0  |  0

تبدیل لوکیشن فیلم «مهمان مامان» به خانه استارتاپ‌های میراث فرهنگی

تبدیل لوکیشن فیلم «مهمان مامان» به خانه استارتاپ‌های میراث فرهنگی

معاون فناوری و کاربردی سازی پژوهشگاه میراث فرهنگی به مناسبت هفته پژوهش اظهار کرد: این معاونت که در حدود یک ماه از تشکیل آن می گذرد، تلاش می‌کند بستری فراهم کند تا از پژوهش های نوآورانه میراث فرهنگی، برای خدمت رسانی به جامعه استفاده شود.
علیرضا قلی نژاد پیربازاری می گوید: محدوده فعالیت های ما تقریبا همه بخش های پژوهشی و همه پژوهشکده های میراث فرهنگی و گردشگری را شامل می شود.
وی افزود: در معاونت فناوری و کاربردی سازی پژوهشگاه میراث فرهنگی دو هدف را دنبال می کنیم؛ اول اینکه زمینه ای برای فعالیت استارتاپ ها فراهم کنیم و دوم اینکه فعالیت هایی که در بخش های مختلف کشور با این عنوان یا دیگر عناوین با بستر میراث فرهنگی انجام می شود را مورد حمایت قرار دهیم.
قلی نژاد تصریح کرد: چون این قبیل فعالیت ها به طور معمول هیچ سرپرست و متولی ندارند و حمایت نمی شوند با این کار، یک شبکه وسیعی از استارتاپ ها و کسانی که می خواهند در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری فعالیت داشته باشند را تحت پشتیبانی قرار می دهیم.
معاونت فناوری و کاربردی سازی پژوهشگاه میراث فرهنگی تاکید کرد: با برگزاری اولین رویدادمان، حدود 50 استارتاپ مرتبط وارد تعامل شدند و از بین این ها سه استارتاپ برگزیده شدند.
وی گفت: این تنها یک نقطه آغاز بوده و با چشم انداز ما فاصله دارد از این جهت تلاش خواهیم کرد حوزه کاری ما گستره وسیع فعالیت های مرتبط و تعریف شده مان در سراسر کشور را در بر بگیرد.
قلی نژاد اظهار کرد: خانه تاریخی سرهنگ ایرج را در مرحله عودلاجان مرمت کردیم تا هم مرکزی برای فعالیت استارتاپ های حوزه میراث فرهنگی باشد و هم استارتاپ های سطح کشور بتوانند در آنجا همدیگر را ملاقات کنند.
«خانه سرهنگ ایرج» در محله عودلاجان تهران، مالک مشخص اولیه ای ندارد، این بنا با معماری به سبک دوره قاجار، بعد از تفکیک از املاک میرزا آقا خان نوری به سیاق همان املاک ساخته شده و به مدت ۶۰ سال در اختیار سرهنگ ایرج، از سرداران دوره پهلوی اول و دوم، خانواده و ورثه آن بوده است و در سال 1384با شماره ۱۳۸۵۷ در فهرست میراث ملی ثبت شده است.
بخشی از فضای این خانه برای لوکیشن فیلم سینمایی «مهمان مامان» مورد استفاده قرار گرفته است.
«مهمان مامان» هجدهمین ساخته داریوش مهرجویی، فیلمی کمدی خانوادگی است که بر اساس کتاب هوشنگ مرادی کرمانی و توسط سیما فیلم در سال 1383 تولید شد.
در این فیلم که در بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین فیلم را دریافت کرد، اغلب بازیگران اصلی چون گلاب آدینه، پارسا پیروزفر، حسن پورشیرازی و فریده سپاه منصور نامزد دریافت سیمرغ بودند.
فیلم مهمان مامان که به دلیل نمایش عادات و رفتار اقشار مختلف ایرانی ها، از آن به عنوان اجاره نشین های دوم مهرجویی یاد می شود، داستان خانواده‌ایست که قرار است تازه عروس و دامادی، مهمان سرزده شان باشند و چون وضع مالی خانواده خوب نیست، همسایگان دست به دست هم می‌دهند تا آبروی صاحبخانه را حفظ کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com