0  |  0

برگزاری نخستین نمایشگاه بازار کار در کرمانشاه

برگزاری نخستین نمایشگاه بازار کار در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، کیوان کاشفی در جمع خبرنگاران از برگزاری نخستین نمایشگاه بازار کار در استان کرمانشاه خبر داد.کاشفی افزود: اتاق بازرگانی کرمانشاه با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان نمایشگاهی را با موضوع کار و اشتغال که در آن تعداد زیادی از جویندگان کار و شرکت‌ها و دستگاه‌ها به‌منظور تبادل اطلاعات در رابطه با یافتن مشاغل مورد نیاز و معرفی این دو گروه با یکدیگر در دستور کار خویش قرار بدهد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه فرصت‌های کاری و کارآفرینی در بیشتر زمینه‌های تحصیلی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان ارائه می‌شود.به گفته عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران، این‌گونه نمایشگاه‌ها فرصت مناسبی را برای شرکت‌ها، سازمان‌ها و تمام  نهادها فراهم می‌آورد تا با برپایی غرفه با تعداد زیادی از نیروهای جویای کار ملاقات کرده و در یک فضای رقابتی نسبت به جذب نفرات موردنظر خویش اقدام کنند.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه بیان داشت: متقاضیان کار -استخدام شده، در شرف استخدام و یا بیکار- با مهارت‌های فنی مرتبط با کار، متقاضیان با تجربیات ارزنده و مهارتهای فنی، فارغ‌التحصیلان اخیر دانشگاه‌های و مراکز علمی–آموزشی، متقاضیان جویای کار دوم، متقاضیان خواستار تغییر شغل، متقاضیان بازگشت به موقعیت شغلی، متقاضیان موقعیت‌های شغلی پاره‌وقت (به‌منظور فراهم بودن شرایط ادامه تحصیل در حین کار)، متقاضیان علاقه‌مند به کارآفرینی و راه‌اندازی کسب و کار، دانشجویان و دانش‌آموختگان مراکز فنی از جمله بازدیدکنندگان این نمایشگاه هستند.

این مسئول دلایل منطقی برای حضور در نمایشگاه کار را دسترسی به فرصت‌های شغلی و حرفه‌ای استان، ارائه درخواست برای موقعیت‌های شغلی مختلف در محل نمایشگاه، امکان استخدام توسط کارفرمایان در محل نمایشگاه، امکان آشنایی با مدیران منابع انسانی شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف، صرفه‌جویی در زمان لازم بر فرآیند جستجوی شغل با ملاقات مستقیم با کارفرمایان در محل نمایشگاه، گرفتن اطلاعات درباره آن‌چه کارفرمایان به‌دنبال آن هستند، اخذ توصیه از افراد در زمینه‌های شغلی، کسب تجربه در زمینه مصاحبه‌های شغلی، امکان حضور رایگان در جلسات و سمینارهای آشنایی با شرکت‌ها و موسسات حرفه‌ای و امکان کاوش جنبه‌های مختلف بازارکار برشمرد.

وی افزود: این نمایشگاه یک رویداد بزرگ و ابتکاری مورد نیاز این استان است و انتظار می‌رود همه دستگاه‌های ستادی و اجرایی استان به‌طور ویژه به موضوع پرداخته و از حداکثر توان برای کمک به حل مشکل بیکاری استان بهره بگیرند.

کاشفی تصریح کرد: انتظار می‌رود بخش خصوصی در این نمایشگاه نیازهای اشتغال خویش را شفاف مطرح کنند و در بخش دولتی هم انتظار حمایت مادی و معنوی همه‌جانبه را داریم و حضور در نمایشگاه برای دستگاههای صادرکننده مجوزهای حوزه کسب و کار و اشتغال و کارآفرینی وجود دارد.

وی افزود: از بانک‌ها انتظار می‌رود روش‌ها و چگونگی تامین مالی را به متقاضیان خوداشتغالی و کارآفرینی ارائه کنند و در دستگاههای دیگر نیز در مقام استخدام‌کننده و یا تسهیل‌گر اشتغال استان حضور جدی داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه کارگاه‌های آموزشی هم‌زمان با نمایشگاه کار را 6 کارگاه معرفی و عنوان کرد: فنون فروش و بازاریابی، اصول خوداشتغالی، بررسی فرصت‌های اشتغال استان، خلاقیت و نوآوری در کسب و کار، اصول کاربردی کارآفرینی مبتنی بر دانش و  IT و کشف شغل آینده و اصول رزومه‌نویسی عناوین این کارگاه‌ها هستند.عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران زمان برپایی این نمایشگاه را آذر ماه سال‌جاری عنوان کرد و افزود: اقدامات و جزئیات بیشتر در فراخوان برگزاری نمایشگاه به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com