0  |  2

10 ویژگی مدیران تاثیرگذار در دنیای کسب‌ و‌ کار

10 ویژگی مدیران تاثیرگذار در دنیای کسب‌ و‌ کار

«اگر اعمال شما الهام بخش دیگران شود تا آنها بیشتر ببینند، بیشتر بیاموزند و بهتر عمل کنند و به افراد مفیدتری تبدیل شوند این یعنی اینکه شما مدیر و رهبر موفقی هستید.»
داشتن شخصیتی تاثیرگذار، بانفوذ یا کاریزماتیک همواره یکی از آرزوهای انسان بوده و خواهد بود چه در عرصه اجتماعی، سیاسی، ورزشی، هنری، مذهبی و چه در حوزه تجارت و کسب‌و‌کار. به راستی این افراد با تکیه بر چه نیرویی می‌توانند به این حد از موفقیت نایل آیند؟ آنها چگونه در مسیر حرکت‌شان به راحتی می‌توانند به قله‌های رفیع پیروزی دست یابند و دیگران را مسحور و پیرو خود کنند؟ این سوال و ده‌ها سوال دیگر همواره ذهن انسان‌ها را به طور مستمر به خود مشغول کرده است. حال می‌خواهیم بدانیم که آیا این ویژگی به‌صورت ارثی یا به واسطه علوم اکتسابی به دست می‌آید؟

هنر توانایی برقراری ارتباط با دیگران و تسلط به آن و نفوذ به اعماق قلب مردم عاملی است از ترکیب ارث و علم و در نوع خود بی‌همتا که قادر است در طول مسیر برای رسیدن به اهداف، انسان‌های موفق را فرسنگ‌ها به جلو سوق دهد و دستیابی به آمال و آرزوها را سرعت بخشد. دردنیای کسب‌و‌کار کنونی داشتن چنین امتیازها و مهارت‌هایی موجب عقب راندن رقبا، افزایش فروش، توسعه و رونق تجارت و افزایش سهم بازار و در نهایت رشد سود خواهد شد. پس درمی‌یابیم مسلح و مسلط شدن به این مهارت‌ها چه امتیازاتی را برای افراد به ارمغان خواهد آورد، مشروط بر اینکه هر یک از این مهارت‌ها به خوبی شناسایی و برای نیل به آنها از هیچ کوششی دریغ نشود.

1-‌این افراد سخنرانان فوق‌العاده‌ای هستند

آنها قادرند با استفاده از کلمات و جملات تاثیرگذار و هیجانی در سخنرانی‌های‌شان و استفاده حرفه‌ای از لحن مناسب در هر جمعی، غوغایی به پا کنند و هنگام ارائه موضوعی خاص، کیفیت و جذابیت را توامان در یک جمله هنرمندانه به مخاطبان خود هدیه دهند و این بخشی از دلایل موفقیت و شهرت منحصر به فرد آنها در ایجاد انگیزه در ذهن مشتریان و مخاطبان‌شان است، چرا که به این اصل اعتقاد راسخ دارند. سخنرانی‌های عمومی یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به اهداف است.

در این راستا اگر نیم‌نگاهی به بنگاه‌های اقتصادی مهم و برندهای بزرگ دنیا بیندازیم و آنها را واشکافی کنیم به خوبی درمی‌یابیم که مدیران ارشد این بنگاه‌ها بدون استثنا سخنرانان ماهری هستند که توانایی جلب و جذب مردم به سوی خود و محصولات‌شان را دارند و در مقابل، شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی به دلیل عدم وجود چنین مدیرانی با همه بزرگی و شوکت‌شان هیچ‌گاه نتوانسته‌اند در حوزه کسب‌و‌کار در عرصه‌های بین‌المللی موفق عمل کنند.

2-مهارت‌های فردی فوق‌العاده‌ای دارند

یکی از مهم‌ترین توانایی‌های انحصاری افراد تاثیر‌گذار این است که همواره قادرند در هنگام صحبت کردن با دیگران احساس خاص بودن را به طرف مقابل القا کنند، آنها را تحت تاثیر خود قرار دهند و اثبات کنند که نسبت به سایرین دارای ویژگی‌های خاصی هستند و همین موضوع موجب می‌شود رقبا و سایر مدعیان با ترسی ناشناخته و ناخودآگاه فضا را برایشان خالی کنند و این یعنی رشد سریع و بی‌بدیل در کمترین زمان ممکن. لذا استفاده بجا از توانایی‌های فردی در لحظه‌های حساس یکی از رموز موفقیت و پیروزی این افراد محسوب می‌شود.

