0  |  0

۲۶۰ شرکت دانش‌بنیان با ۱۰۰هزار فارغ‌التحصیل به فرابورس وارد شده‌اند

۲۶۰ شرکت دانش‌بنیان با ۱۰۰هزار فارغ‌التحصیل به فرابورس وارد شده‌اند

اسماعیل قادری‌فرد در سومین گردهمایی مدیران، اساتید و کارشناسان فناوری اطلاعات که در سالن همایش‌های پردیس فارابی دانشگاه تهران در قم برگزار شد، با اشاره به اینکه استارت‌آپ‌ها می‌توانند سبب بهبود وضعیت اقتصادی کشور شوند، اظهار داشت: برای رسیدن به موفقیت در حوزه اقتصاد مقاومتی باید نسبت به استفاده از ایده‌های جدید اهتمام جدی داشته باشیم.
وی با تأکید بر اینکه برخی از مراکز در کشور برای پیاده‌سازی ایده‌های جدید گام‌های مطلوبی برداشته‌اند، افزود: اکنون 260 شرکت دانش‌بنیان دارای مجوز با بیش از 100 هزار فارغ‌التحصیل در سطح کشور به فرابورس وارد شده‌اند که امیدواریم با حمایت از آن‌ها بتوانیم در حوزه اقتصادی به نتایج جدیدی برسیم.
مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حضور نیروهای جوان و توانمند در استارت‌آپ‌ها یاد کرد و گفت: هرچند کاستی‌های بسیاری در راستای استفاده از این ظرفیت‌ها داریم اما تلاش می‌کنیم تا این کاستی‌ها را رفع کنیم.
وی با بیان اینکه اکنون استارت‌آپ‌های قدرتمندی در کشور فعالیت دارند، عنوان کرد: اینکه استارت‌آپ‌های توانمند کشور هر هفته بیش از 10 درصد رشد می‌کنند نشان می‌دهد که می‌توانیم در این مسیر به موفقیت‌های چشم‌گیر برسیم.
قادری‌فرد با تأکید بر اینکه "نباید از حرکت پرشتاب جهانی در مسیر فناوری اطلاعات عقب بمانیم"، گفت: دولت باید حمایت‌های خود را تقویت کند تا بتوانیم در این عرصه همگام با کشورهای دیگر حرکت خود را ادامه دهیم.
وی به ظرفیت‌های استان قم در حوزه‌های صنایع‌دستی و سوغات اشاره کرد و یادآور شد: استان قم نیز در حوزه استارت‌آپ‌ها ظرفیتی ویژه دارد که امیدواریم نسبت به این حوزه اهتمام جدی در این استان وجود داشته باشد.
مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تلاش‌های انجام‌شده برای تدوین قانون حمایت از صنایع خلاق یاد کرد و ادامه داد: در این قانون بیش از 70 نوع خدمت متفاوت برای حمایت از استارت‌آپ‌ها و صنایع جدید در نظر گرفته می‌شود.
وی رسیدن به اشتغال پایدار و توسعه کسب‌وکارهای آبرومند را نیازمند استفاده از ایده‌های جدید دانست و تصریح کرد: برای رفع مشکلات کنونی باید نسل جوان را در حوزه ایده‌های جدید فعال کرده تا بتوانیم به نتایج موردنظر برسیم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری تسنیم
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com