0  |  0

درآمد یک تریلیون دلاری ۵۰۰ ثروتمند جهان از بورس

درآمد یک تریلیون دلاری ۵۰۰ ثروتمند جهان از بورس

با رشد بازارهای سهام در کشورهای مختلف، ثروتمندان جهان در سال ۲۰۱۷ با رشد ۴ برابری دارایی نسبت به سال قبل، یک تریلیون دلار ثروتمندتر شدند.
با رشد بازارهای سهام در کشورهای مختلف، ثروتمندان جهان در سال 2017 یک تریلیون دلار ثروتمندتر شدند که این رقم نسبت به سال 2016 بیش از 4 برابر بیشتر بوده است.
شاخص میلیاردرهای بلومبرگ که یک رتبه بندی روزانه از 500 فرد ثروتمند جهان است، سال جاری رشدی 23 درصدی داشت در حالی که شاخص جهانی ام اس سی آی و شاخص استاندارد اند پورز هر دو شاهد رشد تقریبا 20 درصدی بودند.
جف بزوس موسس شرکت آمازون بیشترین رشد ثروت را در سال 2017 به خود اختصاص داد و 34.2 میلیارد دلار بر دارایی افزود و در ماه اکتبر رتبه بیل گیتس را به عنوان ثروتمندترین فرد جهان تسخیر کرد. موسس 62 ساله شرکت مایکروسافت که از ماه می 2013 این عنوان را در اختیار داشته بخش اعظمی از ثروت را صرف امور خیریه کرده و وعده داده 4.6 میلیارد دلار به بنیاد خیریه بیل اند ملیندا گیتس ببخشد.
خالص دارایی بزوس در پایان ماه نوامبر به بالای 100 میلیارد دلار رسیده بود اما در حال حاضر 99.6 میلیارد دلار ثروت دارد، در حالی که رقم دارایی بیل گیتس به 91.3 میلیارد دلار می رسد.
جورج سوروس هم بخش قابل توجهی از دارایی را به امور خیریه اختصاص داده است. وی در ماه اکتبر اعلام کرد طی 7 سال گذشته، دفتر خانوادگی 18 میلیارد دلار به بنیاد جامعه باز متعلق به خود وی پرداخت کرده است. بدین ترتیب سوروس با 8 میلیارد دلار دارایی به رتبه 195 شاخص میلیاردرهای بلومبرگ تنزل یافته است.
تا پایان معاملات روز سه شنبه 26 دسامبر، 500 میلیاردر تراز اول جهان حدود 5.3 تریلیون دلار دارایی در اختیار داشته اند در حالی که این رقم در 27 دسامبر 2016، معادل 4.4 تریلیون دلار بوده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: سنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com