0  |  0

لزوم ایجاد زیست‌بوم خلاقیت و نوآوری

لزوم ایجاد زیست‌بوم خلاقیت و نوآوری

نشست هم‌اندیشی اجتماع نخبگانی استان هرمزگان با محوریت جشنوارة منطقه‌ای اختراعات و ابتكارات رويش خليج‌فارس و برنامه ملّی نکوداشت و تکریم از شمس‌الدین محمد ابن احمد کیشی، با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و رئیس بنیاد نخبگان هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.
در ابتدای نشست، داود صمصام‌پور؛ رئیس بنیاد نخبگان هرمزگان با ارائه توضیحاتی درخصوص برگزاری این دو رویداد مهم در منطقه و استان، گفت: جشنوارۀ اختراعات نه‌تنها یک رویداد علمی و فناوری است بلکه یک رویداد فرهنگی در حوزۀ علمی وفناوری است.
وی با اشاره به نقش فرهنگی جشنواره‌های علم و فناوری در ترویج فرهنگ دانش‌بنیان، افزود: فضای ابتکار، خلاقیت، نوآوری، نوگرایی، علم آفرینی و ثروت‎‌آفرینی و مفاهیمی از این دست، با برگزاری این جشنواره‌ها در جامعه نهادینه می‌شود و زمینه‌ساز ایجاد زیست‌بوم خلاقیت و نوآوری در سطح استان و منطقه است.
صمصمام‌پور ادامه داد: در زیست‌بوم خلاقیت و نوآوری، پیوند بین نهادهای تولیدکننده و بهره‌بردار از محصولات علمی برقرار می‌شود و نهادها، اجزاء تشکیل‌دهنده این زیست‌بوم هستند. اگر رابطه بین این اجزا مناسب باشد، برون‌داد این زیست‌بوم تولید کالای دانش‌بنیان است که اقتصاد جامعه را به سمت یک اقتصاد نوآور سوق می‌دهد.
رئیس بنیاد نخبگان هرمزگان حضور پررنگ مدیران، دانشجویان، دانش‌آموزان، صنعتگران و سرمایه‌گذاران، به همراه بسیج منابع را از ارکان ایجاد زیست‌بوم دانست.
وی در پایان با اشاره به تکریم مفاخر بومی، برگزاری برنامۀ ملّی نکوداشت و تکریم را از عوامل مهم در افزایش اعتماد‌به‌نفس و خودباوری در جوانان، تقویت هویت ملی و در نهایت الگوسازی دانست و به بیان تاریخچه‌ای از زندگی‌نامه شمس‌الدین محمد ابن احمد کیشی؛ ادیب و پزشک سده هفتم پرداخت.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com