0  |  0

حرکت مسیر نوآوری به سمت کشف فرصت‌های نهفته بازار

حرکت مسیر نوآوری به سمت کشف فرصت‌های نهفته بازار

مطالعات بازار و تحلیل تقاضاهای بالقوه آتی از عوامل موثر در درک بهتر زیست بوم و فرصت های پیش رو در هر حوزه فناوری است. امروزه اتخاذ تصمیم و سیاست گذاری در هر حوزه فناوری بدون تسلط کامل بر میزان و تنوع بازار آن کاری غیر منطقی است. از دلایل اصلی انجام مطالعات بازار شناسایی، گرد آوری و تجزیه و تحلیل آن دسته از اطلاعاتی است که فرصت های کلیدی برای توسعه فناوری ها و محصولات آینده را مشخص می کند از این طریق و با شناسایی روندهای توسعه بازار یک حوزه علم و فناوری می توان ضعف ها و چالش های موجود آن را به منظور همراهی با مسیر توسعه کاربردها و بازارهای آینده یک فناوری همراه کرد.
بنابراین با این شناسایی ریسک فعالیت های تحقیق و توسعه، سرمایه گذاری و حمایت های مالی و اقتصادی کاهش پیدا می کند و مسیر نوآوری به سمت کشف فرصت های نهفته بازار هدایت می شود. همچنین می توان از وضعیت فعالیت سایر کشورها آگاهی به دست آورد و مشتریان احتمالی فناوری مورد نظر در سطح جهانی را شناسایی کرد. شناسایی و رصد آن دسته از صنایعی که از فناوری پیشرفته مورد نظر استفاده می کنند نیز کمک می کند تا ضمن تشخیص صحیح بازار های هدف، نیازهای واقعی و قابل دسترسی صنایع نیز شناسایی گردند. گستره کاربردها و ماهیت عام حوزه مواد و ساخت پیشرفته به نحوی که آن را پیشران توسعه سایر حوزه های فناوری قرار داده است سبب شده بازار وسیعی برای این نوع فناوری ها فراهم شود. بدون شک نمی توان برای مواد محدوده و بازار روشنی تعریف کرد اما در مورد مواد پیشرفته آمار و پیش بینی ها حاکی از رشد مناسب بازار در سطح بین المللی است. پیش بینی می شود که بازار جهانی مواد پیشرفته با نرخ رشد ترکیبی سالانه 10.4 درصد، از میزان 42.76 میلیارد دلار آمریکا در سال 2015 به میزان 102.48 میلیارد دلار در سال 2024 میلادی افزایش یابد. همچنین توجه به درصد رشد اقتصادی کشورهای پیشرفته متاثر از فناوری (به طور عام) و فناوری های مواد پیشرفته به طور (خاص) نشان می دهد سهم فناوری های مواد پیشرفته در این میان چشمگیر و قابل توجه است.
ستاد توسعه فناوری مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی با هدف ساماندهی اقدامات پراکنده، کمک به ارتقای وضعیت تولید، تجاریسازی، توسعه فناوری و زیرساخت های مرتبط با تولید مواد و ساخت پیشرفته تاسیس شده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com