3-‌با تلفیق آموزش و سرگرمی به راحتی دیگران را به سوی خود جلب می‌کنند

مدیران برتر در سطح جهانی همواره با خلق جذابیت‌های ویژه، قدرت و توانایی خاصی در انتقال دانش خود به سایرین دارند تا به این وسیله ضمن رفع نیاز مخاطبان، در فرآیند دستیابی به اهداف، بیشترین منافع را نصیب مجموعه خود کنند و جایگاه‌شان را در ضمیر مخاطبان همیشگی کنند. آنها به خوبی واقفند عنصر حیاتی آموزش در همه حوزه‌ها و مقاطع مختلف سنی، تحصیلی، جنسیتی و... به یکی از نیازهای اصلی انسان در عصر حاضر تبدیل شده است.

4-‌داشتن شور و شوق و انگیزه فراوان در موضوعات مورد علاقه خود

همان‌طوری که استیو جابز می‌گوید: «با شور و شوق می‌توان جهان را تغییر داد» لذا انگیزه بالا و اشتیاق فراوان در وجود این افراد موج می‌زند. هرگاه راجع به علایق و اهداف خویش صحبت می‌کنند دیگران را شیفته خود و ایده‌های‌شان می‌کنند، گویی هیچ نیرویی در این دنیا قادر نیست آنها را در مسیر موفقیت‌شان متوقف کند. بودن در کنار آنها به هر کس اعتماد و اشتیاق وافری می‌دهد که بتواند با عزمی راسخ و به سرعت در جاده موفقیت گام‌های بزرگی بردارد. آنها در تبیین و تفسیر اهداف‌شان چنان مصمم، با اراده و اشتیاق فراوان لب به سخن باز می‌کنند که تجسم واقعی و عینی ایمان در اعماق وجود انسان‌های بزرگ را تداعی می‌کند.

5-‌کشف جنبه‌های مثبت در همه موارد

مثبت‌اندیشی و دوری از افکار پوچ و منفی در دنیای پیرامونی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های افراد بانفوذ است. آنها عادت دارند در دنیای اطراف خود همواره خوبی‌ها را به درستی در درون اشیا، افراد و روابط کشف کنند و به تعبیر نگارنده در این مسیر تا جایی پیش می‌روند که پس از مدتی به کارشناس حرفه‌ای خوبی‌ها تبدیل می‌شوند و جز خوبی چیز دیگری را نمی‌بینند، دقیقا در نقطه مقابل افرادی در جامعه هستند که همواره در پی کشف بدی‌ها و ابراز ناخرسندی از وضعیت موجودند و به کارشناسان بدی‌ها تبدیل شده و پس از مدتی دیگر نمی‌توانند خوبی‌ها را رویت کنند. افراد تاثیرگذار به خوبی می‌دانند در هر موضوعی چه منابع غنی و با ارزشی از خوبی‌ها نهفته است که با کشف آنها قادر خواهند بود عامل تغییر و تحول در جامعه خود باشند همان‌طور که به گفته میکل آنژ، در دل هر تخته سنگی مجسمه‌ای زیبا ست که او آنها را از درون سنگ‌ها بیرون می‌کشد.

6-‌قدرت فوق‌العاده‌ای در ترغیب و متقاعد‌سازی دیگران دارند

افراد بانفوذ اگر فاقد توانایی ترغیب و متقاعد‌سازی مردم بودند در جذب آنها به سوی خود همواره با مشکل مواجه می‌شدند زیرا آنها به خوبی قادرند با دلایل و مستندات خود دیگران را به آنچه می‌پندارند درست است هدایت و رهنمون سازند تا ضمن افزایش محبوبیت خود اثبات کنند که در مسیر متقاعد‌سازی، همواره حامل بهترین پیشنهادها هستند و عمل به آنها می‌تواند هر انسانی را تا مرز موفقیت به پیش ببرد.

