0  |  0

راه‌اندازی دفتر مشاوره کارآفرینی دانشجویی در اردبیل

راه‌اندازی دفتر مشاوره کارآفرینی دانشجویی در اردبیل

مهدی داوری در جلسه بررسی طرح‌های بین سازمانی دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: مرکز ارتباط علمی با جامعه و کارآفرینی دانشگاه محقق اردبیلی فعالیت خود را از آبان 91 در دو بخش ارتباط علمی با جامعه و کارآفرینی آغاز کرده است.
وی گفت: در بخش ارتباط علمی با جامعه با بیش از 50 سازمان، اداره و شرکت تفاهم نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی امضا شده و حاصل آن انعقاد بیش از 80 مورد قرارداد طرح پژوهشی بین ­سازمانی با اعتبار بیش از 34 میلیارد ریال است.
رئیس مرکز ارتباط علمی با جامعه و کارآفرینی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه در این مدت، بیش از 280 فقره پروپوزال طرح پژوهشی به دستگاه‌‌های اجرایی و واحد‌های تولیدی ارسال و مورد پیگیری قرار گرفته است، تصریح کرد: با پیگیری­‌های این مرکز، افزایش 400 درصدی را در جذب اعتبارات حاصل از قرارداد‌های پژوهشی بین سازمانی از ابتدای سال 95 شاهد بوده‌ایم.
داوری افزود: در راستای فعال سازی کارگروه آموزش، پژوهش، نوآوری و فناوری در استان به عنوان دبیرخانه کارگروه، موفق به برگزاری چهار جلسه در یک سال اخیر و احصای اولویت‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی و پیگیری اختصاص یک درصد اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی استان به امر پژوهش شده‌ایم که تعداد 60 فقره پروپوزال اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان در شورای تحقیقات دستگاه‌‌های اجرایی در حال بررسی است و به محض انتخاب نهایی در سامانه سمات بارگذاری می شود.
وی بیان کرد: از جمله اقدامات دیگر در حوزه ارتباط علمی با جامعه می‌توان به راه‌‌اندازی دفتر تدوین استاندارد در دانشگاه با همکاری اداره­ کل استاندارد استان اردبیل به منظور افزایش مشارکت اساتید در تدوین استانداردهای ملی و بین­‌المللی، تأسیس مرکز تخصصی مطالعات مدیریت و کلینیک صنعت استان مستقر در دانشگاه به منظور مشارکت اساتید در عارضه‌یابی و حل معضلات واحد‌های تولیدی استان، برگزاری 15 نشست هم ­اندیشی اساتید دانشگاه­‌های استان با استاندار با محوریت توسعه دانش ­بنیان استان و برگزاری بازدید‌های علمی اعضای هیئت علمی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشاره کرد.
رئیس مرکز ارتباط علمی با جامعه و کارآفرینی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اقدامات مهم این مرکز در زمینه کارآفرینی اظهار کرد: ارائه درس دو واحدی مبانی کارآفرینی به صورت اختیاری از سال 92 در دانشگاه که با استقبال خوب دانشکده­‌ ها و دانشجویان رو به رو شده است در این راستا بوده است.
داوری افزود: تاسیس دفتر مشاوره کارآفرینی که با ارائه مشاوره رایگان در خصوص آشنایی با راه‌های ایجاد کسب و کار بعد از فارغ‌التحصیلی، قوانین و مقررات کسب و کار و کسب و کارهای دانشجویی در روزهای سه­ شنبه هر هفته در محل آزمایشگاه مرکزی دانشگاه به دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه محقق اردبیلی و سایر دانشگاه‌های استان خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهد از اقدامات در راستای کارآفرینی است.
وی بیان کرد: برگزاری کارگاه‌­های­ آموزشی مختلف ویژه اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان از جمله کارگاه آموزشی چشم‌ اندازهای شغلی و باورهای موفقیت، علم و معنا، نشست دانشگاه سبز، کسب و کار موفق، اصول و مبانی پدافند غیرعامل، پنجمین نشست توسعه اشتغال و کسب و کار در حوزه ICT و نشست با رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و صندوق نوآوری و شکوفایی از اولویت‌های این مرکز به شمار می‌رود.
رئیس مرکز ارتباط علمی با جامعه و کارآفرینی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: موفقیت در دنیای کارآفرینی، دانشگاه ثروت‌آفرین، دانشگاه حکمت­ بنیان، طرح کسب و کار، کارآفرینی دانش ­بنیان و فرآیند تشکیل شرکت‌های دانش ­بنیان، بوت­ کمپ ایده، آشنایی با تدوین استاندارد بین‌المللی و برگزاری رویداد کارآفرینی از برنامه­‌های دیگر مرکز به شمار می­ رود.
وی با قدردانی از اعضای هیئت علمی که در اجرای طرح­‌های بین­ سازمانی و سایر همکاری‌های برون ­دانشگاهی مشارکت فعال داشته­ اند، تصریح کرد: امیدواریم با همت مدیران استانی و مشارکت همه­ جانبه اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه، شاهد گسترش ارتباطات و همکاری‌های علمی بین دانشگاه و سازمان‌های اجرایی و واحد‌های صنعتی و ارتقای نقش محوری دانشگاه در تمام ابعاد علمی، تکنولوژیکی و فرهنگی جامعه باشیم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری تسنیم
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com