای اقلیمی سبب شده اشتغال پایداری در حوزه صنعت و کشاورزی نتوان ایجاد کرد اما اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات نیاز به زیرساخت زیادی ندارد.

خراسان جنوبی جزء سه استان بر‌تر کشور در صادرات محصولات دانش بنیان

وی از تجاری سازی ۶۰ درصد محصولات شرکت‌های دانش بنیان خراسان جنوبی خبر داد و افزود: پارک علم و فناوری خراسان جنوبی در ابتدا کار خود را با ۲۰۰ شرکت اغاز کرده که امروز این رقم به ۱۳۰ شرکت کاهش یافته و ۶۰ درصد واحد‌ها تجاری سازی شده‌اند.به گفته رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی تاکنون در این شرکت‌ها حدود ۱۰۰ فرصت شغلی برای نیروهای متخصص ایجاد شده است.دوستی به صادرات محصولات دانش بنیان استان اشاره کرد و گفت: در سال جاری پارک علم و فناوری خراسان جنوبی جزء سه پارک بر‌تر کشور در این زمینه معرفی شده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: مهرنیوز
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com