0  |  0

با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی برگزار می‌شود: بازدید از «آفرینشگاه شزان»

با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی برگزار می‌شود: بازدید از «آفرینشگاه شزان»

معاونت فرهنگی بنیاد ملی نخبگان در ادامۀ اجرای برنامه‌ بازدیدهای تخصصی منطبق بر نیازهای اجتماع نخبگانی، بازدید از «آفرینشگاه شزان» را با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی و اشتغال‌زایی برگزار می‌کند.
شزان یک شتاب‌دهندۀ ترکیبی-تخصصی ایرانی در حوزه فناوری‌های همگرا (شناختی، زیستی، اطلاعات و نانو) است که کارآفرینان را برای رسیدن به آرزوهایشان توانمند می‌کند. مهمترین رویکردهای فعالیت این شتاب‌دهنده، توسعه فناوری، توسعه محصول، توسعه بازار و ایجاد زمینه‌های کسب و کار در حوزه‌های سلامت، انرژی، امنیت شخصی، آب و محیط‌زیست است.
مهم‌ترین هدف شزان که حمایت در خصوص توسعه کسب‌وکارهای نوپاست را می‌توان در مواردی مانند «برندینگ و هویت‌سازی کشور در حوزه فناوری‌های همگرا در منطقه و دنیا»، «توسعه زیست‌بوم کارآفرینی فناوری‌های همگرا در قالب فرایندهای شتاب‌دهی»، «حمایت و جذب افراد یا تیم‌های خلاق و نوآور در خصوص تجاری‌سازی فناوری نوآورانه آنها»، «ایجاد اثرات اجتماعی برای جامعه در حوزه فناوری‌های همگرا» و «ایجاد جریان‌های درآمدی و خلق ارزش برای جامعه» خلاصه کرد.
شرکت شزان برای دستیابی به اهداف خود، مدل کسب‌وکاری طراحی کرده است که شامل واحد تحقیق و توسعه (پژوهشکده) و واحد نوآوری و شتاب‌دهی(آفرینشگاه) است. پژوهشکده شزان شرایط و امکانات تحقیقاتی و آزمایشگاهی لازم را در خصوص اثبات و نمایش فناوری و همچنین ثبت اختراع برای محققان و پژوهشگران فراهم می‌کند
آفرینشگاه شزان شامل بخش‌های پیش‌شتاب‌دهی (رویداد نوآوردگاه و فضای کاری اشتراکی)، شتاب‌دهی محصول و شتاب‌دهی بازار است که علاوه بر خدمات و امکانات آزمایشگاهی بیان‌شده، خدمات دیگری مانند شبکه مربی‌گری چندوجهی؛ تامین سرمایه حمایتی و هوشمند؛ پشتیبانی و رفاهی؛ شبکه‌سازی و بازاریابی را برای توسعه محصول و بازار در اختیار کارآفرینانی قرار می‌دهد که قصد تحقق رویاهای کسب‌وکار خود را دارند.
لازم به ذکر است، برنامۀ بازدید از «آفرینشگاه شزان»، بیست‌ونهم آذرماه برگزار می‌شود. متقاضیان می‌توانند برای حضور در این برنامه با مراجعه به سامانۀ bazdid.bmn.ir ثبت‌نام کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com