7-‌ریسک‌پذیری و اعتماد به نفس کافی در عمل به آنچه که ایمان دارند

در مرحله اول آنها به توانایی‌ها و پشتکار منحصر به فرد خود ایمان و اطمینان کامل دارند و آماده‌اند در هر مرحله از کار دست به ریسک‌های بزرگ و خطرناک بزنند و در مسیر پیش‌رو هیچ‌گاه تسلیم مخالفت‌ها و موانع موجود نشوند و راز رسیدن به آمال‌‌شان را در سینه خود نگه می‌دارند و بی‌صبرانه همچون تیری در چله کمان برای رسیدن به هدف اشتیاق و انگیزه بالایی دارند.

8-‌قابلیت ایجاد و حفظ تمرکز بسیار بالا در راه رسیدن به هدف نهایی

این افراد با قدرت و قابلیت تمرکز روی هدف به بهترین متخصصان در حوزه حرفه‌ای خود تبدیل می‌‌شوند زیرا نیازی نمی‌بینند که همچون افراد عادی، خود را اسیر امور خسته‌کننده تکراری، بیهوده و سطحی روزمره کنند و همیشه در رأس امور قرار دارند تا بدین وسیله از گزند حاشیه‌پردازی و مقدمه‌چینی معمول در سطح جامعه در امان بمانند. لذا چگونگی رفتار اجتماعی و موقعیت و انتخاب‌های‌شان برای قرار گرفتن در جایگاهی که همواره در پی کسب آن هستند، نقش بسیار بزرگی را برای آنها ایفا می‌کند.

9-ایجاد تعادل در همه امور متنوع با توجه به استعداد و توانایی‌های متعدد

پرمشغله بودن این‌گونه افراد یکی از ویژگی‌های‌شان است. گاهی در مصاحبت با آنان این‌گونه به نظر می‌رسد که گویا در همان حال حداقل 25‌درصد از فکر و حواس‌شان درگیر موضوع دیگری است اما جای هیچ نگرانی نیست زیرا مطمئن باشید که 75‌درصد از حواس و توجه آنها به گفت‌وگوی با شما معطوف شده است. صرف‌نظر از این حجم زیاد فعالیت مغزی و جسمی در حوزه‌های مختلف، آنها قطعا توانایی کنترل و تمرکز بر هدف مشخص و ایجاد تعادل در امور مربوطه را توامان دارا هستند و مطمئن باشید تمام وظایف خود را به درستی و بهترین وجه به انجام خواهند رساند.

10-‌مانند آهن‌ربا دیگران را با ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد به سوی خود جذب می‌کنند

افراد موثر به‌گونه‌ای گیرایی خاصی دارند که موجب می‌شود به راحتی دیگران را به سمت تفکر و اهداف خود سوق دهند. چرا که کاریزماتیک بودن از خصوصیات بارز آنهاست. کاریزما همان نیروی عجیب و حیرت‌انگیزی است که موجب جذب افراد به عقاید و عملکرد افراد خاص می‌شود و در سلسله موجودیت مجموعه کسب وکار همچون قلب تپنده که یکی از عضوهای حیاتی بدن محسوب می‌شود به حساب می‌آیند. از همه مهم‌تر اینکه عامل جذابیت همیشه می‌تواند به‌عنوان کلید طلایی، پیچیده‌ترین قفل در‌های بسته را به روی‌تان بگشاید.

این امر میسر نمی‌شود مگر اینکه همچون آنها با نفوذ به تمام اجزای ریز و درشت اطراف و توجه کافی و حرفه‌ای به پیرامون خود، نیاز‌ها و خواسته‌های مخاطبان را سریعا شناسایی و در جهت رفع آنها بی‌درنگ تلاش کنید. پس کاریزما یعنی هیچ‌گاه فراموش نکنیم یکی از مهم‌ترین مفاهیم در زمینه موفقیت در مدیریت قرن حاضر این است که توجه به تفاوت‌های کوچک و جزئی در توانمندی‌ها و قابلیت‌ها می‌تواند دستاوردهای عظیمی را پدید آورد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: فرصت امروز
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com